2
23.11.2010, 19:33Lektura na 2 minuty

Glitch: Next-genowa gra społecznościowa [WIDEO]

Stewart Butterfield jest współzałożycielem Flickra – popularnego serwisu do wymiany zdjęć. Po sukcesie swojego portalu postanowił spróbować sił w tworzeniu gier. Owocem tego jest jego pierwsza ujawniona produkcja – Glitch – określana mianem „next-genowej gry społecznościowej”.


Piotrek66

Glitch będzie dwuwymiarową platformówką, w której rozgrywka będzie bardzo podobna do tego, co znamy z gier z Mario. Akcja produkcji osadzona będzie w umysłach jedenastu gigantów – a konkretniej w stworzonych przez nich światach. Każdy będzie różnił się stylem graficznym – zwiedzimy miejscówki psychodeliczne, surrealistyczne, przypominające stylem klasyczne kreskówki, czy japońskie anime.

Początkowo do dyspozycji graczy oddany zostanie tylko jeden wielki świat stworzony w umyśle jednego z gigantów – oznacza to, że działania innych osób mogą wpłynąć na naszą postać. W uniwersum tym natkniemy się zarówno na statki kosmiczne, czarodziejów, jak i mafiosów.

Wraz z wykonywaniem kolejnych zadań, gracze będą mogli odblokować nową część danego świata i wybrać dla niej konkretne ulepszenie, tym samym rozwijając konkretne uniwersum. Całość kręcić się będzie wokół walki Rookiem – krukiem z krwawiącymi oczyma. Będzie on mógł zaatakować posiadane przez nas plantacje, zwierzęta lub nas samych. Po uporaniu się z niebezpieczeństwem, zadaniem graczy będzie naprawa szkód. Należy więc współpracować aby obronić się przed Rookiem – nie chodzi o rywalizowanie i wyrzynanie się nawzajem, a właśnie o współdziałanie przeciwko wspólnemu przeciwnikowi.

Produkcja oparta będzie na flashu i do zabawy wymagana będzie jedynie przeglądarka internetowa.

Glitch będzie grą Free-to-Play opartą na mikropłatnościach. Oznacza to, że gracze za prawdziwą kasę będą mogli nabywać różne przedmioty – w tym dekoracje dla prowadzonej postaci, czy „dopalacze”, które umożliwią szybsze przyswajanie danych umiejętności. Twórcy mają wiele pomysłów na to, aby zarabiać na swojej produkcji – pojawi się bowiem możliwość wykupienia kont Premium oraz... przestrzeni reklamowych, za pomocą których będziemy mogli reklamować swoją firmę, czy gildię.

Jak mówi Butterfield, jego celem jest stworzenie „next-genowej gry społecznościowej”. Produkcja powstaje w założonym przez niego studiu Tiny Speck, składającym się z szesnastu osób. Firma otrzymała fundusze w wysokości 6,5 miliona dolarów. W  Glitch zainwestował m.in. prezes serwisu LinkedIn, Jeff Weiner.

Premiera nastąpi wiosną 2011 roku, już teraz można jednak na oficjalnej stronie gry zapisać się na testy beta produkcji, które wystartują na początku przyszłego roku.

Poniżej znajdziecie pierwszy zwiastun  Glitch:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze