17
17.01.2011, 19:03Lektura na 2 minuty

Homefront: Terminy gonią, twórcy wypruwają sobie żyły

To ci dopiero zbieg okoliczności. Homefront to shooter, który przedstawia wojnę oczami cywili, często poniewieranych przez okupanta. Tymczasem w siedzibie twórców, choć zbrojnego konfliktu nie ma, pracownicy wiją się jak w ukropie, by tylko zdążyć do daty premiery. Praca wre do tego stopnia, że zgodnie z wypowiedziami jednego z pracowników prawa zatrudnionych są dość mocno nagięte. Z kolei szef uzasadnia, że nie wszystkie oskarżenia są prawdziwe.


Adam „Adzior” Saczko

Informacje pochodzą z serwisu Develop, które powołuje się na swoje źródło -  członka ekipy Kaos (który przezornie zachowuje anonimowość). Według pracownika od pół roku zespół pracuje po 10 godzin dziennie, nie otrzymał urlopu na okres świąteczny, a gdyby nie udało się poprawić kilku bugów, do pracy trzeba byłoby przychodzić także w jeden dzień weekendu. Do tego jednak ostatecznie doszło, gdyż według anonimowego pracownika ostatnio każdy tydzień rzekomo zawiera 7 dni roboczych. Oliwy do ognia dodał wpis na Twitterze Danny'ego Bilsona z THQ, który wyćwierkał:


[Jestem] w studiu Kaos i siedzę z zespołem, który przez kilka miesięcy pracował 7 dni w tygodniu. Nie pytajcie o ten thousand-yard stare.


Redaktorzy Develop spotkali się z Davidem Votypka, szefem Kaos, który sprostował doniesienia, choć nie wszystkiemu zaprzeczył.


Jeśli wydaje wam się to wstrętne i niespotykane, pragnę przypomnieć, że 10-godzinny dzień pracy jest obierany przez dużo większy segment amerykańskiej siły roboczej [...] Nawet księgowi w wielu firmach regularnie pracują po 10 godzin dziennie, 52 tygodnie w roku. [...] Niestety, niesłusznie zostało ogłoszone, że [u nas] taki stan rzeczy utrzymuje się od dwóch miesięcy. To nie wchodzi w grę. Daję słowo: żaden pracownik Kaos nie pracował 60 dni bez przerwy. To nigdy się nie zdarzy.


Votypka odniósł się też do oskarżenia o przetrzymywaniu pracowników podczas świąt.


Nikomu nie kazano pracować podczas Święta Dziękczynienia czy Bożego Narodzenia i nikt o to poproszony nie zostanie. Trzy dni urlopu przewidziano na Święto Dziękczynienia oraz cztery dni na Boże Narodzenie. [...] Zazwyczaj THQ daje wolne [podczas przerwy między Gwiazdką, a Sylwestrem], jednak jest to umownie oparte o stan zaawansowania projektu, więc część zespołu musiała w te dni przyjść do pracy.


Anonimowy pracownik narzekał też, że menadżerowie nie powinni ustalać planu, który ostatecznie zakończy się takim potrzaskiem. Votypka wyjaśnia stan rzeczy tym, że strategię prac oparto na osiąganiu odpowiednich celów w czasie, tak aby zespół miał większą kontrolę nad projektem.

Naruszanie praw pracownika przez pracodawcę czy krnąbrność zespołu, który nie zdawał sobie sprawy ze specyfiki procesu produkcji Homefront i konieczności zakończenia prac przed 8 marca? Jak sądzicie?


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze