Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]

Ze względu na problemy techniczne związane z logowaniem na cdaction.pl tymczasowo prosimy o logowanie przez forum, a następnie odświeżenie strony www.cdaction.pl, żeby zostać zalogowanym w serwisie.

Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Magazyn

05/2018
 05/2018
04/2018
 04/2018
03/2018
 03/2018
02/2018
 02/2018
01/2018
 01/2018
13/2017
 13/2017
12/2017
 12/2017
11/2017
 11/2017
05/2018 - okładka

05/2018

132 strony, cena 16,99 zł, DVD9

W PRODUKCJI

  • Artifact
  • Pine
  • Mutant Year Zero: Road to Eden

TESTY

  • Samsung Galaxy S9+
  • Razer Phone
  • Klawiatura Corsair K68 RGB
  • Mysz Asus ROG Strix Evolve
  • Klawiatura Razer Cynosa Chroma
  • Klawiatura SPC Gear GK-550 Omnis
  • Mysz Rapoo V280
  • Mysz Dream Machine DM3 mini
  • Słuchawki AKG K550 MK III
  • Słuchawki Asus Cerberus v2
  • Słuchawki Bloody M425
  • Notebook NTT Hiro H29
  • Monitor AOC Q3279VWF

RECENZJE

  • GameWalker
  • World of Tanks 1.0
  • Yakuza 6: The Song of Life
  • Ash of Gods
  • Warhammer: Vermintide II
  • Yume Nikki: Dream Diary
  • Wulverblade
  • Kirby: Star Allies
  • Apocalipsis
  • Gravel
  • A Way Out
  • Guns, Gore & Cannoli 2
  • Super Seducer
  • Far Cry 5
  • Scribblenauts Showdown
  • Chuchel
  • Qube 2
  • Fable Fortune
  • Pit People
  • Secret of Mana
  • Burnout Paradise Remastered
  • Sea of Thieves
  • Northgard
  • Into the Breach
  • Ghost of a Tale
  • Frantics
  • Legendary Gary
  • Surviving Mars
  • Kaszanka Zone: RUSSIA HORROR 20!8

PUBLICYSTYKA

  • „Prywatność” według Facebooka
  • Tetris: Historia przekrętu
  • Gry Wiecznie Żywe: Sam & Max
  • Epitafium (Rainbow 6: Patriots)
  • Mit piracki
  • Tajemnica Statuetki
  • Szpile

MEGAPORADNIK

  • Kupujemy smartfona

JUŻ GRALIŚMY

  • Deep Rock Galactic
  • Immortal: Unchained
  • The Horus Heresy: Betrayal at Calth
  • The Beast Inside
  • Trailmakers
  • Children of Morta
  • Conqueror’s Blade
  • Ion Maiden
  • Abandon Ship
  • Them’s Fightin’ Herds

INNE

  • Na Luzie
  • Action Redaction
  • Zawartość DVD/Bonusy
  • Prenumerata

Assassin's Creed III

Trzecia duża, a dziewiąta w ogóle gra serii Assassin’s Creed przenosi nas w czasy amerykańskiej wojny o niepodległość, w lata 1753-1783. Jej bohaterem jest... stop, to nie takie proste. Przede wszystkim dlatego, że Assassin’s Creed III to zakończenie całej trylogii Desmonda, tej, która rozpoczęła się Altairem na XII-wiecznej Ziemi Świętej, rozwinęła się na trzy gry z XVII-wiecznym florentczykiem Ezio, by teraz szukać zwieńczenia w XVIII-wiecznej Ameryce. W pewnym sensie więc najważniejszy jest w niej właśnie Desmond, potomek obydwu wymienionych, który właśnie teraz ma wreszcie szansę odkryć swoje przeznaczenie, a przy okazji ocalić ludzkość przed zagładą. Assassin’s Creed III nie jest jednak poświęcony wyłącznie Desmondowi i pojawiają się w nim dwie inne grywalne postacie. I tak przez pierwsze trzy-cztery godziny po wciśnięciu przycisku „Graj” kierujemy niejakim Heythamem Kenweyem, potomkiem bardzo ciepło wspominanego przez nas bohatera „pirackiego” Assassin’s Creed IV: Black Flag, Edwarda Kenweya. Ostatecznie jednak także i ten dżentelmen musi ustąpić miejsca w centrum sceny najmłodszemu z asasynów – Mohawkowi półkrwi o imieniu Ratohnhaké:ton, lub prościej Connor. Tego poznajemy, gdy jest jeszcze dzieckiem i towarzyszymy mu przez kolejne dwie dekady, uczestnicząc przy okazji we wszystkich wydarzeniach historycznych, które doprowadziły do powstania Stanów Zjednoczonych. Mechanicznie Assassin’s Creed III stanowi rozwinięcie wszystkich poprzednich. To wciąż gra akcji w otwartym świecie, kładąca nacisk na swobodę ruchu nieludzko sprawnej postaci, ale także role-playing, pozwalające wybrać preferowany sposób eliminowania przeciwności. Wprowadziła jednak także, na dobre i złe, kilka zmian – przede wszystkim w charakterze otoczenia, które przestało być tak wyraźnie zadaszone i teraz parkour odbywa się również po drzewach – w letniej, lecz także zimowej wersji Pogranicza. Ważne stało się też polowanie na dziką zwierzynę, które służy, jak w serii Far Cry, usprawnianiu ekwipunku (a przy okazji jest okazją dla prostych QTE). Pojawiła się w niej wreszcie tak pięknie rozwinięta później żegluga przy użyciu okrętu asasynów: Aquili. Gra stworzona została w oparciu na wówczas zachwycającym AnvilNext Engine i robi wrażenie nawet dziś: zwłaszcza fizyka Connora zapadającego się w śnieg czy idąca w tysiące liczba jednoczesnych uczestników na polach historycznych bitew. Assassin’s Creed III jest także, jak zwykle, znakomicie udźwiękowiony – na uznanie zasługuje również wykorzystanie faktycznej mowy Mohawków. I wreszcie jest w niej tryb multiplayer, który jednak dziś, z uwagi na wiek gry, pozostaje jedynie ciekawostką. gem



Harvey and Edna: The Breakout

Tak to już czasem w życiu jest, że zaczyna się od końca. W tym przypadku wina leży poniekąd po naszej stronie, bo ofiarowana wam przez nas w CD-Action 01/2018 gra Edna and Harvey: Harvey’s New Eyes to tak jakby trochę nieformalny ciąg dalszy tego obecnego Ednoharveya, z The Breakout w tytule. Na szczęście jednak Harvey and Edna: The Breakout to gra najzupełniej samodzielna i znajomość wcześniejszo-późniejszej nie jest tu niezbędna. Jest za to kilka podobieństw formalnych, choćby to, że obie to rysowane przygodówki 2D w naprawdę starym stylu. Ta teraz nawet bardziej: jej interfejs przypomina legendarny lucasartsowy SCUMM i każe składać komendy, łącząc frazy typu „use” czy „pick up” z przedmiotami. Pojawia się także ciekawa koncepcja zbierania „zagadnień” do późniejszego przegadania. Niestety, gra nie jest dostępna w języku polskim, więc jakością angielskiego dubbingu cieszyć się będą tylko znający język Szekspira. gem



Grotesque Tactics: Evil Heroes

A na dodatek jedna z bardziej kontrowersyjnych produkcji niezależnych ostatnich lat – Grotesque Tactics: Evil Heroes. To taktyczna gra role-playing, czerpiąca obficie z doświadczeń światowej popkultury filmowo-growej i... szydząca z nich przy tym na maksa. Wśród bohaterów znajdziemy więc emo-woja rodem z Final Fantasy i Holy Avatara, który jest naturalnie szablonowym paladynem, wśród przeciwników zaś natkniemy się na magiczne grzyby z Mario i zabójcze króliki z Monty Pythona. Plusem Grotesque Tactics jest także mechanika walki w turach w stylu klasycznych japońskich gier role-playing. W trakcie walk na jaw wyjdzie również ryzyko obsesji naszych antybohaterów, których wskutek stresu ponosi i np. atakują swoich sprzymierzeńców. Warto też pamiętać, że w swej pierwotnej wersji Grotesque Tactics: Evil Heroes była mocno niedopracowana, co przełożyło się na jej oceny, ale z czasem przeszła dodatkowy szlif i obecnie jako Premium Edition jest naprawdę w porządku. gem



BONUSY

  • Esensja
  • FAQ – wersja 3.3.2
  • Marek Lenc
  • Defender – wersja rozszerzona
  • Tapety

COSPLAY

  • Nakeru

DEMA

  • Aleron's Lie
  • Raji: An Ancient Epic
  • Onirism
  • Shattered: Fade; Recall

MODULATOR

  • Modulator
  • W piśmie
  • Spis treści
  • Pełne wersje
  • Na dvd