15
12.10.2010, 20:00Lektura na 1 minutę

Schafer: "Oryginalność kluczem do sukcesu"

Tim Schafer, pomysłodawca gier m.in. Brutal Legend i Costume Quest i jedna z barwniejszych postaci w branży, stwierdził, że w przemyśle gier wideo nie chodzi o wypompowywanie znanych pomysłów i doświadczeń. Przeciwnie, zdaniem Schafera clou sukcesu jest oryginalność.


Adam „Adzior” Saczko

"Myślę, że jedyną metodą na osiągnięcie sukcesu jest zrobienie czegoś nowego i oryginalnego, ponieważ wszystkie największe hity, jak Grand Theft Auto, właśnie dlatego były przebojami. Były bardzo oryginalne, nie powielały znanych rozwiązań. [...]Chcemy mieć więcej zwrotów w branży i więcej wydawanych gier rocznie", mówi autor Psychonauts.

Schafer zdradził też, że choć jego studio pracuje nad mniejszymi grami, które będą dostępne w dystrybucji cyfrowej, nie wyklucza stworzenia większej produkcji.

"Zdecydowanie chcę wciąż tworzyć małe gry, ale myślę, że ostatecznie zrobimy coś większego [...] Nie chcę już robić gry przez cztery lata, nigdy tego nie planowałem. Chciałbym przerobić jakiś większy tytuł i nie przestawać produkować mniejszych"

"Nigdy się nie poddam. Nie mam zamiaru porzucać naszej pomysłowości i możliwości szybkiego wejścia na rynek"

Budujące. Chyba nikt by się nie pogniewał, gdyby każdy projektant gier był tak kreatywny i trzeźwo myślący, jak Tim Schafer.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze