135
20.03.2011, 17:10Lektura na 1 minutę

AMD: "DirectX ogranicza PC-ty"

Choć współczesne PC-ty są znacznie potężniejsze od konsol, wydawane na nie gry rzadko kiedy wyglądają lepiej od swoich odpowiedników z Xboksa 360 i PlayStation 3. Jak mówi jeden z przedstawicieli AMD, to wina bibliotek DirectX, które ograniczają twórców.


Piotrek66

Richard Huddy, menedżer ds. kontaktów z developerami w AMD, w rozmowie z serwisem bit-tech.net stwierdził, że tym, co ogranicza PC-ty to DirectX – najpopularniejsze biblioteki stworzone przez Microsoft. Jak mówi:


To zabawne. Często dzięki high-endowym kartom graficznym dysponujemy dziesięciokrotnie większą mocą od Xboksa 360 i PlayStation 3, ale jasnym jest, że gry nie wyglądają przez to dziesięciokrotnie lepiej. W znaczącym stopniu, w ten czy inny sposób [..] to wina DirectX-a.


Huddy dodał także, że wielu twórców chciałoby porzucić wspomniane biblioteki przy programowaniu gier. Jak wyjaśnia:


Posiadanie całkowitej kontroli nad maszyną – a tego chcą najlepsi developerzy – poprzez danie dostępu do sprzętu na najniższym poziomie, sprawiłoby, że twórcy mieliby możliwość wprowadzania innowacji, a to wywarłoby presję na Microsoft – nie ma co do tego wątpliwości.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze