Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Magazyn

10/2018
 10/2018
09/2018
 09/2018
08/2018
 08/2018
07/2018
 07/2018
06/2018
 06/2018
05/2018
 05/2018
04/2018
 04/2018
03/2018
 03/2018
06/2013 - okładka

06/2013

132 strony, cena 15,99 zł, 2 x DVD9

W PRODUKCJI

  • FIFA 14
  • Dark Souls II
  • Goodbye Deponia
  • Lego Marvel Super Heroes
  • Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues
  • Blackguards
  • Shadowrun Returns
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • Mew-Genics
  • Moments of Silence
  • Homesick
  • Lune
  • A Bird Story
  • Ithaka of the Clouds
  • Civilization V: Nowy wspaniały świat
  • Warframe
  • Grid 2
  • Marvel Heroes
  • Lost Planet 3
  • Ubisoft Digital Days
  • Might & Magic X: Legacy
  • Flashback
  • Cloudberry Kingdom
  • The Mighty Quest for Epic Loot
  • Remember Me
  • Batman: Arkham Origins

TRENDY

  • Drukowanie rzeczywistości
  • Internet w komórce A.D. 2013

SPRZĘT

  • AMD Radeon HD 7990
  • Dysk hybrydowy Seagate SSHD (ST500LM000) 500 GB
  • Słuchawki Asus Echelon Camo Edition
  • Słuchawki Genius GX-Gaming Mordax
  • Monitor iiyama XB2776QS
  • Monitor AOC D2757PH
  • Monitor Asus VG248QE
  • Karta do przechwytywania wideo AverMedia Live Gamer HD
  • Kamerka Microsoft LiveCam Studio
  • Klawiaturka Xenic SK-027 AG
  • Mysz A4Tech Bloody Gun3 V7
  • Mysz Razer Naga Hex League of Legends
  • Podkładka XFX WarPady
  • Mysz Thermaltake Level 10
  • Mysz Tesoro Shrike H2L
  • Klawiatura SteelSeries Apex [RAW]
  • Klawiatura Tesoro Durandal G1N

RECENZJE

  • Dead Island Riptide
  • Star Trek
  • Mass Effect 3: Cytadela (DLC)
  • Injustice: Gods Among Us
  • Far Cry 3 Blood Dragon
  • Sacred Citadel
  • Army of Two: The Devil's Cartel
  • The Walking Dead: Survival Instinct
  • Slender: The Arrival
  • ShootMania Storm
  • Defiance
  • Trials Evolution: Gold Edition
  • Motocross Madness
  • Urban Trial Freestyle
  • Dragon's Dogma: Dark Arisen
  • Dishonored: The Knife of Dunwall
  • Age of Empires II: HD Edition
  • BattleBlock Theater
  • Bientôt l'été
  • Evoland
  • Cities in Motion 2
  • The Banner Saga: Factions
  • Retrovirus

PUBLICYSTYKA

  • Ciężkie życie twórców gier
  • Felieton: Szok nieskończony
  • Felieton: Lubię być złym osłem
  • Zza kulis: Tequila Games
  • Sprawa kryptonim ?BIT?
  • Cyfrowe mikroby cz. 2
  • LucasArts od A do Z
  • Gry Wiecznie Żywe: Call of Duty 2
  • Epitafium: Jumpgate Evolution
  • Szpile

MEGATEST

  • Smartfon na każdą kieszeń

INNE

  • Na Luzie
  • Action Redaction
  • Zawartość płyt DVD
  • Prenumerata

King's Bounty: Nowe Światy

Na pakiet składa się pięć elementów: znane już przygody Amelii (czyli King?s Bounty: Wojownicza Księżniczka, kontynuacja Legendy), te same przygody Amelii rozbudowane o wątek zbuntowanej orczej przywódczyni, a także dwie świeże miniopowieści oraz ? na dokładkę ? edytor. Zacznijmy od Orcs on the March, czyli rozwinięcia oryginalnej kampanii. Zasadniczo mamy w nim to samo, co wcześniej: dość standardową historię księżniczki Amelii, która wyrusza do równoległego świata w poszukiwaniu rycerza mającego uratować królestwo przed demonem Baalem. Tyle w kwestii fabuły, bo jeśli chodzi o mechanikę, to stare, dobre King?s Bounty/Heroes of Might and Magic, czyli eksploracja świata, erpegowy rozwój bohatera i bitwy toczone w turach. Do znanej już kampanii w Orcs on the March dochodzi ciąg questów związany z wojowniczą orczycą, trochę nowych jednostek, zaklęć, budynków, zadań i przedmiotów. Co prawda przedłużają one czas gry i dodają garść opcji bitewnych, ale nie zmieniają sedna rozgrywki. Nadal jest nim walka, w której trzeba się wykazać taktycznym myśleniem i umiejętnością twórczego wykorzystania silnych stron swoich jednostek i słabości wojsk przeciwnika. Wciąż wygląda to bajkowo i ładnie, podobać się mogą też (nieraz zabawne) animacje oraz projekty oddziałów i plansz. Trzy klasy postaci ? wojownik, paladyn i czarodziej ? to trzy różne podejścia do bitew i rozwoju bohatera. Można postawić na liczebność wojsk i ataki konwencjonalne, rozbudowany arsenał napędzanych maną czarów albo coś pośrodku. Warto też inwestować w zdolności smoczego ?peta?, który raz na turę jest w stanie za punkty szału, zdobywane za ubijanie lub utratę jednostek, zrobić coś pożytecznego. A to wznieść mur chroniący naszych łuczników, a to zasadzić większe od siebie jajo, z którego w następnej kolejce wyklują się wojska, a to po staropolsku przywalić komuś z ?karata?. Champion of the Arena i Defender of the Crown wnoszą niewiele nowego do mechanizmów gry. To tak naprawdę tylko ciągi bitew, pomiędzy którymi można uzupełniać straty i dokupować przedmioty. Podstawową zaletą obu minikampanii jest to, że nie trzeba już mozolnie przedzierać się przez zastępy przeciwników, żeby rozwinąć zdolności bohaterki/bohatera. Tu po każdym zwycięstwie zdobywa się kilka (!) poziomów doświadczenia, szybko więc zyskuje się dostęp do silnych jednostek i jeszcze silniejszych czarów. Jestem pewien, że walka za pomocą kilkudziesięciu smoków i najpotężniejszych zaklęć spodoba się fanom serii. Phnom



Orcs Must Die! Śmierć orkom

Orcs Must Die! to banalna w konstrukcji, ale niezwykle sympatyczna zręcznościówka łącząca rozwiązania charakterystyczne dla gatunku tower defense i klasycznych gier akcji. Rozgrywka toczy się na niewielkich arenach. Po jednej stronie mamy szczelinę (tego punktu należy bronić za wszelką cenę), na drugim krańcu mapy ? ogromne wrota, na które napiera banda orków i innych stworzeń. Rola gracza sprowadza się do walki z wykorzystaniem broni, czarów i pułapek. Wybór wśród tych ostatnich jest spory ? od kolców lub tasaków wysuwanych ze ścian i podłóg aż po wybuchające beczki, pułapki sprężynowe czy doły wypełnione smołą. Można też stawiać na placu boju łuczników i paladynów, którzy efektywnie wspierają nas w zmaganiach. Oczywiście pułapki swoje kosztują. Potrzebne pieniądze otrzymujemy za zabijanie przeciwników, dlatego też po każdej wyeliminowanej fali mamy kilka sekund spokoju potrzebnych na to, by zainstalować nowe niespodzianki. Z czasem nadmiar gotówki możemy ulokować u tzw. tkaczek, wybierając kartę z niewielkim drzewkiem umiejętności i inwestując w rozwój statystyk postaci (silniejszy atak, więcej punktów życia, usprawnione działanie pułapek itd.). Niemal równie zróżnicowana jest menażeria potworów, które biegną radośnie na spotkanie z kostuchą. Obok orków (wojowników i kuszników) pojawiają się niezwykle szybkie koboldy i gnolle, latające demony, które pozostają poza zasięgiem pułapek naziemnych (warto wtedy zainwestować w łuczników), oraz potężne ogry, powolne, ale sakramencko wytrzymałe, do tego występujące w kilku odmianach (lodowej, ognistej, opancerzonej). W początkowych rozdziałach opowieści, gdy niemilcy atakują w mniejszej liczbie, a mapy nie grzeszą rozbudowaniem, wygrana jest formalnością. Z czasem zadanie się komplikuje. Dochodzą piętrowe lochy, alternatywne przejścia, dodatkowe szczeliny i przede wszystkim kolejne wrota, z których wylewa się wraża armia (w finale wróg przypuszcza atak aż z ośmiu niezależnych przejść). Trzeba w miarę możliwości obstawić wszystkie korytarze i tak planować rozkład pułapek, by powstrzymały falę lub choć na chwilę ją spowolniły, gdy będziemy zajęci walką w innym miejscu. Oczywiście gra dopuszcza jakiś margines błędu (czyli liczbę przeciwników, którzy przejdą przez szczelinę), ale jest on stosunkowo niewielki. Jeśli zwieje nam większa grupa, sytuacja może się okazać nie do uratowania. Orcs Must Die! nie rewolucjonizuje gatunku, nie jest też artystyczną ciekawostką jak Rock of Ages. Ekipa Robot Entertainment nie siliła się na oryginalność, ale znane i sprawdzone elementy połączyła w zaskakująco udany sposób. Może właśnie dlatego stworzyła jeden z najlepszych tytułów tego typu od czasu Plants vs. Zombies. Eugeniusz Siekiera



Amnesia: Mroczny obłęd

Budzisz się w starym, pruskim zamczysku. Nie masz pojęcia, gdzie właściwie jesteś. Chwilę później odnajdujesz list spisany własną ręką. List do siebie samego. Coś o amnezji wywołanej na własne życzenie, konieczności zamordowania właściciela zmurszałego ?domostwa? oraz grozie czającej się w mroku. O tym, by uciekać, nie walczyć... Brzmi to wszystko ogólnikowo i enigmatycznie, tak też jest serwowana fabuła ? poprzez wyrwane z kontekstu zapiski, fragmenty dzienników czy skrawki wspomnień. Czujesz się zagubiony, klimat zagrożenia narasta, upiorny wiatr szepce za oknami ponurą melodię, a głosy w twej głowie nie dają spokoju. I ta przytłaczająca, niemal namacalna ciemność...Ostatni z wymienionych pierwiastków jest w produkcji bohaterem pierwszego planu. Mrok towarzyszy ci na każdym kroku i narzuca nieco leniwe, ale nieustannie niepokojące tempo rozgrywki. Co więcej, jest twym największym wrogiem, a zarazem sprzymierzeńcem. Jak to możliwe?Mrok potęguje sugestywność doznań, obraz się zamazuje, zniekształca. Słyszysz rzeczy, które tak naprawdę nie istnieją. To ogromny sukces autorów, którzy tworzą ledwo namacalne bodźce, te zaś urastają w naszej głowie do rangi najgorszych koszmarów. Komu w tej sytuacji potrzebne wymyślne potwory złożone z tysięcy wielokątów? Nie od dziś wiadomo, że największe makabreski skrywa nasza własna wyobraźnia. Frictional Games wykorzystuje ten prosty fakt w sposób absolutnie mistrzowski.Rozgrywka to nieustanne balansowanie na granicy obłędu. Dbanie o kondycję psychiczną przychodzi z trudem, jako że niewiele tu miejsc, w których możemy poczuć się bezpieczni. By umysł nie pogrążył się w ostatecznym szaleństwie, musisz możliwie często przebywać w zasięgu uspokajającego blasku światła. Na zapalaniu świec i latarni upłynie ci lwia część rozgrywki. Względnie można też posłużyć się przenośną lampą. Eugeniusz Siekiera



ArcaVir 2013

ArcaVir to jeden z najbardziej znanych i najpopularniejszych programów antywirusowych w Polsce. Na płycie DVD zamieszczamy program w pełnej wersji wraz z kodem na 6-miesięczną aktualizację. Program dostępny jest w wersjach 32 i 64 bitowych. Instalator automatycznie dobierze odpowiednią w zależności od używanego systemu.



BONUS

  • ActionMag
  • Esensja
  • FAQ ? wersja 3.3.1
  • Inne Sfery
  • Próbki komiksów
  • Pyrkon - cosplay
  • Tapety

DEMA

  • Machines at War 3
  • Pandora: Purge of Pride
  • Planet Explorers
  • DreadOut
  • H2Flow
  • Hegemony Gold: Wars of Ancient Greece
  • Pressure
  • Schein
  • Telepath Tactics
  • Thrust Control
  • Zigfrak

E-BOOKI

  • Pedant i gaduła
  • Sekret
  • Na czeladniczym szlaku

FREEWARE

  • Alien Arena: Mercury Edition
  • Infection
  • Iron Fist
  • Psychedelics
  • The Crimson Silence ? Anthology Pack
  • The Lost Galaxy
  • The Vore Tournament

GALERIE

  • Army of Two: The Devil?s Cartel
  • ShootMania: Storm
  • Trials Evolution: Gold Edition

GAMEPLAYE

  • Army of Two: The Devil?s Cartel
  • Dead Island: Riptide
  • Injustice: Gods Among Us
  • The Walking Dead: Survival Instinct

IRON MAN 3

  • Iron Man 3

MODULATOR

  • Modulator

NA LUZIE

  • Obrazki
  • Obrazki i animowane GIF-y
  • ScreenShock

ZWIASTUNY

  • Armored Core: Verdict Day
  • Flashback
  • Sacred Citadel
  • State of Decay
  • Thunder Wolves
  • W piśmie
  • Spis treści
  • Pełne wersje
  • Na dvd