Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

[Sprawdzam] Rarytasy dla wybrednych

9kier poniedziałek, 2 września 2019, 18:00 O grach inaczej

W tym tygodniu w piekarni 9kier same specjały. Ogrywajcie, póki gorące i chrupkie!

Dicey Dungeons

Terry Cavanagh | PC | taktyczna • budowa talii • losowość

Grywalna jak diabli produkcja Cavanagha miała pojawić się w „Sprawdzam” już w zeszły poniedziałek, ale zdecydowałam się jeszcze trochę ją poeksplorować – na jej miejsce wskoczyła wtedy mierna Erica. Tymczasem mijają kolejne dni, a ja nie mogę się od Dicey Dungeons odkleić. Mam ochotę ruszyć głową? Zrelaksować się? Popracować? Odpalam Dicey Dungeons. Teoretycznie nie robisz w niej nic poza rzucaniem cyfrową kostką sześciościenną. W praktyce mechanizmy bohaterów – wśród sześciu klas znajdują się choćby robot, czarownica czy błazen – różnią się diametralnie, a do tego każda z postaci ma do pokonania aż sześć zróżnicowanych rozdziałów, składających się z kilku map każdy. Jakby tego było mało, wszystko jest zrealizowane w formie telewizyjnego show i proceduralnie generowane, więc można grać bez obaw o nudę. Czerwonowłosa prezenterka wymiata, bohaterowie są naprawdę interesujący mechanicznie, starcia z przeciwnikami dynamiczne i satysfakcjonujące, a oprawa wizualna smakowita. Jest szybko i sympatycznie, w sam raz, a po kilkunastu godzinach jestem może w jednej trzeciej – i nadal nie mam dość. Jeśli nawet nie jest to moja ulubiona gra tego roku, to na pewno znajduje się w top 3! Wyczekujcie recenzji w CD-Action.


 

Heave Ho

Le Cartel Studio | PC, NS | zręcznościowa • kooperacja

Moje najnowsze odkrycie, które idealnie sprawdziło się na kooperacyjnym streamie. To prosta zabawa, do której wystarczą gałka i odpowiadające za obie dłonie triggery na padzie. Polega na tym, że kilka bezkształtnych (ale stylowych, bo personalizacja) istot próbuje dostać się w wyznaczone miejsce mapy – muszą współpracować, łapać się wzajemnie za części ciała, bujać, chwytać platform, wspinać… Oczywiście z czasem robi się coraz trudniej – pojawiają się kolce, ściany pod napięciem, a nawet niewidzialne fragmenty mapy, które najlepiej najpierw spryskać farbą-krwią tryskającą z tych, którzy spadną w przepaść. Są w niej także głupotki pokroju załatwiającego się na graczy ptactwa, lamy puszczającej zasłaniające widok bąki czy absurdalnych strojów dla postaci, odblokowywanych za umiejętnie przetransportowane monety (takie jak W TYM KLIPIE, pokazującym naszą spektakularną porażkę), ale rozgrywka jest solidna. Po jakichś godzinach, czyli mniej więcej w połowie, zaliczyliśmy, grając w trójkę, ponad 300 śmierci – widzowie nie nadążali z podliczaniem! – ale czasami dopisywało nam szczęście, co skutkowało akcjami takimi jak TA. Gra świetna na imprezy lub popołudnia ze znajomymi czy z dziećmi.


 

Knights and Bikes

Foam Sword | PC, PS4 | przygodowa • kooperacja • lata 80

Na Rycerzy i rowery czekałam od lutego 2016, czyli aż 3,5 roku, i prawie już o nich zapomniałam, a tu niespodzianka! Zapewne zawaliłabym przy grze nockę, gdyby nie to, że mniej więcej po godzinie streamu mój bądź co bądź gamingowy sprzęt zaczął się nią krztusić, czego nie spodziewałam się po jej wprawdzie boskiej, lecz dwuwymiarowej grafice. Nie chcę nawet wyobrażać sobie, ile pracy włożono w projekty ręcznie rysowanych postaci, lokacji i animacje, bo są boskie. Muzykę też dobrano fantastycznie i uważam pierwszą sekwencję Knights and Bikes za jedną z najlepszych scen otwierających w historii branży (zaraz obok długiego i powolnego, ale wartego każdej sekundy początku The Cat Lady). Historia rodzącej się przyjaźni dwóch dziewczyn – zbuntowanej, odważnej Nessy i raczej grzecznej Demelzy – jest przy tym, przynajmniej w pierwszych kwadransach, wybornie napisana i polecam ją przede wszystkim fanom dialogów w Night in the Woods. Historię będę dopiero odkrywać, więc żadnej jednoznacznej oceny na razie ode mnie nie dostaniecie, ale pierwsza godzina mnie kupiła i na pewno wrócę do niej w najbliższych dniach.


 

Jeśli masz ochotę razem ze mną poznawać nowe tytuły, zapraszam na MÓJ KANAŁ NA TWITCHU (w tygodniu ok. 20, w weekendy ok. 16). Do zobaczenia!

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 3 września 2019, 14:04   9kier
@Yakito: tu nie ma czego podziwiać, bo ja się nie zmuszam do grania. :p. @pixel: grałam w Mortę, fakt, ale w bardzo wczesnej wersji. Teraz mam tak dużo rzeczy do ogrywania, że nie wiem, czy znajdę w ciągu najbliższych dwóch tygodni czas na powrót do tego tytułu. Dla mnie, tak jak pisałam, DD jeśli nie GOTY, to na pewno top 3. @Scorpix: tak, podpisuję się! A w ogóle to cześć! <3 @aRo: w zasadzie sama mogłabym napisać ten komentarz, nic dodać, nic ująć. :)
wtorek, 3 września 2019, 11:15   aRo
Indyków jest tyle, że każdy musi znaleźć coś dla siebie :) Gram czasem w produkcje AAA, ale to pojedyncze indyczki to te gry, które mnie wciągają na 100+ godzin (wyjątkiem z dużych gier jest Civka).
poniedziałek, 2 września 2019, 22:45   Pixel542
@Yakito Indyki mają to do siebie, że każdy się od siebie różni, ma specyficzny styl graficzny albo mechaniki niespotykane wcześniej w innych grach. Popatrz chociażby na takie Dicey Dungeons. Turowych karcianek wyszło już mnóstwo, a nikt wcześniej nie wpadł na pomysł, żeby działania kart były zależne od tego jakie kości na nie położymy. Innowacyje pomysły przyciągają graczy. Pamiętam jak próbowałem grać w GTA V i Wiedźmina 3, w obu przypadkach miałem dość po pierwszej misji :P
poniedziałek, 2 września 2019, 22:36   Pixel542
@Yakito to zależy kto co lubi. Dla mnie np. większość gier AAA wygląda tak samo - mamy postać, wielki otwarty świat, miliard ulepszeń broni i mnóstwo misji polegających na dojściu gdzieś, zaniesieniu jakiegoś przedmiotu lub walki z kimś. Co jest w tym ciekawego? Poza tym irytuje mnie że wszystkie te gry próbują oddać jak najbardziej realistyczną grafikę, bo akurat takowa do mnie nie przemawia. Wolę komiksowy styl, baśniowy albo jakiś nietypowy (patrz chociażby Return Of the Obra Dinn)...
poniedziałek, 2 września 2019, 22:27   Pixel542
dla pojedyńczej kampanii, w końcu to gra stworzona dla co-opa. Knights&Bikes akurat mnie nie porwało. Jestem też aktualnie podjarany Children of Morta i czekam z niecierpliwością na jutrzejszą premierę. Widziałem, że już grałaś, więc liczę że zobaczę jakąś wzmiankę o niej za tydzień w "Sprawdzam". Gra się prezentuje świetnie pod każdym względem (graficznie, fabarnke i gameplay'owo) i myślę, że może okazać się hitem jak chociażby Dead Cells. No i czekam oczywiście na recenzje wszystkich tych tytułów w CDA :D
poniedziałek, 2 września 2019, 22:20   Pixel542
Dicey Dungeons to aktualnie moja game of the year. Nigdy nie spodziewałbym się, że jakakolwiek turowa karcianka mnie do siebie przyciągnie, a tymczasem jestem na maksa wkręcony. Gra oferuje kilkadziesiąt godzin zabawy i najlepsze jest to, że grałem już w nią sporo, a cały czas spotykam na planszach nowych przeciwników i bossów. Heave Ho także widziałem, trochę na gameplayach na youtubie i chwilę będąc na Twoim streamie. Podoba mi się i chętnie bym zagrał, ale nie mam z kim, a nie wiem czy warto kupować...
poniedziałek, 2 września 2019, 21:53   Scorpix
Są dwie duże różnice między grami AAA, a indykami. Budżet oraz akcjonariusze. Twórcy gier indie nie mają nad sobą bata akcjonariuszy, więc mogą eksperymentować z forma miast robić 20 kopię gry, która na pewno się sprzeda. W segmencie AA i AAA zdarzają się wyjątki jak gry Platinium czy CDPR, ale obecnie widać niebezpieczną stagnację w branży, gdzie robi się gry nie dla graczy, a dla akcjonariuszy. Czy jakaś duża firma zrobiłaby Cupheada, Ori czy Hollow Knighta? Raczej nie.
poniedziałek, 2 września 2019, 21:42   SilentBob
Hipsterstwo. ;)

Artykuły

Myśl na dziś: Dlaczego, kiedy mówią "budżetowa wersja iPhone'a", nie dodają, o budżet którego kraju chodzi?

Komentarzy:
2

Rozmawiamy Jesperem Kydem, wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki do gier i filmowej.

Komentarzy:
8

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z