Projektant Diablo III: "Gatunki akcji i RPG coraz bardziej się przenikają"
W dzisiejszych czasach większość gier akcji posiada elementy RPG. I odwrotnie – „rolpleje” w coraz większym stopniu stawiają na akcję. Jak twierdzi jeden z projektantów Diablo III, gatunki te coraz bardziej się „przenikają”.
W rozmowie z serwisem Atomic Gamer Kevin Martens, projektant Diablo III, stwierdził, że RPG-i i gry akcji coraz bardziej się przenikają. Jak mówi:
Gatunki akcji i RPG przenikają się znacznie bardziej niż kiedyś. Są gry takie jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, które jest dobrym przykładem świetnego RPG-a posiadającego niezły system walki oparty na akcji. Ponadto, wiele gier akcji, takich jak BioShock, posiada elementy RPG. Jedną z moich ulubionych produkcji RPG poprzedniej generacji jest Grand Theft Auto: San Andreas.
Według Martensa, choć gra Rockstara należała do gatunku akcji, jej elementy RPG były „naprawdę istotne”. Jak dodaje:
Te dwa gatunki łaczy ze sobą wiele rzeczy. Z natury rzeczy w RPG-ach istotne są rozwój postaci i dostosowywanie bohatera do własnych potrzeb, itd., dlatego też te rzeczy pojawiają się w grach akcji.