Nagrody IGF rozdane - najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]
Dwunasta edycja uroczystości Independent Games Festival już za nami - przyznano nagrody najlepszym niezależnym tytułom 2010 roku (oceniane są... gry w produkcji). Największym zwycięczą imprezy okazał się kryminalny thriller, Monaco.
Nagrody IGF przyznane zostały na podstawie surowej oceny ponad 170 weteranów branży, niezależnych developerów i reporterów przyjaznych scenie indie. Wielkim zwycięzcą - czyli zdobywcą najważniejszego Wyróżnienia Seumas'a McNally (od nazwiska znanego niezależnego twórcy gier, który zmarł na białaczkę po zdobyciu nagrody w 2000 roku) i przy okazji nagrody za Doskonałość w Designie - jest skradanka z trybem co-op dla 4 graczy (choć oczywiście można grać i samemu) z retro widokiem top-down, którą twórcy sami określają jako skrzyżowanie Gauntlet z Hitmanem.
Główne zadanie w Monaco polega na "pożyczaniu" tego, co nie twoje i unikaniu strażników. Największą zaletą gry niezależnego studiaPocketwatch Games ma być tryb kooperacji. Gracze będą mogli wybrać jedną z czterech różniących się umiejętnościami klas (Locksmith, Hacker, Prowler i Cleaner), by wspólnie z kumplami wykonać powierzone zdanie. A sama gra prezentuje się tak:
Zdobywcą dwóch nagród (w kategoriach Doskonałość w Sztuce Wizualnej i Doskonałość Techniczna) jest też platformówka Limbo studiaPlayDead, której monochromatyczny teaser możecie podziwiać poniżej:
Warto również obejrzeć krótki filmik prezentujący Tuning, zdobywcę nagrody IGF Nuevo przyznawanej grom abstrakcyjnym i powstającym w niekonwencjonalny sposób. Jest to intrygująca platformówka, dla której można chyba pokusić się o stworzenie nowej kategorii gatunkowej o nazwie "wizualne puzzle":
Closure, zwycięzca w kategorii Doskonałość w Audio, to kolejna, trzecia już platformówka z elementami rozwiązywania zagadek. Wszystko, co ukryte jest w ciemności, należy tutaj do pustki - gracz nosi przy sobie kule światła w celu tejże pustki-nicości oświetlenia i stworzenia "świata":
Spider: The Secret Of Bryce Manor, zwycięzcy w kategorii Platform Mobilnych, z pewnością nie polecamy osobom cierpiącym na arachnofobię. W grze wcielamy się w pająka właśnie, a naszym zadaniem jest "rysowanie" pajęczyn i łapanie w nie, rzecz jasna, różnego robactwa:
Nagroda publiczności przypadła z kolei grze Heroes of Newerth, RPG akcji mocno wzorowanym na Defense of the Ancients, modzie doWarcrafta 3:
Nagrodę D2D za Wizję zgarnął natomiast Max & The Magic Marker, zabawna gra na Wii, w której gracz może rysować magicznym Markerem obiekty wykorzystywane przez głównego bohatera, Maxa:
Pełna lista kategorii konkursowych i zwycięzców prezentuje się następująco:
Główna Nagroda Seumas'a McNally
- Monaco, Pocketwatch Games
Nagroda IGF Nuovo
- Tuning, Cactus
Doskonałość w Sztuce Wizualnej
- Limbo, PlayDead
Doskonałość w Audio
- Closure, Closure Team
Doskonałość Techniczna
- Limbo, PlayDead
Doskonałość w Designie
- Monaco, Pocketwatch Games
Nagroda w konkursie studenckim
- Continuity, Ragtime Games
Najlepsza Gra IGF na Platformy Mobilne
- Spider: The Secret Of Bryce Manor, Tiger Style
Nagroda Publiczności
- Heroes Of Newerth, S2 Games
Nagroda D2D za Wizję
- Max & The Magic Marker, Press Play