77
25.03.2011, 19:47Lektura na 1 minutę

Dragon Age II: Nowa mechanika gry jest "bardziej opłacalna". Zostaje...

Dragon Age II zauważalnie różnił się od poprzedniczki systemem walki, dialogami i konstrukcją głównego bohatera. W rozmowie z serwisem GameSpot Mike Laidlaw, główny projektant gry, wyjaśnił, skąd wziął się pomysł na zmiany a także odpowiedział na pytanie, czy seria zwróci się ponownie w kierunku staroszkolnych mechanizmów.


Adam „Adzior” Saczko

Niestety, nie mam dobrych wiadomości dla graczy, którzy zatracili się w Początku, a wzgardzili "dwójką". Jak mówi Laidlaw:


Moim zdaniem, głównym celem nie powinien być ponowny zwrot o 180 stopni, ponieważ już to [zastosowanie zasad staroszkolnego RPG - przyp. red.] robiliśmy. Jako zespół, jesteśmy bardzo zadowoleni z Dragon Age II, ponieważ jest oparty na wszystkim, co dobre w Początku, lecz jednocześnie gwarantuje wiele miejsca do postępu oraz zapewnia bardziej opłacalną przyszłość dla marki. [Świat i fabuła] jest bardziej zrównoważona, ponieważ świat gry jest wyraźnie bardziej interesujący, niż "Jupi, pokonaliśmy Plagę! Jak fajnie!"


Trudno się w zupełności zgodzić z Laidlawem. Świat Dragon Age II jest klaustrofobiczny, a fabuła kończy się wyraźnym cliffhangerem pomimo pozornego finału. Tak sobie myślę, czy BioWare nie zrobiłoby dobrego ruchu, gdyby udostępniło fanom (nawet za symboliczną opłatą) edytor przygód do Początku. Chociaż, biorąc pod uwagę ilość wypuszczanych przez firmę DLC, szanse na to są marne...


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze