Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCD Projekt Conference Spring 2010 - relacja

enki czwartek, 25 marca 2010, 20:08 O grach inaczej
Wiosenna konferencja CD Projektu
Wiosenna konferencja CD Projektu

Pod tym dumnym tytułem odbyło się dziś spotkanie dla przedstawicieli prasy z twórcami pięciu wydawanych w 2010 roku przez CD Projekt gier oraz, co najważniejsze, pierwszy publiczny pokaz Wiedźmina 2.

Zaczęło się jednak od przybliżenia historii firmy, jej wyników finansowych za 2009 rok oraz planów na przyszłość. Skupiając się na punktach najważniejszych, CD Projekt po restrukturyzacji zmniejszył wielkość zatrudnienia z 340 do 220 osób, a kryzys cofnął ich pod względem obrotów o dwa lata. Z bardziej optymistycznych wieści, pogłoski o śmierci działu dystrybucji firmy okazały się przesadzone. Jest to jeden z trzech głównych filarów (od niedawna również zaangażowany w dystrybucję filmów wytwórni Disney) "nowego" CD Projektu, obok serwisu Good Old Games oraz studia CD Projekt RED.

Sam gog.com przedstawiony został jako dynamicznie rozwijająca się i konkurująca już z największymi (prócz pozostającego poza zasięgiem Steama) platforma cyfrowej dystrybucji gier. Co więcej, jego oferta ponad dwustu starych dobrych gier będzie dostępna dla uczestników nowego programu lojalnościowego o nazwie CDprogram. Wszystkie tytuły będą od 29 kwietnia dostępne do kupienia w całości za zbierane CDpunkty. Miłe.

[Monk:] CDP dopiero co uzupełnił listę współpracujących z GOG-iem firm o znane skądinąd Atari. Baldur's Gate II i Planescape: Torment już wkrótce na liście dostępnych gier?

Buźka Geralta

Pokaz Wiedźmina 2 przeprowadzony został naraz dla wszyskich i na dużym ekranie, na którym można było podziwiać w akcji Geralta i Triss w dwóch z początkowych sekwencji w grze. Bohaterowie przybywają wraz z oddelegowanym do spraw walki z nieludźmi wysłannikiem króla Foltesta, Vernonem Roche'em do położonej nad rzeką Pontar wioski Szymany, gdzie zostają zaatakowani przez komando Iorvetha - elfa, którego można zobaczyć w trailerowej cutscence.

Aby ochronić Geralta przed strzałami elfów Triss uzywa całej swej mocy, by wytworzyć ochronny "bąbel", w obrębie którego Geralt kroi kolejnych nacierających wrogów. Pokaz ze względu na wygodę przeprowadzony był na padzie z kamery zza pleców bohatera i z tej perspektywy walka w dużym stopniu przypominała tą z Batman: Arkham Asylum. Wiedźmin atakowany był ze wszystkich stron naraz i mógł "w locie" zmieniać cele, intensywnie przy okazji turlając się na wszystkie strony, by uniknąć ataków (dostępny jest również blok). Zniknęły sekwencje uderzeń, przez co Geralt ma obecnie więcej swobody ruchu, ale za to (póki co przynajmniej) jego ciosy, sztychy, cięcia i cała szermiercza wirtuozeria z pierwszej gry gdzieś ulotniła mi się na rzecz twardego bicia biednych połci mięcha. Wszystko, uważam, leży wciąż jeszcze w dopieszczeniu animacji.

W Szymanach Geralt spotyka Jaskra, Zoltana Chivaya i dwóch elfów - wszystkich postawionych na szafocie i przygotowanych do egzekucji. Tutaj ujawnia się nowy system dialogów, oparty na Mass Effectowych wyborach postawy, a nie dokładnych kwestii dialogowych. Nierzadko na czas. A potem jest jeszcze więcej bicia - tym razem na pięści.

Gra wygląda wyjątkowo obiecująco, będąc ledwo rok przed premierą (nad twarzą, a zwłaszcza mimiką Geralta praca prawdopodobnie będą prowadzone do samego końca), a przemyślany i "dorosławy" (czy faktycznie dorosły, przekonamy się w pełni na wiosnę przyszłego roku) klimat fabuły czuć z daleka. Ale co was będę zanudzał prezentacją Wieśka, więcej o nim... już wkrótce.

[Monk:] A Triss chodzi teraz praktycznie bez majtek. By nie było wątpliwości: gdy tylko to zauważono, zgromadzeni dziennikarze zaczęli gremialnie opuszczać salę na znak protestu.

Światów Dwóch

Two Worlds II to drugi z trzech wielkich erpegów, które CDP wcisnęło na parkiet klubu Loft 44, wraz z jej twórcami. Trudno w kilku zdaniach opisać o takie przedsięwzięcie jak RPG z otwartym światem, ale spróbujmy. Gra wyglada bardzo ładnie. Posiaga generator podziemi i questów pobocznych (tych "zaprogramowanych" przez twórców subquestów będzie ok. 150). Na ekranie zobaczymy do 50 enpeców, którzy w miastach będą zachowywali się tak naturalnie, jak tylko będzie to dla systemów napisanych przez speców od AI Reality Pump możliwe. Obszerne wnętrza, deszcze kowadeł, zaznaczenia wielu celów przez łucznika... O tym też jeszcze będzie, spokojna głowa. Premiera pod koniec lata. Lecimy dalej.

Wybuchy/Rozpierduchy

Split/Second Velocity pojawił się na wielkim telewizorze, na którym jasno można było zobaczyć jak... mały jest w grze HUD. Pozycję w wyścigu, prędkość i Power Meter napełniający się wraz z driftingiem, draftingiem, i innymi ewolucjami na trasie twórcy zmieścili tuż za tylnym zderzakiem pojazdu. Co mam mówić: były wybuchy, blacha się rwała, tapicerki płonęły. Opowiedziano o trzech klasach pojazdów (supercars, muscle cars i półciężarówki) oraz o trzech z pięciu trybów gry - Race (wiadomo), Time Trial (wiadomo) i Survival (wyścig na czas polegający na wyprzedzanie Złych Ciężarówek wypuszczających na trasę wybuchające beczki). Ogólnie wygląda ładnie, czy się przyjmie - zobaczymy. Premiera 21 maja, demo nadciąga.

[Monk:] Spadający na głowy statek nie będzie największą z wybuchowych atrakcji, jakie twórcy przygotowali dla Bogu ducha winnych kierowców. Dowiedziałem się też, że Godzilli atakującej ściagających się nie będzie.

Protokół Alfa

Tak, tak, wiecznie przesuwany i posuwany (w czasie) Michael Thorton także pojawił się w Warszawie, a wraz z nim sympatyczny pan, który przedstawił, jak to jedną akcję w barze można rozegrać w sposób dyplomatyczny, mniej dyplomatyczny oraz ogniem z lufy. Fajnie, przyjemnie, choć praktycznie wszystko to wiemy już od dawna. Przyjrzeć się bliżej szpiegowsko-erpegowemu wynalazkowi o nazwie Alpha Protocol na pewno jednak będzie warto.

[Monk:] Achievementy zdobywane podczas gry będą miały wymierny wpływ na statystyki naszej postaci. Przekradłeś się skutecznie obok X wrogów? Dostajesz odpowiedniego ecziwmenta, zaś twoje kroki stają się jeszcze cichsze.

Gothic cztery na niby

Na pokazie Arcania: Gothic 4 [Monk: TAK! Arcania zmieniła nazwę!], czyli oficjalnego spadkobiercy Gothica, twórcy mieli miejscami małe problemy z wyciągnięciem z gry sporej liczby klatek na sekundę, ale za to dowiedzieliśmy się nieco o tym, że pytajniki i wykrzykniki nad głowami enpeców będą opcjonalne, będzie 8 drzewek specjalności, a także, że gra mimo wszystko wygląda fajnie. Nawet jeżeli pokazana była tylko wyspa "startowa", sporo mniejsza od tej, na której przede wszystkim będzie toczyła się akcja. Data premiery: początek jesieni.

[Monk:] Jeden z twórców, którego dopadłem, nie grał nawet w Risena. Walka finałowa będzie lepsza od tej z Forsaken Gods. Duuużo lepsza.

Ciem... tfu... Szara Masa

Rodzynkiem wśród wysokobudżetowych, rozbuchanych produkcji prezentowanych na konferencji była przygodówka point'n'click Gray Matter autorstwa znanej z Gabrieli Knightów Jane Jensen. Produkcja rodzi się w bólach od kilku lat i prezentować się będzie nad wyraz oldskulowo - na dwuwymiarowych tłach animować będziemy trójwymiarową bohaterkę-iluzjonistkę. Zręczna pani prestidigitator sprawnie będzie posługiwać się kartami, co wykorzysta m.in. w postaci odwracających uwagę sztuczek, by móc niepostrzeżenie wyciągnąć klucz z szuflady. Nie powiem, że nie mogę się jej doczekać, nawet mimo faktu, iż fabuła obraca się wokół szalonych eksperymentów na ludziach.

[Monk:] Premiera w trzecim kwartale tego roku. Gra z pewnością jest przeznaczona dla największych z hardkorowców. Nie wyobrażam sobie siebie w roli rozwiązującego jedną z przedstawionych podczas prezentacji zagadek. Nie znam tej dziwnej gry karcianej, no.

Wrażenia ogólne: wydarzenie było dość nietypowe i nowatorskie na naszym rynku, ale miało na celu jasno dać lwszystkim do zrozumienia, że CD Projekt żyje, ma się dobrze i ma ambicję stać się pierwszą polską rozpoznawaną globalnie firmą. Symboliczną rolę płotków na drodze do światowego sukcesu stanowiły na prezentacji rozliczne "problemy techniczne" z dźwiękiem tudzież projektorem, ale było przy okazji jakoś tak... swojsko. :) Kciuki za CD Projekt trzymać chyba warto, a kolejne pokonane przez niego stopnie na drodze do światowej dominacji poznamy na konferencji... jesiennej.

[Monk:] Mieli dobre babeczki ze śledzikiem i kukurydzą (?), a do tego dostaliśmy ładne press-packi. I czek in-blanco w zamian za wystawienie każdej z wymienionych wyżej gier po "dziesiątce".

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD Projekt, RPG, wyścigowa, akcja, Spellbound, CD Projekt, JoWooD, Black Rock Studio, Disney Interacitve Studios, Obsidian Entertainment, SEGA, Reality Pump, South Peak Entertainment, CD Projekt RED,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 27 marca 2010, 16:15   noniewiem

"(...) cała szermiercza wirtuozeria z pierwszej gry gdzieś ulotniła mi się na rzecz twardego bicia biednych połci mięcha (...)"
Ja bym to nazwał raczej kaskaderskim szaleństwem. Tak naprawdę bardziej podoba mi się walka z tej najnowszej części przygód Geralta. Animacji było mało, ale to mogło wynikać z tego, że był to praktycznie początek gry i Geralt nie był jeszcze tak rozwinięty.

sobota, 27 marca 2010, 13:58   org

"A Triss chodzi teraz praktycznie bez majtek."
A można wiedzieć co z jej dwoma "atutami"? Czy w "dwójce" również wylądowały w okolicach pępka?

sobota, 27 marca 2010, 12:52   sauron100

Żeby tylko Two Worlds było porządnie spolszczone(dubbing) bo to nie przystoi żeby polska gra była po angielsku!!!A tak było z pierwszym Two World-em.

sobota, 27 marca 2010, 11:58   szymas23

Szkoda, że Split&039;a wyda CD Porażka :(
Nie lubię ich odkąd połączyli (nie)siły z optimusem (albo czymś takim) i wywalili wPLN&039;y dla cdProSzajsu (po co mi jakieś starocie z Good Old Games).

piątek, 26 marca 2010, 21:41   Fabik

Oja.... Już nie mogę się doczekać Arcanii, mam nadzieje że będzie tak samo dobra jak 2 i 3. Czekam...!!!!!

piątek, 26 marca 2010, 17:14   matis9988

Jeszcze niedawno(2 minuty temu) nie interesowałem się Two Worlds II i Arcania:Gothic 4, ale od teraz już się interesuje.Pierwszy Two Worlds był według mnie bardzo dobry i oby drugi był jeszcze lepszy.Grałem tylko w Gothic 2 z Gothiców i Gothic 3.Dwójka był świetna, a trójka marna i oby czwórka była najlepsza.Na tej konferencji pokazano wiele dobrze się zapowiadających się gier i oby były dobre, a ten rok może okazać się bardzo dobrym dla CDPROJKETU.

piątek, 26 marca 2010, 14:58   alfneo18

W akapicie o szarej masie jest literówka. Jest "nepostrzeżenie", a powinno być "niepostrzeżenie". Co do konferencji to niezwykle mnie zaskoczyli. Nie miałem pojęcia, że swoje tytuły będą pokazywać inne firmy :) Aha, no i ta Triss bez majtek 13-latkowie będą mieli podnietę.

piątek, 26 marca 2010, 14:14   szymon5596

I tak nazwa zmieni się na Gothic 4: Arcania. Mogę się założyć.

piątek, 26 marca 2010, 11:25   AleksS

Jeśli odpowiedzi na czas będą dobrze zrobione, to nie mam nic przeciwko. To co, że w Mass Effect 2 też są. Niech CDP sobie wyssie z innych gier świetne elementy np. walkę tak dobrą jak w Batmanie. Gdyby po połączeniu tych elementów wyszła kupa, to owszem byłoby to haniebne. A nie wyjdzie kupa, tylko ociekająca klimatem gra, która będzie miała wiele mocnych stron. Mam nadzieję.

piątek, 26 marca 2010, 11:22   MarcoRizzo

"W Szymanach Geralt spotyka Jaskra, Zoltana Chivaya i dwóch innych elfów"
Też padłem ze śmiechu. Zoltan jest krasnoludem, a Jaskier człowiekiem.

O autorze

Michał 'enki' Kuszewski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

„Wyszeptałam słowa, które kowale wypowiadają w kierunku żelaza; które mordercy wypowiadają w kierunku swoich ofiar; które ogień wypowiada w kierunku tego, co je karmi. Tylko ja wiem, czego dokonałam, ale ukształtowało to moją ścieżkę”.

Komentarzy:
7

W odcinku z tego tygodnia odnajdą się przede wszystkim entuzjaści grania we dwoje. A także ci, którzy mają ochotę rzucić wszystko i uciec do lasu.

Komentarzy:
2

To samo co każdego dnia, Pinky. Pijemy wino i mścimy się na ludzkości.

Komentarzy:
7

Czy zdecydujesz się poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, jeśli nie będziesz mógł się nimi z nikim podzielić?

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z