Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Magazyn

12/2018
 12/2018
11/2018
 11/2018
10/2018
 10/2018
09/2018
 09/2018
08/2018
 08/2018
07/2018
 07/2018
06/2018
 06/2018
05/2018
 05/2018
lipiec 2011 - okładka

lipiec 2011

132 strony, cena 15,99 zł, 2 x DVD9

W PRODUKCJI

  • StarCraft II: Heart of the Swarm

TRENDY

  • Jak sprawdzamy wydajność PC-tów ? nowe procedury testów

TEMAT NUMERU

  • E3 ? MEGARELACJA
  • Fotoreportaż
  • Przegląd 73 gier
  • ReWiilUcja
  • Rzeczywistość alternatywna

SPRZĘT

  • Karta graficzna Zotac GeForce GTX 560 AMP!
  • Karta graficzna Zotac GeForce GTX 580 AMP2!
  • Notebook gamingowy Asus G74SX
  • Notebook Samsung 900X
  • Odtwarzacz i tuner DVB-T Media-Tech Cinema HQ
  • Monitor iiyama E2473
  • Monitor iiyama X2472 HD
  • Słuchawki Genius HS-04SU
  • Słuchawki Mad Catz Tritton AX Pro
  • Głośniki Genius SP-HF1255A
  • Słuchawki Steelseries Siberia V2

RECENZJE

  • Duke Nukem Forever
  • Red Faction: Armageddon
  • Alice: Madness Returns
  • Dungeon Siege III
  • Order & Chaos Online
  • Hunted: Kuźnia Demona
  • nieSławny: InFamous 2
  • Faery: Legends of Avalon
  • Black Mirror III
  • Shadows of the Damned
  • Dungeons & Dragons: Daggerdale
  • The Tiny Bang Story
  • Capsized

PUBLICYSTYKA

  • Typologia wrogów
  • Gry wiecznie żywe: Jade Empire
  • Gry na giełdzie
  • Jak kupować gry

MEGATEST

  • Wojny przeglądarek internetowych

INNE

  • Na Luzie
  • Prenumerata
  • Zawartość DVD

King's Bounty: Wojownicza Księżniczka

Pierwotnie Wojownicza Księżniczka miała być po prostu samodzielnym dodatkiem do Legendy. Ale rozrosła się tak bardzo, że to określenie niespecjalnie tu pasuje. W końcu ile znacie dodatków, których zaliczenie zajmuje tyle samo czasu, co przejście podstawki? Czyli: sequel? Też nie bardzo, bo z kolei ? choć spora ? nie jest na tyle duża, by mówić o pełnoprawnym następcy. Najlepiej więc Wojowniczą Księżniczkę uznać za... kontynuację. Drugą pełnoprawną i pełnokrwistą grę w realiach King?s Bounty, poszerzającą naszą znajomość tego uniwersum, rozbudowującą sam świat, ale niebędącą ?wielkim krokiem naprzód?. Co jednak nie jest wadą. Bo przecież, jak na baśń przystało: ?Znacie? To posłuchajcie?. Zatem posłuchajcie opowieści o wojnie, o Amelii, o wędrówkach w czasie i przestrzeni, o przyjaźni i odpowiedzialności. Na Wojowniczą Księżniczkę czekałem więc z otwartymi ramionami... i nie zawiodłem się. To kawał rzetelnego kodu, wykonany solidnie, ale i z fantazją, oferujący wszystko, czego trzeba, by gracz wsiąknął po uszy. I nawet, mimo że grałem przecież z obowiązku (choć z przyjemnością), i to przez dwa dni po jakieś 16 godzin non stop, produkcja niespecjalnie mnie znużyła. Wy, mogąc sobie dawkować ją w porcjach kilkugodzinnych, powinniście być bardzo zadowoleni. Dla fanów HoMM i poprzedniej części King?s Bounty ? jazda obowiązkowa. Mac Abra



A Vampyre Story

Główną bohaterką AVS jest Mona, paryska śpiewaczka operowa, która nie do końca chce się pogodzić z myślą, że jest wampirzycą. Przetrzymywana na zamku w Draxsylwanii przez wampira Shrowdy?ego chce powrócić do Francji, by kontynuować karierę. Jej wiernym towarzyszem jest nietoperz Froderick, pełniący różnorakie funkcje. Z jednej strony komentuje większość wypowiedzi bohaterki, czasem może się jednak także przydać do czegoś bardziej konkretnego ? ot, choćby z zatkanym nosem polecieć w miejsce, w którym zapach odstraszyłby szanującego się skunksa. Monę obserwujemy jak w większości współczesnych przygodówek: jej trójwymiarowa postać porusza się po ręcznie rysowanych lokacjach (w których zresztą widać charakterystyczną rękę Tillera). Interfejs jest w 95% zerż... zapożyczony z CoMI. Prawy przycisk przywołuje ekwipunek, a po przytrzymaniu lewego nad aktywnym miejscem dostajemy możliwość wyboru jednej z czterech akcji: rozmowy (albo zjedzenia czy innych rzeczy, które można robić paszczą), obejrzenia, pofrunięcia (Mona również potrafi zamienić się na chwilę w nietoperza) i oczywiście zabrania przedmiotu. System sprawdza się bardzo dobrze, nieco irytujące jest tylko to, że Mona nie biegnie, gdy wciśnie się dwukrotnie przycisk i że nie można przeklikać kwestii dialogowych. To jednak małe niedogodności, gdyż szybko zaprzyjaźnisz się... ze Spacją. Dzięki niej można pominąć nie tylko dialogi, ale i cut-scenki, a nawet ominąć konieczność obserwowania majestatycznego chodu głównej bohaterki. Qn`ik



Gothic 3

Pierwszy dreszcz poczułem, kiedy zobaczyłem w menu logo gry i usłyszałem tę jakże charakterystyczną muzykę. Drugi ? gdy intro uraczyło mnie obrazem Myrtany zniewolonej przez orków. Trzeci ? kiedy zaraz po zejściu ze statku z Khorinis ściągnąłem z pleców miecz i rzuciłem się w wir walki z najeźdźcami. Bezimienny na starcie swej trzeciej, największej jak dotąd, przygody jest wystarczająco silny, by walczyć mieczem i nawet położyć trupem orka. Względem poprzednich części w Gothicu 3 atrybuty i umiejętności są lepiej uporządkowane, bardziej przejrzyste, ale nadal wszystko jest proste jak budowa cepa. I o to właśnie chodzi, bo przecież mechanizmy roleplay?owe są tylko narzędziem w opowiadaniu historii ? powinny pozostawać w tle i nie odwracać uwagi gracza od tego, co najważniejsze. Walka nadal jest niezwykle ważnym elementem Gothica, a ?trójka? wprowadza do niej nowe elementy. Od dawna wiadomo było, że będzie można używać tarcz ? i można. Powiem szczerze, że ja z nich właściwie nie korzystałem, choć obiektywnie uznać muszę wielką ich zaletę ? możliwość osłonięcia się przed ostrzeliwującym się przeciwnikiem i dotarcia do niego bez strzały wbitej w oko. Z dużo większym entuzjazmem przyjąłem drugą głośną nowinkę ? walkę dwoma mieczami. W jednej ręce z płonącym ostrzem, w drugiej zaś z półtorakiem, wpadając w grupę przeciwników i siekąc na prawo i lewo, naprawdę można się poczuć bohaterem. Nie twierdzę, że Gothic ma najlepszy system walki bronią białą pod słońcem, jednak potyczki sprawiają tu dużą frajdę. CormaC



Gothic 3: Zmierzch Bogów

Pod względem fabularnym ten samodzielny dodatek do Gothica 3 ma stanowić pomost pomiędzy ?trójką? a nadchodzącą Arcanią, czyli pełnoprawną czwartą częścią cyklu. Widząc, że Myrtana pogrążona jest w chaosie po swoistym rozbiciu dzielnicowym, Bezimienny wyrywa się Xardasowi z innego wymiaru i powraca do swojej krainy, by ponownie zaprowadzić w niej porządek i zjednoczyć miasta-państwa rządzone przez jego starych znajomych ? Thorusa, Gorna i innych. Rzecz jasna, walka z Xardasem osłabia go na tyle, by dać graczowi pretekst do ponownego rozwijania bohatera. W naszej recenzji niezbyt przychylnie potraktowaliśmy tą grę. Na szczęście miłośnicy tej serii opracowali potężny, nieoficjalny patch, który usuwa wiele jej przypadłości, a jednocześnie tak rozbudowuje grę, że w chwili obecnej możemy ją polecić, jako o wiele lepszą produkcję niż ta, z którą mieliśmy do czynienia przy jej recenzowaniu.



BONUS

  • Action Mag
  • Audiobook
  • Esensja
  • FAQ - wersja 3.3
  • Fotosmuggler
  • Poltergeist
  • QFant
  • Tapety

BONUS SPECJALNY

  • Galeria E3 - CD-Action na targach
  • Galeria E3 - Stoiska
  • Galeria E3 - Hostessy
  • Galeria E3 - Bikini wash

DEMA

  • Two Worlds II Castle Defense Lite

FREEWARE

  • Anka
  • Maru
  • Offroad Racers
  • Police Superstars Racing
  • Raptor
  • Tropical Mania

GALERIE

  • Black Mirror III
  • Dungeons & Dragons: Daggerdale
  • Duke Nukem Forever
  • Faery: Legends of Avalon
  • Hunted: Demon?s Forge
  • Red Faction: Armageddon
  • The Tiny Bang Story

GAMEPLAY

  • Alice: Madness Returns
  • Duke Nukem Forever
  • Dungeons & Dragons: Daggerdale
  • Hunted: Demon?s Forge
  • inFamous 2

INNE

  • Obrazki
  • ScreenShock

PATCHE

  • Gothic 3 - nieoficjalny patch
  • Gothic 3: Zmierzch Bogów - nieoficjalny patch
  • ArmA II patch

TRAILERY

  • Star Wars: The Old Republic
  • THQ The Booth Babes
  • W piśmie
  • Spis treści
  • Pełne wersje
  • Na dvd