24
23.02.2011, 17:20Lektura na 2 minuty

Crysis 2: Posłuchaj jak brzmi ścieżka dźwiękowa

Na łamach serwisu MyCrysis – portalu zrzeszającego fanów cyklu stworzonego przez Cryteka – twórcy Crysisa 2 ujawnili nieco informacji dotyczących ścieżki dźwiękowej gry. Opublikowali również kilka przykładowych utworów z soundtracku.


Piotrek66

Za muzykę w Crysisie 2 odpowiedzialni są kompozytorzy Borislav Slavov oraz Tilman Silescu, którzy pracowali pod czujnym okiem starszego dyrektora muzycznego w Cryteku, Campbella Askewa.

Pierwszy z panów rozpoczął swoją pracę nad ścieżką dźwiękową do najnowszej produkcji Niemców latem 2009 roku, kiedy to Askew poprosił go o stworzenie podkładu muzycznego do pierwszego zwiastuna Crysisa 2 przedstawiającego nową wersję kombinezonu nanosuit. Dzieło Slavova tak spodobało się twórcom gry, iż zatrudnili go jako kompozytora reszty soundtracku.

Jak pisze Slavov:


Jednym z głównych celów, który sobie postawiliśmy na samym początku, było wsparcie [muzyką] nie tylko akcji, ale także akcji pełnej dramatyzmu. Chcieliśmy, aby gracz czuł nie tylko napięcie słuchając muzyki, ale doświadczył również różne ludzkie emocje, takie jak strach, smutek, opuszczenie, złość, antypatię i niepewność.


Za ścieżkę dźwiękową w Crysisie 2 odpowiedzialny był również Tilman Silescu z wytwórni Dynamedion. Askew doszedł bowiem do wniosku, że jeden kompozytor przy tak dużym projekcie nie wystarczy. Oczywiście Slavov i Silescu musieli ze sobą współpracować. Jak wyjaśnia ten pierwszy:


W ciągu kilku spotkań przedstawiłem mój kierunek oraz podejście do interaktywnej muzyki Tilmanowi i zaczęliśmy razem pracować. Obie strony codziennie brały udział burzy mózgów i wymieniały się opiniami, co było nie tylko niesamowitym doświadczeniem, ale także zabawą. Słuchanie wzajemnych propozycji było jednocześnie inspirujące i prowokacyjne. Jednym z pomysłów, który narodził się w ten sposób, było utworzenie dwóch różnych wersji tego samego utworu odtwarzanego w trakcie bitwy. Wariant z perkusyjną orkiestrą odtwarzany jest, kiedy gracz walczy z najemnikami; druga wersja jest oparta na tej samej kompozycji, ale uzupełniona przez elektronikę reprezentowaną przez obcych. Tak więc, kiedy gracz przechodzi od walki z ludźmi do starcia z kosmitami, ma się wrażenie, jakby ta sama muzyka była przez obecność obcych.


Opublikowano również trzy przykładowe utwory ze ścieżki dźwiękowej, która pojawi się w pełnej wersji Crysisa 2. Dwa pierwsze pochodzą z pierwszych prac Slavova nad sountrackiem, zaś trzeci to wspomniany wyżej przykład na ten sam kawałek, jednak skomponowany w dwóch wersjach. Znajdziecie je TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze