32
11.03.2011, 14:09Lektura na 2 minuty

Projektant Dragon Age´a II o trzeciej części cyklu. Będzie multi?

Dzisiaj do europejskich sklepów trafił Dragon Age II, a... twórcy już myślą o kontynuacji gry. W jednym z wywiadów zdradzili, że rozważają kilka pomysłów, w tym implementację trybu multiplayer, choć byłoby to „ogromnym przedsięwzięciem”.


Piotrek66

Mike Laidlaw, główny projektant Dragon Age’a II, w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradził, że zawsze istnieją pewne pomysły, które mogłyby zostać wykorzystane w trzeciej części. Jak mówi:


Szczerze mówiąc, Dragon Age II wyznacza dla serii kierunek rozwoju w znacznie lepszy sposób niż Początek, którego można było zawrzeć w stwierdzeniu: <Łał, wygraliśmy! Co dalej?> Tymczasem Dragon Age II pokazał nam miejsce, w które mamy podążyć oraz ewoluował w kwestii zasadniczych zmian dla świata [gry], co sprawiło, że marka jako całość jest bardziej ekscytująca. Jednak to, co pojawi się później wymaga od nas przypatrzenia się [pomysłom] i ujawnienia ich w odpowiednim czasie. Nigdy nie możemy potwierdzić lub zaprzeczyć, że powstaje jakikolwiek sequel zanim go nie zapowiemy.


W wywiadzie poruszono również kwestię Hawke’a. Czy pojawi się on w „trójce”? jak wyjaśnia Laidlaw:


To zależy. Oczywiście mamy pomysły z nim związane, ale o tym, w którym kierunku z nim pójdziemy, opowiadać będą głównie DLC, nowe rozszerzenia, przygody i dodatki do historii.


Projektant zdradził także, że niewykluczone, iż w Dragon Age III pojawi się także… tryb multiplayer:


Z perspektywy zasadniczego pomysłu [na grę]: multiplayer z pewnością mógłby zadziałać. Znacząca jego część odwołuje się do korzeni Dragon Age’a, kwestii zespołu, tego, że razem jesteśmy silniejsi niż oddzielnie, co pod wieloma względami pokazane jest to w trackie rozgrywki w Dragon Age’a II. Za każdym razem, kiedy grasz w grę, która korzysta dobrodziejstw pracy zespołowej – np. kiedy różne klasy łączą swoje umiejętności, a bycie łotrzykiem nie polega tylko na ogłuszaniu przeciwników, a na osłanianiu swoich przyjaciół, dzięki czemu mogą zadać większe obrażenia – robisz porównanie mówiące: .


Jak dodaje:


Myślę, że zmiany dokonane w Dragon Age’u II w kwestii reagowania [na polecenia] są czymś, co może być lepiej przełożone na multiplayer niż w Początku, który posiadał opóźnienia pomiędzy wydanym rozkazem, a jego wykonaniem. Na dłuższą metę jest to coś, co rozważamy, ponieważ multiplayer jest wielkim przedsięwzięciem i trudnym technicznie. I szczerze mówiąc, jest to element, który jeśli zostanie zrealizowany, musi być dobrze wykonany, w przeciwnym razie czuć będzie, że został doczepiony na siłę. Tak więc będziemy musieli podjąć decyzje w tym kontekście.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze