Bestsellery w Wielkiej Brytanii (dane z 4.07-10.07) i podsumowanie pierwszego półrocza na Wyspach
Po dłuższej przerwie wracamy z notowaniem najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym tygodniu największą popularnością na Wyspach cieszył się Crackdown 2 – najnowsze dzieło studia Ruffian Games.
Tuz za Crackdownem 2 znalazło się LEGO Harry Potter: Years 1-4, które do tej pory okupowało pierwsze miejsce na liście. Na trzecim miejscu uplasował się najnowszy hit od studia Rockstar – Red Dead Redemption.
Na piątej lokacie mamy natomiast 2010 FIFA World Cup South Africa. Dość wysoko – bo na ósmej pozycji – znalazło się Modern Warfare 2. Niestety produkcja rodzimego City Interactive, Sniper: Ghost Warrior, spadła w ubiegłym tygodniu z dziesiątego na czternaste miejsce.
Najlepiej sprzedające się gry w Wielkiej Brytanii (4-10 lipca):
W przypadku listy pecetowej, bezapelacyjnym zwycięzcą jest The Sims 3. Na fotelu lidera uplasował się dodatek do The Sims 3, czyli Kariera. Tuż za nim znalazła się podstawowa wersja gry. Na trzecie miejsce (z szóstego) awansował natomiast rodzimy Sniper: Ghost Warrior.
Najlepiej sprzedające się gry na PC w Wielkiej Brytanii (4-10 lipca):
Firma Chart Track opublikowała również raport podsumowujący rynek brytyjski w pierwszej połowie 2010 roku. Sytuacja na Wyspach nie jest zbyt dobra – po 26 tygodniach rynek gier w Wielkiej Brytanii wart jest 963 milionów funtów. Dla porównania w roku ubiegłym suma ta wynosiła 1,43 miliarda funtów.
Najgorzej wypadła sprzedaż sprzętu, która zmalała o 32 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosła 256 milionów funtów. Gry wygenerowały natomiast o 10 procent mniej niż rok temu – 533 miliony funtów. W raporcie nie wzięto produkcji nabywanych poprzez cyfrową dystrybucję.
Powyższe rezultaty, jak zwraca uwagę prezes organizacji ELSPA (zrzeszającej wydawców w Wielkiej Brytanii) Mike Rawlinson, pokazują, że Brytyjczycy wciąż stawiają czoła trudnościom ekonomicznym i próbują zaoszczędzić na wszystkie sposoby.
„Brytyjscy klienci na wiele różnych sposobów podchodzą do growej rozrywki. Pobierają coraz więcej gier ze stron internetowych oraz grają na swoich telefonach komórkowych lub poprzez serwisy społecznościowe – nie tylko na konsolach. To dowód na to, że interaktywna rozrywka rozwija się daleko poza swoje tradycyjne granice” – dodaje Rawlinson.
§