30
16.05.2011, 12:24Lektura na 2 minuty

Raport o polskich "każualach"

Nieraz mamy okazję przeczytać badania dotyczące rynku gier „każualowych” na świecie. A jak jest z tym segmentem rynku w Polsce? Firma Alawar Entertainment opublikowała raport, w którym zdradza, w jakie proste produkcje gramy najchętniej.


Piotrek66

Alawar Entertainment to jeden z czołowych wydawców gier „każualowych” na świecie – w 2009 roku wszedł do Polski, w tym roku zapowiada z kolei intensywną walkę o nasz rynek.

Firma opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w pierwszym kwartale 2011 roku. Wynika z nich, że 36% polskich „każualów” ma powyżej 30 lat. Takim grom czas poświęca znacznie mniej osób powyżej 50 roku życia – bo „jedynie26% (mimo to zanotowano w tym przedziale aż wzrost o 14% w porównaniu do ubiegłego roku). Prostymi produkcjami bardziej interesują się osoby w wieku od 40 do 49 lat, z kolei – co chyba nie powinno dziwić – coraz mniej młodzieży pomiędzy 14-stym a 19-stym rokiem życia spędza przy nich czas. Najczęściej korzystają z nich kobiety (od 72% do 82%).

Najchętniej w gry „każualowe” – 28% - grają polscy przedstawiciele administracji. Na drugim miejscu znajdują się pracownicy fizyczni (20%),a na trzecim właściciele firm (14%). Najpopularniejszymi produkcjami są te z gatunku „hidden object” (aż 55%), czasowe (18%) oraz te, gdzie trzeba dopasować do siebie trzy elementy.

Jak mówi Tatiana Chernova, wiceprezes ds. strategii w Alawar Entertainment:


Polska jest bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem, widzimy, jak przybywa osób grających w gry casual. Chcemy oferować naszym odbiorcom wysokiej jakości produkcje. Badanie rynku polskiego pozwala nam na dokładniejsze poznanie oczekiwań i dostosowanie się do polskich potrzeb. Jako, że gry codzienne to świetny sposób na relaks - m.in. dzięki interesującej fabule, liczba kobiet korzystających z naszych produktów wzrasta. To nas bardzo cieszy.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze