Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

[Sprawdzam] Długa droga w dół…

9kier poniedziałek, 20 stycznia 2020, 20:40 O grach inaczej

…czyli growe podsumowanie zeszłego tygodnia. Wstydliwe, ale tylko częściowo.

A Long Way Down

PC | Seenapsis Studio | roguelike • taktyczna • karcianka • wczesny dostęp

Najlepsza produkcja z tego tygodnia i najprzyjemniejsza wczesna wersja, z jaką miałam do czynienia w ostatnim czasie. A Long Way Down to taktyczna karcianka, w której bohater umiera i zaczyna przemierzać proceduralnie generowane pośmiertne limbo. Jego unoszące się w pustce korytarze częściowo buduje się ze znajdowanych klocków (różne kształty i funkcje, np. niszczenie ścian czy stawianie ognisk), by wykonywać przewidziane na dany poziom zadania (np. dostanie się do posągu, odwiedzenie wyspy z wielką skrzynką, pokonanie konkretnego przeciwnika) – zarządzanie polami stanowi istotny element mechaniki, pozwalający wycisnąć możliwie najwięcej z danej lokacji. W międzyczasie bohater bierze udział w turowych potyczkach. Choć mechanicznie gra jest kompletnie inna od dzieła Supergiant, atmosfera przypomina mi tę w Hadesie, być może dzięki temu, że zgon to wprawdzie konieczność zaczynania poziomu od zera, ale także okazja do rozwoju postaci. Do tej pory w A Long Way Down grałam może ze dwie-trzy godziny, ale przebieram nogami na myśl o wtorkowym wieczorze, kiedy będę miała więcej czasu, by się z nią zapoznać. Wrażenia z wczesnej wersji w kolejnym numerze CDA.


 

Nonogram.com

And, iOS | Easybrain | logiczna

Jestem w podróży, spotykam się z ludźmi i spędzam czas w pociągach, więc nie miałam w tym tygodniu zbyt dużo czasu na ogrywanie pecetowych produkcji – telefon mam jednak zawsze przy sobie. Znajomy polecił mi Nonogram.com, grę mobilną, w której rozwiązuje się tradycyjne łamigłówki polegające na malowaniu liczbami. Jeśli nie żyjesz pod kamieniem, na pewno miałeś kiedyś z takimi styczność. Liczby u góry i z boku sugerują, ile pól w kolumnie lub rzędzie powinno się zamalować, a rozgrywka polega na nieustannym przełączaniu się między trybem kolorowania i „iksowania” – można w ten sposób zaznaczać kwadraty, które na pewno powinny pozostać białe. Z tym zresztą wiąże się mój jedyny zarzut wobec gry – bardzo łatwo zapomnieć o przeskoczeniu z iksów na czarne pola i odwrotnie, a w konsekwencji zamalować to, co powinno pozostać puste, i odwrotnie. Każdy błąd kosztuje jedno serce, a po utracie trzech trzeba albo zacząć od początku, albo obejrzeć krótką reklamę. Nonogram.com zachęca do rozwiązywania przynajmniej jednej łamigłówki dziennie, ale jeśli ma się chęć, można się w niej zakopać na długo, zwłaszcza że oferuje zagadki o różnych stopniach trudności.


 

Firestone Idle RPG

PC | Holyday Studios | klikerpeg • free-to-play

Z perspektywy kilku dni trochę mi wstyd, że poświęciłam na tego klikerpega całe dwie godziny – na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że stanowiła dynamiczne tło do rozmów z widzami na Twitchu, a ja miałam fatalny dzień i potrzebowałam czegoś, co nie wymaga używania mózgu. Firestone Idle RPG sprawdziło się nieźle – choć akcja toczy się w czasie rzeczywistym, pozwala odejść od komputera na kilka minut bez konsekwencji. Prowadzę stopniowo powiększającą się drużynę bohaterów, którzy walczą automatycznie z hordami wrogów, a jeśli mi się akurat zachce, pomagam jako towarzysząca im wróżka – klikając przeciwników i zadając im dodatkowe obrażenia. Nawet jeśli się zagadam albo zagapię i jedna z moich postaci padnie, po chwili wstaje, więc jedyne wyzwanie stanowi ubijanie bossów w określonym czasie. Z pomocą przychodzi niekończący się rozwój postaci rodem z klikerów, na który wydaję zarobione złoto. Są też elementy przypominające mechanizmy z gier mobilnych – dające zasoby misje rozgrywane w tle i, naturalnie, masa mikropłatności. Nie polecam, dopóki ktoś nie przystawi ci pistoletu do głowy.


 

„Sprawdzam” to cykliczny segment, w którym co poniedziałek przyglądam się trzem ogrywanym akurat produkcjom – głównie niezależnym, ale nie tylko. Jeżeli ci się podoba, zachęcam do rzucenia okiem na POPRZEDNIE ODCINKI

Jeśli masz ochotę razem ze mną poznawać nowe tytuły, zapraszam na MÓJ KANAŁ NA TWITCHU (w tygodniu ok. 20, w weekendy ok. 16). Do zobaczenia!

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 23 stycznia 2020, 4:15   9kier
@Quel: omg, brzmi super, jutro przetestuję :o
środa, 22 stycznia 2020, 14:40   Quel
W Nonogram w opcjach mozna zmienic Game Mode z Standard na Classic. Classic usuwa serduszka i mozna szalec do woli. Oczywiscie w trybie classic nic nam nie podpowie, ze popelnilismy blad. Dla mnie to zbawienie bo czesto trafiam w zly kwadrat i utrata zycia w taki sposob jest bardzo denerwujaca.
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:25   9kier
@aRo: Już nawet takie mające po 15 w każdym rzędzie i kolumnie są trochę niewygodne niestety na komórce, ale nie jest tak źle. Większych natomiast sobie nie wyobrażam na telefonie.
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:16   aRo
Bardziej rozbudowane nonogramy na fonie to byłaby mordęga. Polecam wersję papierową, dowolne Obrazki Logiczne XXL wydawnictwa Logi :)
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:09   deanambrose
@NidAz @9kier - proponuję walkę na gołe klaty. Fight! Fight! Fight! :D
wtorek, 21 stycznia 2020, 11:48   9kier
@ja0lek: Nie ma sprawy, przyjemnego grania! @NidAaz: Nie rozumiem, ten segment to '9kier sprawdza rozmaite gry, które wpadły jej w ręce w danym tygodniu', a nie '9kier szuka najlepszych gier w danym gatunku'. Masz jakiś problem ze mną? :)
wtorek, 21 stycznia 2020, 8:13   NidAaz
jakoś nie dziwi mnie że 9kier marudzi na gówniany system żyć w nonogramie, zamiast ściągnąć dowolną z miliona innych apek z tą samą grą...
poniedziałek, 20 stycznia 2020, 21:19   ja0lek
Nie gram w nic mobilnie, ale w sumie chętnie sprawdzę ten drugi tytuł. Dzięki :)

Artykuły

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z