Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITThe Elder Scrolls V: Skyrim - Pierwszy screen i szczegóły techniczne

Adzior wtorek, 18 stycznia 2011, 18:00 News
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

Dziennikarze internetowego wydania Game Informera opublikowali pierwszy online'owy screenshot z wielce oczekiwanego The Elder Scrolls V: Skyrim. Ważniejszą informacją były jednak rozmaite szczegóły silnika Creation Engine, który, jak powszechnie wiadomo, został stworzony specjalnie z myślą o piątej odsłonie "Zwojów Starszych". 

Zrzut ekranu możecie zobaczyć wyżej. Fajny, co?

Ponieważ Skyrim to kraina położona na północy, nie zabraknie wielu zapierających dech w piersiach widoków. Odwiedzimy górskie szczyty, będziemy podziwiać wodospady i wędrować po skutej lodem tundrze. 

Ważną i trudną rzeczą było dla nas odwzorowanie wielu rzeczy [widzianych] z daleka, więc osiągnęliśmy naprawdę dopracowany poziom szczegółów - jeszcze lepiej niż w przeszłości udało nam się odzwierciedlić, jak różne rzeczy stają się widoczne wraz ze zbliżaniem się do kamery.

Twórcy włożyli naprawdę dużo pracy, by przyroda stała się możliwie realistyczna. Silnik pozwala na budowę dowolnie wyglądających drzew, które efektownie zachowują się w różnych warunkach pogodowych (nawet waga konarów ma znaczenie podczas wiatru). W wypadku śnieżyc (których w Skyrim nie zabraknie) odpowiednio potraktowano różne obiekty, tak by śnieg osiadał tam, gdzie rzeczywiście zalega, czyli np. na głazach czy dachach domów. 

Już w Oblivionie AI postaci niezależnych robiło wrażenie - podczas testów nawet twórcy mieli ponoć problemy, kiedy ważne dla fabuły postacie znikały, bo musiały zjeść śniadanie. W Skyrim miasta i wszelkie osady ożyją jeszcze bardziej namacalnie. NPC nie będą już bezproduktywnie kręcić się po mieście, kiedy powinni być w pracy. Każdy mieszkaniec świata gry ma swoje obowiązki i zwyczaje i to my musimy się do nich dostosować np. idąc do kopalni czy karczmy, by porozmawiać z odpowiednimi osobami. Poza tym istotny wpływ będą miały relacje, jakie wiążą gracza z poszczególnymi postaciami. Jeśli ktoś nas lubi, nie obrazi się jeśli przenocujemy w jego domu lub posilimy się leżącym na stole jabłkiem. Po wyciągnięciu broni lub zrobieniu bałaganu w pokoju prędzej spotkamy się z reakcją w stylu "Ale panie, co pan", niż zostaniemy zaatakowani.

Podczas dialogów nie będą następować znane z innych gier Bethesdy zbliżenia na twarz rozmówcy. Barman będzie z nami rozmawiał w trakcie czyszczenia kufli, a drwal w czasie pogadanki wciąż będzie zajęty obowiązkami wycinki, ewentualnie łypiąc na nas okazyjnie. Realizm wszelkich animacji ruchów zapewni silnik Havok Behavior, dzięki któremu nienaturalnych, mechanicznych ruchów ma być niewiele bądź w ogóle. Mowa choćby o przejściu chód/bieg, które nie będzie następować skokowo.

W Skyrim pojawią się też misje oparte na osobowości gracza, miejsca w którym się znajduje czy choćby osobach, z którymi rozmawiał. Nie zabraknie również wydarzeń losowych, zarówno w miastach jak i poza nimi. Nie zdziwcie się, kiedy podczas podróży podbiegnie do was zrozpaczony kapłan, któremu jakaś maszkara wciągnęła uczniów do swej jamy.

Aj, jest na co czekać!

Premiera The Elder Scrolls V: Skyrim 11 listopada.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 24 stycznia 2011, 15:37   Vithar

To chyba będzie pierwsza gra, której nie dźwignę na full, a może nawet średnich (Radeon 5770 średnio se z tesselacją radzi, a ta ewidentnie tu będzie).

poniedziałek, 24 stycznia 2011, 11:53   Peloo

nareszcie część 5 a już myślałem, że nie będzie kolejnej a premiera w fajną datę - 11.11.11 :D

sobota, 22 stycznia 2011, 2:48   Kern3l

@haz111 - skoro uważasz, że nosili 50kg zbroje, polecam: http:vimeo.com/10930966

czwartek, 20 stycznia 2011, 9:37   Matix02

Ciekawe !!!

środa, 19 stycznia 2011, 18:41   haz111

Do komentarzy 4 strony wcześniej: znacie coś takiego jak symbolika? Spróbujcie chwycić miecz 3 kg... a potem jeszcze zrobić z nim przewrót przez lewy bark do tyłu... Nawet z lekkim drewnianym bokkenem nie jest to zbyt łatwe... A co dopiero z ostrym mieczem i w zbroi... (swoją drogą zbroje osiągały 50 kg, a w takim czymś wszystko cię przygniata). Poza tym w grach zbroje i miecze są często przedstawiane jako dużo cięższe niż w rzeczywistości...

środa, 19 stycznia 2011, 17:15   Asderuki

A mnie się podoba screen. Co prawda ta woda w tyle troszeczkę sztywno wygląda, ale ja lubię takie górzyste klimaty. Nie mogę się doczekać. Ciekawe czy Khajici będą mogli mieć naturalnie białe futro, a nie z błękitnymi domieszkami jak w Obliwionie. Ciekawe ja to będzie z Argonianami... oni raczej do śnieżyc to nie bardzo pasują.

środa, 19 stycznia 2011, 17:02   noniewiem

Hmm... Grafika i screen mnie nie przekonały, gdyby ta gra była na następną generację konsol to bym się podniecał, a tak... Ale sam news już tak. Havok Behavior, system questów... Może być ciekawie.

środa, 19 stycznia 2011, 16:37   komosa666patryk

Dla tych którzy ukończyli wszystkie questy w Oblivionie i oficjalnych dodatkach, a takżedo tych uważających fabułę za nudną: Zawsze można znaleźć w Internecie mody z ciekawymi questami. Osobiście polecam Lost Sphires oraz dość nowy mod Nehrim. Ten drugi przenosi nas na odległą wyspę. Pojawia się także opcja craftingu. Jeszcze raz, polecam!

środa, 19 stycznia 2011, 16:10   ZiZi

Oblivion jak dla mnie był strasznie nudny, a fabuła zbyt krótka. Mam nadzieję, że Skyrim go przebije.

O autorze

Adzior

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z