41
27.04.2011, 18:01Lektura na 2 minuty

CD Projekt RED: "Prace nad konsolowym Wiedźminem 2: Zabójcy Królów rozpoczniemy po premierze na PC"

Choć oficjalnie CD Projekt RED zapowiedział tylko PC-tową wersję Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, nieoficjalnie wiadomo, że prędzej czy później ukaże się także konsolowa edycja gry. W jednym z wywiadów Tomasz Gop stwierdził, że edycja na X360 i PS3 będzie taka sama, jak komputerowa, a prace nad tymi wersjami rozpoczną się po premierze na PC.


Piotrek66

Tomasz Gop, starszy producent w CD Projekt RED, w rozmowie z serwisem Eurogamer zapewnił, że konsolowy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów będzie taki sam, jak na PC. Jak mówi:


Od strony produkcyjnej – koordynacji, planowania i budżetu – to dla nas nowy projekt. Nie będzie to jednak inna gra [niż na PC]: będzie miała taką samą fabułę i całą resztę. Chcemy ewentualnie dodać coś nowego, na przykład nową zawartość. Mimo wszystko i tak ciągle mówimy o Wiedźminie 2: Zabójcy Królów. Już teraz mogę obiecać, że jeśli zrobimy wersję konsolową, nie będzie ona crapem.


Gop dodał, że na razie studio nie pracuje nad edycją najnowszych przygód Geralta na Xboksa 360 i PlayStation 3. A przynajmniej, „nie oficjalnie”. Jak mówi:


Zdecydowanie nie jesteśmy ekipą, która byłaby w stanie w tym samym czasie zająć się kilkoma projektami. Jesteśmy ostrożni i nie robimy tego w taki sposób, bo mogłoby to pogorszyć jakość PC-towej wersji. Tak więc nie, nie, nie, nie, w tej chwili nie prowadzimy pełnych prac nad konsolową edycją Wiedźmina 2. Robiliśmy testy, dlatego wiemy, że [wydanie gry na X360 i PS3] jest wykonalne.


Najnowsza produkcja CD Projekt RED nie będzie pierwszą próbą podbicia rynku konsolowego przez Geralta. Był nią tworzony przez WideScreen Games anulowany Wiedźmin: Powrót Białego Wilka, czyli remake „jedynki” w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3. Tym razem jednak to sami RED-zi zajmą się konsolową wersją sequela, w związku z tym prace nad nią rozpoczną się dopiero po premierze edycji na PC. Jak mówi:


Z przyczyn, których nie mogliśmy przewidzieć, nie udało się [wydać Wiedźmina: Powrotu Białego Wilka]; na tym przykładzie widać, że w trakcie produkcji gry wszystko zależy od czynników zewnętrznych. Prawdą jest jednak, że nie zamierzamy wstrzymywać konsolowego Wiedźmina 2 – po ukończeniu PC-towej wersji, chcemy usiąść i zacząć nad nim pracować.


Jak dodaje:


Nie chcemy czekać, by zobaczyć, jak Wiedźmin 2 poradził sobie najpierw na PC. Po wydaniu tej edycji, usiądziemy, otworzymy Excela lub inny program i nakreślimy terminy, plany. Potem będziemy mogli ogłosić, co wkrótce nadejdzie. Wiemy, jaką ekipę mamy, jakie są jej możliwości, ale wciąż musimy zaplanować naszą pracę. Następnie powiemy światu, co szykujemy i jaka będzie data premiery [konsolowej wersji].



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze