10
22.01.2011, 08:05Lektura na 4 minuty

Vivid Games: Polskie studio, które współpracuje z twórcą Sensible Soccera!

Z cyklu "polskie studia, które odniosły sukces, a o których mało kto cokolwiek wie" - przedstawiamy Vivid Games. To ekipa, której produkcje grane są na całym świecie, kiedy jednak mowa o polskich developerach odnoszących sukcesy, ta nazwa pojawia się rzadko. Czas to zmienić! 


Hut

Rozmawiamy z Remigiuszem Kościelnym, szefem Vivid Games, który wyjaśnia nam, czym zajmuje się jego firma, jakie ma plany i jak doszło do współpracy z Jonem Hare, twórcą m.in. Mega-Lo-Manii i Sensible Soccer.

cdaction.pl: Vivid Games to firma, o której rzadko mówi się w kontekście "polskich developerów osiągających sukcesy", ale taki opis jak najbardziej do was pasuje, proszę się trochę pochwalić...

Remigiusz Kościelny: Witam serdecznie, nazywam się Remigiusz Kościelny i jestem prezesem firmy Vivid Games. Cóż, muszę się z zgodzić - przez ostatnich kilka lat udało nam się zbudować światowej klasy developera gier na konsole przenośnie i telefony komórkowe z siedzibą właśnie w Polsce. Zdobyliśmy uznanie w branży nie bez powodu – dostarczamy najwyższej jakości gry, których na koncie mamy już ponad 150, a wśród nich m.in. marki takie jak: MotoGP, NCIS, Paperboy, The Dog, Deal or no Deal, Speedway, Ski Jumping, Samurai Puzzle Battle oraz wiele innych. Myślę, iż powodem dla którego rzadko jeszcze mówi się o nas w Polsce jest fakt, iż nie pracujemy jeszcze na konsolach, ani na PC – o których jest w naszym kraju najgłośniej, a wiele sukcesów naszej i podobnych firm z Polski przechodzi w dużej mierze bez większego echa w naszym kraju.

Gdyby z gier już wydanych wybrać jakąś wizytówkę waszego studia, jaka by to była?

Dobre pytanie - pomimo, iż na koncie mamy tak wiele projektów i pomimo tego, iż nasza średnia ocen z ostatnich lat to 80%, mój perfekcjonizm każe powiedzieć mi, iż tej najlepszej jeszcze nie mamy. Myślę, iż najlepsze wciąż przed nami i gry takie jak Speedball 2 Evolution będą naszymi wizytówkami w przyszłości.

Jednym z ciekawszych aspektów waszej współpracy, jest kooperacja z Jonem Harem, legendarnym twórcą gier z czasów Amigi. Jak do niej doszło? Na czym polega?

Z Jonem poznałem się półtora roku temu poprzez serwis LinkedIn, wkrótce potem Jon odwiedził nas po raz pierwszy w naszym studio w Bydgoszczy i od tego czasu praktycznie co miesiąc pojawia się u nas na kilka dni. Szczerze mówiąc, kiedy miałem kilkanaście lat i zachwycałem się Cannon Fodderem i Sensible Soccer, nigdy do głowy mi nie przyszło, iż będę pracował z ich twórcą jak Jon Hare, a tym bardziej, iż będzie on moim bardzo bliskim znajomym. Aktualnie pracujemy wspólnie nad kilkoma projektami, wśród nich znajduje się Speedball 2 Evolution, oraz Word Explorer – oryginalny, nowy pomysł Jona.

Wasz najbliższy wspólny projekt to właśnie Speedball 2 Evolution, nowa wersja klasycznej gry sprzed lat. Czym różni się od oryginału? Dlaczego jest lepszy? Na jakich platformach będzie można w niego zagrać?

Nad tym Speedballem pracujemy już blisko rok, uznając iż "będzie on skończony, kiedy będzie skończony". Staramy się dopracować wszystko do granic możliwości, stawiając na oryginalny, retro-feeling, jednocześnie rozbudowując samą grę. Wymagania są wysokie i często słyszymy od fanów, abyśmy gry „nie spiep***”. Nie dziwie się – ostatnia reinkarnacja Speedballa w 3D na XBLA zdecydowanie dobrze nie wypadła. W Evolution do dyspozycji będzie 336 indywidualnych graczy, 22 achievementy, 20 power-upsów, 16 klasycznych oraz 12 nowych intergalaktycznych zespołów, kariera złożona z 10 sezonów, 10 różnych trybów gry, 6 aren na różnych planetach, oraz multiplayer – czyli jeszcze więcej dobrego. Myślę, że fani oryginału będą wreszcie zadowoleni. W Speedball 2 Evolution zagrać będzie można już na początku lutego na platformach Apple iPhone, iPad, iPod, a wkrótce potem również na Sony PSP / PS3 jako Minis, oraz Macu i PC – we wszystkich przypadkach będzie to forma cyfrowej dystrybucji.

Jakie są dalsze plany Vivid Games, co będziecie robić po Speedball 2 Evolution?

Cóż, prócz całej masy projektów na zlecenie, pracujemy również pełną parą nad kilkoma własnymi grami, po Speedball 2 Evolution światło dzienne ujrzy wspomniany już Word Explorer - autorski projekt Jona. Również w tym roku rozpoczną się pracę nad kolejną adaptacją kultowego tytułu - będzie to Chaos Engine, jednak jeszcze przed nim pracować będziemy razem z Jonem nad grą o piłce nożnej. Prócz tego w planach na ten rok mamy trzy inne tytuły, które nie zostały jeszcze podane do wiadomości – z pewnością polecam odwiedzać nasze strony (m.in. TUTAJ, TUTAJ i TUTAJ):  – dużo będzie się w tym roku działo!

Gra o piłce nożnej? Dodając tę informację (pierwsze dwa), do współpracy z Jonem (drugie dwa), wychodzi... pięć. Szykuje się powrót Sensible Soccer?

Niestety w tej chwili nie mogę powiedzieć nic więcej na ten temat.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze