Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Magazyn

10/2018
 10/2018
09/2018
 09/2018
08/2018
 08/2018
07/2018
 07/2018
06/2018
 06/2018
05/2018
 05/2018
04/2018
 04/2018
03/2018
 03/2018
10/2018 - okładka

10/2018

132 strony, cena 9,99 zł, zdrapka z kodem

W PRODUKCJI

  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Imperator: Rome
  • Generation Zero
  • Atomic Heart
  • Death Trash
  • Serious Sam 4: Planet Badass
  • Hitman 2

TESTY

  • Gamingowy notebook Lenovo Legion Y530
  • Notebook 2 w 1 Lenovo Yoga 730
  • Słuchawki bezprzewodowe Asus ROG Strix Fusion 700
  • Słuchawki Hiro Gamma

RECENZJE

  • GameWalker
  • World of Warcraft: Battle for Azeroth
  • Phantom Doctrine
  • Semblance
  • War Tech Fighters
  • Unavowed
  • Chasm
  • Return of the Tentacle
  • We Happy Few
  • Dead Cells
  • Impulsion
  • Radiant One
  • Heroki
  • South Park: The Fractured but Whole – Przepustka sezonowa
  • No Man’s Sky Next
  • This Is the Police
  • Yakuza 0 (PC)
  • Yakuza Kiwami 2
  • Pool Panic
  • The Walking Dead: The Final Season – Episode 1: Done Running
  • Mega Man X Legacy Collection 1 + 2
  • Hearthstone: Projekt Hukatomba
  • The Banner Saga 3
  • Overcooked! 2: Rozgotowani
  • Airheart
  • Warhammer 40.000: Gladius – Relics of War
  • Mothergunship
  • Bomb Chicken
  • Kaszanka Zone: PubgTrainingCamp

PUBLICYSTYKA

  • Przyszłość Utworu Brendana Greene’a
  • Magazyn kulturalny: „Krew, pot i piksele”
  • Felieton: Awantura o jeden znak
  • Called off duty
  • Felieton: Beyond Context
  • Paradoks Dinka Smallwooda
  • Jak wykuwano husarię
  • Dałbym dychę: Crusader Kings II
  • The Chodnik Fighter, czyli Franko i jego rodzice
  • Felieton: Gra jest kobietą
  • Szpile

MEGATEST

  • Karty graficzne – od 500 zł do ponad 3000 zł

JUŻ GRALIŚMY

  • Total War: Three Kingdoms
  • Valkyria Chronicles 4
  • To Hell With Hell
  • Call of Duty: Black Ops 4

INNE

  • Na Luzie
  • Action Redaction
  • Loot
  • Zdrapka z kodem

Ultra Street Fighter IV

Runda pierwsza: napieranka! I to naprawdę mistrzowska, bo Ultra Street Fighter IV to nie tylko godny spadkobierca legendarnej serii, ale też gra uznawana powszechnie za jedną z najlepszych w swoim gatunku. Wydana została pierwotnie w 2008 jako powrót do korzeni serii na wzór kultowego Street Fightera II i wtedy, po 11 latach przerwy, na nowo przywróciła chwałę marki. Nasza wersja zaś, Ultra Street Fighter IV z 2013, stanowi ostateczną iterację tej znakomitej produkcji, której zdaniem większości fanów serii nie przebił nawet Street Fighter V. Ultra Street Fighter IV zawiera wszystkich oryginalnych „ulicznych wojowników”, jednak w grze znalazło się miejsce dla łącznie 44 grywalnych postaci, w tym znanych ze Street Fighter x Tekken Rolento, Eleny, Poison i Hugo oraz zupełnie nowej Decapre. W naszym zestawie znajdziecie także dodatkowo dziewięć DLC, zawierające m.in. alternatywne kostiumy dla postaci (polecamy zwłaszcza zestawy Femme Fatale). Wersja Ultra wprowadziła także sporo poprawek i usprawnień sugerowanych m.in. przez zawodowych graczy, również w trybie online. Walki w Ultra Street Fighter IV wykorzystują klasyczny sześcioprzyciskowy schemat sterowania, których kombinacje pozwalają aktywować kontry i ultry. Do gry najlepiej wykorzystać Arcade Sticka, ale także zwykły pad daje radę. Sama gra traktowana jest jako 2,5D, tj. postacie i areny są trójwymiarowe, ale walki toczą się tradycyjnie na planie 2D przy użyciu ultraprecyzyjnych dwuwymiarowych hitboksów. W grze istnieje też tryb treningowy i osiem poziomów trudności AI. Podobać się może wreszcie oprawa naśladująca japońską technikę sumi-e i konturowanie cel-shadingiem. gem



Pixel Heroes: Byte & Magic

Runda druga: roguelite! I to taki w stylu retro zarówno pod względem pikselartowej formy, jak i w losowej treści. Tym jednak, co wyróżnia Pixel Heroes: Byte & Magic spośród innych naśladowców klasycznego Rogue’a, jest lekkość prezentacji, przeplatającej klikanie na potworach z mniej i bardziej wysublimowanymi szpilami wymierzonymi w popkulturę. Wprawne oko wypatrzy więc tutaj nawiązania nie tylko do filmów czy gier (gdzieś już widziałem tę fioletową mackę...), ale także literatury i mitologii... Cthulhu. Pixel Heroes, jak na bohaterów fantasy przystało, rozpoczynają swe kariery standardowo – w karczmie. Do złożenia jest trzyosobowa drużyna z dostępnych w niej, wylosowanych przedstawicieli 30 różnych klas. Po jej sformowaniu pozostaje wyruszyć w kierunku najbliższych lochów i... nie zginąć już po drodze, w trakcie spotkań losowych. Na miejscu zaś czekają nas lochy składające się z ośmiu komnat, a w ostatniej – boss. Ten naturalnie trzyma się życia znacznie mocniej niż jego sługusy, ale za to rzuca lepszy zwykle łup. Same starcia toczą się w turach i bazują na starej jak świat idei papier-nożyce-kamień, tj. należy być gotowym na wszystko i wykorzystywać ataki, które działają. Temu sprzyja nie tylko zróżnicowanie fizyczno-magiczne drużyny, ale także stosowne wyposażenie naszych pikselowych bohaterów, w postaci łupów i zakupów. Walki zazwyczaj nie są trudne (ale bierzcie uzdrowicieli!), więc gra sprawdza się raczej w krótkich sesjach. Niemniej równie łatwo w nią wsiąknąć, bo jest równie niepowtarzalna, jak zdarzenia w niej. gem



Skyhill

Runda trzecia: survival. Tym razem zadanie zdaje się proste – należy zejść z 100. piętra na dół. Jedyny problem – tytułowy hotel opanowany został przez potwory, polujące na nielicznych ocalałych. Każde starcie z nimi jest śmiertelnie groźne, bo nawet jeśli zdołasz je przetrwać, to poniesione straty na pewno zemszczą się w przyszłości. Niestety, zwykle stoją na drodze, czy to ucieczki, czy losowych łupów rozrzuconych w pomieszczeniach, i perspektywa śmierci z ich łap z każdym kolejnym piętrem w dół staje się coraz bardziej prawdopodobna. Jest zresztą coś jeszcze groźniejszego niż one, a jest tym czymś upływający bezlitośnie czas. Każde przejście pomiędzy pomieszczeniami oznacza utratę energii, którą uzupełnić może jedynie pożywienie. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak ryzykować zdrowiem i życiem w celu odnalezienia zapomnianego jajka, karmy dla zwierząt czy nadpsutej brukselki. Swoje szanse można zwiększyć, zdobywając doświadczenie i znajdując lub wytwarzając ekwipunek, niemniej nawet one nie gwarantują wcale zwycięstwa. Powodzenia! gem



  • W piśmie
  • Spis treści
  • Pełne wersje
  • Na dvd