Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMass Effect: Andromeda – Już graliśmy! [zapowiedź cdaction.pl]

Adzior czwartek, 23 lutego 2017, 16:19 Już graliśmy

Świetnie się stało, że w Kanadzie podjęto jedyną słuszną decyzję o pożegnaniu się w kontynuacji najpopularniejszej space opery ostatniej dekady z Cytadelą i Żniwiarzami. Pracujący bez wytchnienia przez lata pisarze zapełnili wszechświat Mass Effect tak potężną ilością materiału, że grzechem byłoby zmarnowanie go na kolejne rozdziały Nieznanych przygód kapitana Sheparda.

BioWare do konstrukcji naszego bliskiego otoczenia podszedł jednak bardzo ostrożnie, wręcz asekurancko. Zamiast Cytadeli mamy Nexus – wielką stację o podobnej funkcji, tyle że w armadzie Inicjatywy Andromeda. Na czele wyprawy stoi nie Widmo, lecz Pionier. Też człowiek (choć – zgodnie z tradycją – wystąpią też Pionierzy innych ras), też nadzieja ludzkości, też żołnierz nad żołnierzami. Normandię zastępuje bliźniaczo podobny okręt Tempest, a gdyby nie towarzysząca nam turianka Vetra Nyx, to i załoga wyglądałaby dość podobnie. Ot, przeniesienie starych mebli do nowego lokum.

Trochę się zawiodłem brakiem szaleństwa w zrywaniu z tradycją, choć znam zerową skłonność EA do ryzyka. Nie pomogły dwie nowe, ale jakby znajome rasy – ani angara (przypominający wyglądem twi’leków, gungan i draenei), ani zakapiorowate mięso armatnie w postaci gethów kettów. Robią słabe pierwsze wrażenie, ale nie zrażajmy się, bo mogą przecież zyskać przy bliższym poznaniu.

No właśnie. Musiałbym być Crossem, gdybym po kilku godzinach w Andromedzie nie miał ochoty na więcej. Szersze otwarcie świata – udało się połączyć to, co dobre w DA: Inkwizycji i pierwszym Mass Effekcie – daje szansę na to, że znane rasy, style i zwyczaje zbyt szybko się nie przeżrą, bo nie było dotąd okazji do pokazania przestrzeni w takiej skali. Eksploracja z dwóch fundamentalnych powodów wygląda lekko, płynnie i przyjemnie. Tak zamknięte huby, jak i otwarte scenerie świetnie wyglądają (to nie No Man’s Sky, tu wszystko stworzono ręcznie), a piorunami lub skwarem podkręcają wrażenie obcości i nieprzyjazności otoczenia. Zabolała mnie jedynie sytuacja ze sztuczną ścianą zwaną „wychodzisz poza teren misji!”, kiedy dobiegłem do budynku, w którym – jak się okazało – spawnowali się wrogowie i gdzie prawie zatłukłem dość potężnego żołnierza kettów. Oby podobnych zgrzytów było w grze jak najmniej.

W zestawie z porządnym projektem lokacji otrzymujemy dobrze rozwiązaną mechanikę. No, może z małym wyjątkiem animacji przelatywania między planetami i układami. Zadania poboczne pojawiają się ukradkiem w prawym górnym rogu ekranu i nie rozpraszają, zaś potrzebne do craftingu zasoby da się zbierać bez wysiadania z postrachu szos i pustkowi – Nomada. Wygląda na to, że na górniczej harówie nie zmarnujemy aż tyle czasu co Inkwizytor z Thedas. Zasoby spożytkujemy oczywiście, wytwarzając ekwipunek i ulepszając go, co w połączeniu ze swobodą w rozwoju postaci sprawi, że kształtowanie idealnego Pioniera w trakcie rozgrywki nie będzie sztucznie ograniczone.

CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 2 marca 2017, 19:34   korinogaro
Generalnie wszystko wygląda spoko, ale faktycznie coś graficy mają problem z modelowaniem kobiecych twarzy.
sobota, 25 lutego 2017, 20:16   Sponkey
Oczywiście wszyscy pragną usłyszeć zdanie o nowym ME największego fana serii w redakcji. Jakakolwiek bardziej krytyczna opinia jest niedopuszczalna!
piątek, 24 lutego 2017, 19:49   Ziemas
@Smuggler a jest szansa, że recenzję w CDA wysmarujesz właśnie ty? Proszę nie dawajcie tej gry Crossowi..
piątek, 24 lutego 2017, 14:58   Scorpix
Wiedzialem, ze sie ludzie do czegos musza przyczepic. Nawet jakby bylaby to gra idealna weclug autora, to i tak by na cos narzekano :)
Wyvlad to kwestia gustu, aczkolwiek mnie tez wyglad bohaterki srednio sie podoba.
Z wystawianiem opini wstrzymam sie do czasu az bede mogl zagrac, ale na ten moment wyglada calkiem w porzadku, ale czas pokaze.
piątek, 24 lutego 2017, 14:13   Mathius
@Draagnipur Nah, nie powiedziałem że opinia Smugglera jest opinią decydującą. Po prostu liczę na to, że Smuggler jako fan serii, może swoim krytycznym okiem spojrzeć na Andromedę pod zupełnie innym kątem i wyrazić swoje za i przeciw.
@Smuggler Dzięki :).
piątek, 24 lutego 2017, 13:40   geek
nie czytam, tylko na to to tlustym drukiem szybciutko i zapominam. czekam i mam nadzieje sie nie zawiode
piątek, 24 lutego 2017, 12:12   Smuggler
@Mathius - nie miał :) Odcinam się jak mogę, by zagrać bez uprzedzeń.
@Typr - to bylo prawie 20 lat temu...
piątek, 24 lutego 2017, 12:07   Draagnipur
No tak. Jeśli chodzi o CDA i RPG, to tylko opinia Smugga się liczy. Reszta to jakimiś, tfu, "gierkami" się zajmuje ;) A wiadomo, że jedynymi prawdziwymi grami są RPG właśnie, hehe. 9kier się nie liczy - bo ona tylko w drobiu pracuje.
piątek, 24 lutego 2017, 11:54   Mathius
Mnie za to interesuje zdanie Smugglera, chyba że nie miał jeszcze styczności z Andromedą?
piątek, 24 lutego 2017, 11:11   kondiq91
@iHS Każdy z autorów może mieć odmienne zdanie na temat danej gry i recenzje są subiektywne. Jedna osoba może grę chwalić, a inna wręcz przeciwnie i stąd te niespójności.

O autorze

Adzior

Podobne newsy

EA/Origin Access – ME: Andromeda i Dead Space 3 już wkrótce w ofercie 

News
środa, 11 października 2017

eaorigin-access--me-andromeda-i-dead-space-3-juz-wkrotce-w-ofercie Ponadto możemy liczyć na przedpremierowe testy Battlefronta II i Need for Speed: Payback

Komentarzy:
25

Artykuły

Mimo tytularnego odwołania do początków Origins zdradza reformatorskie zacięcie. I spory zmysł obserwacji, bo też jego projektanci bacznie przyglądali się seriom Far Cry, Fallout i Dark Souls oraz trzeciemu Wiedźminowi.

Komentarzy:
7

Chociaż w swoim nowym erpegu Piranha Bytes po raz pierwszy przenosi graczy do futurystycznego świata, fani Gothica i Risena znajdą w nim wiele znajomych elementów, w tym frakcje, do których może dołączyć bohater. Czym więc różnią się eleksowi Berserkerzy, Banici i Klerycy? I czy jest ktoś jeszcze?

Komentarzy:
7

Niemal cała historia survival horrorów kręci się wokół postaci jednego japońskiego reżysera. Czy The Evil Within 2 otworzy jej nowy rozdział?

Komentarzy:
12

Świątynia Salomona w Jerozolimie, gzymsy Florencji, bostońska King's Chapel, port w Hawanie, paryski Luwr i bijący w Londynie Big Ben. Ubiki wkładają wiele pracy w to, by asasyński cykl kusił nas historyczną akuratnością, nie stroniąc jednak w tej materii od ustępstw na rzecz rozgrywki.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« październik 2017
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031