Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITSkandal w Rockstar Games #2. Zero Dean łagodzi swoje słowa

Piotrek66 wtorek, 21 grudnia 2010, 13:20 O grach inaczej
Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Niemałe zamieszanie wywołało wyznanie Zero Deana, anonimowego pracownika Rockstar San Diego, który we wpisie na swoim blogu opisał kulisy powstawania Red Dead Redemption. Według niego, osoby pracujące w studiu były źle traktowane – przedłużano im czas pracy, monitorowano prywatne maile, zaś on sam w pewnym momencie czuł się jak w „w wojsku”. Dzisiaj ten sam Zero Dean postanowił sprostować swoją wypowiedź.

W mailu przesłanym redakcji serwisu Eurogamer Zero Dean łagodzi swoje słowa i uważa, że nie było do końca tak, jak przedstawił to początkowo na swoim blogu. A jak?

Różne zespoły podchodziły do konkretnych rzeczy na inne sposoby – były ekipy odpowiedzialne za budynki, krajobrazy, programowanie, bohaterów, oświetlenie… Ja należałem do zespołu zajmującego się budynkami. Jest całkiem możliwe, że w innych ekipach było <wesoło>, a ja po prostu nie byłem tego <świadomy>.

Anonimowy pracownik Rockstara poruszył także kwestię monitorowania maili:

Jest całkiem <możliwe>, że maile <nie były> monitorowane bezpośrednio (istnieje <automatyczny monitoring>, aby upewnić się, że nikt nie wysyła plików poza studio; na maile zespołu jest także nałożony BCC [sprawia, że odbiorcy nie widzą do kogo została jeszcze wysłana wiadomość] – pierwszej rzeczy jestem pewien, drugą sam <wywnioskowałem>) – jest możliwe, że jedna z trzech osób, do których napisałem maila przesłała list wyżej.

Zero Dean wyjaśnił także, że tak naprawdę nie był w całości odpowiedzialny za meksykański etap w Red Dead Redemption.

Po tym, jak zostałem pozbawiony moich obowiązków, odebrano mi możliwość pracy nad Meksykiem. Pracowałem nad różnymi innymi lokacjami gry. Tak więc <nie stworzyłem Meksyku> - goście, którzy to zrobili (moja była ekipa), wykonali świetną robotę. I prawie nic znaczącego w związku z nim nie zrobiłem – poza terakotą na podłogach i kilkoma budynkami. Ponadto ja naprawdę nie chcę żadnego rodzaju <uznania> w związku z tą grą. To świetna produkcja, ale ludzie, którzy pozostali w Rockstarze, na długo po tym jak z niego odszedłem, to osoby zasługujące na nie – określenie <świat wybudowany przez Zero Deana> jest na wyrost.

Pamiętajcie, że wciąż są tam ludzie pracujący w takich warunkach i obnażanie [tego, co się tam dzieje] może sprawić, że one się jeszcze bardziej pogorszą – a to byłoby do d*py.

Wypowiedź Deana oskarżającą Rockstar znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 22 grudnia 2010, 0:27   THERON23

Rockstar prawdopodobnie ładnie go do mury przyparł. Gość nie miał wyboru i wszystko odszczekał.

wtorek, 21 grudnia 2010, 23:06   kjm9

hipokryta i tyle; albo przedstawiciele Rockstar się z nim skontaktowali i kazali odszczekać

wtorek, 21 grudnia 2010, 20:54   spokoloko

Niech sie kłucą... byle kolejne gry były tak dobre jak ta!!!

wtorek, 21 grudnia 2010, 20:00   Zbojnik2010

troche płytcy jestescie ale dlatego wlasnei jestesmy wszyscy inni zeby mozna bylo np z kazdej strony ocenic ta sytuacje. Mnie sie natomiast wydaje ze "R" go nastraszyl, zagrozil albo niezle oplacil aby ladnie zatuszowac to info..chyba ze maja na tyle wykrztalcony personel ze wlasnorecznie wystukali odpowedni tekst. Tego sie niedowiemy, media i swiat sa tak zagmatwane i skorumpwane ze dojsc prawdy 3eba nielada odwagi i cierpliwosci a na koniec wsadza cie do paki jek jednego zioma ale to inna historia;p

wtorek, 21 grudnia 2010, 17:51   Armadillo

przykro sie kolesiowi zrobilo i wszystko odszczekał... kazdy ma jakieś kwasy przez 5 minut a potem wszystko przechodzi....

wtorek, 21 grudnia 2010, 17:35   agalin

@Fristron zapomniałeś o najważniejszym - Activision...

wtorek, 21 grudnia 2010, 17:06   Malakay

jezeli tak genialne gry powstaja przez takie traktowanie grafikow i programistow, to jestem za tym zeby ich kajdankami do komputerow przypinac, ... gra jest genialna,

wtorek, 21 grudnia 2010, 16:35   Anduvir

Na koniec są zapisy. Ot koniec. Dziwne prawda?

wtorek, 21 grudnia 2010, 16:16   Boxman

Czy ktoś z was skończył RDR jeśli tak to może mi ktoś napisać na pw jak się kończy bo ja gram i nie wiem czy to koniec czy jeszcze nie?!?! Bardzo proszę o odpowiedz

wtorek, 21 grudnia 2010, 16:12   ghost0220

czym byłby świat bez zamieszania...

Podobne newsy

Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]

News
sobota, 5 maja 2018

red-dead-redemption-2-jak-od-czasow-gta-v-zmienil-sie-silnik-rage-wideo Lepsze wygładzanie krawędzi, naturalniejsza roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia... ale niedzisiejsze filtrowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry klatka po klatce rozkłada nowy zwiastun RDR-a 2.

Komentarzy:
7

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z