Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTotal War: Warhammer – Realm of the Wood Elves [Zapowiedź cdaction.pl]

Papkin czwartek, 17 listopada 2016, 17:04 Zapowiedź
PC

…elfickie. Konkretniej zaś: sztandary leśnych elfów, które wyruszą na własną minikampanię z ostępów Athel Loren. Totalwarowym świeżakom przewodzić ma dwójka nowych lordów legendarnych – Orion (półboski Król Lasu, który w kostkowo-papierowym pierwowzorze ginie każdej zimy, by odrodzić się wraz z nadejściem wiosny) oraz Durthu, starożytny drzewiec. Ma to sens, bo też panowie będą reprezentować obie odnogi elfickiej armii – długouchych łuczników i duchy lasu (driady, drzewce itd.).

Jak już wielokrotnie artykułowaliśmy, idée fixe totalwarowego Warhammera brzmi: mniej znaczy więcej. Owszem, podstawka naraziła się na sporo razów w komentarzach, bo też jej cztery frakcje – na tle kilkunastu stronnictw z Attyli czy drugiego Rome’a – mogły budzić uśmiech politowania. Ale chyba największym „łał” (nie mylić z „WAAAGH”) Warhammera był fakt, że każdą z nich grało się podług zupełnie innych reguł! Krasnoludy wykorzystywały na mapie kampanii podziemne tunele, w walce bazując na ciężkiej piechocie i artylerii. Zielonoskórzy właściwie nie prowadzili handlu, a mechanika „WAAAGH!” (nie mylić z „łał”) przymuszała ich do prowadzenia nieustannych działań zbrojnych. Wampiry natomiast kusiły najlepszymi zaklęciami oraz możliwością wskrzeszenia poległych w bitwie, zaś spaczenie ich ziem rozprzestrzeniało się na sąsiednie prowincje.

Nawet jednak na ich tle elfy to dla Total Wara gameplayowa dewiacja. W ich szeregach, co dziwić nie powinno, próżno wypatrywać artylerii. Długoucha armia bazuje głównie na łucznikach (groty strzał da się zresztą zakląć, dodając do współczynnika ataku rany od mrozu, ognia czy trucizny). Ci są znacznie mobilniejsi od innych oddziałów w grze, zadają wysokie obrażenia... ale nie pudrujmy – to, jak mawiają anglosasi, „szklane armaty”, ich bitewne harce kończą się w chwili, gdy przez linię przedostanie się oddział Długobrodych czy inna formacja walcząca w zwarciu.

Szczęśliwie długousi strzelcy mogą naciągać cięciwy nawet podczas... biegu! I w ułamku sekundy zmieniać cele. Gra nimi sprowadza się więc do rozstawienia jednostek na wzgórzu czy miejskich murach, zabezpieczenie flanki z pomocą drzewców i driad i jak najdłuższego trzymania formacji (okazjonalnie podgryzając wroga z pomocą smoków i jeźdźców jastrzębi). Jeśli już ucieczka będzie konieczna, nic nie stoi na przeszkodzie, by dorżnąć nacierającą watahę podczas odwrotu. Nieocenioną pomocą okazuje się kawaleria, która – choć równie krucha jak piechota – z racji szybkich koni jest w stanie wciągać nieprzyjaciela w pułapki, nie naraziwszy się na duże straty.

Perwersji nie ustrzegła się mapa kampanii. Tym razem rozpoczynamy w kniejach Athel Loren, gdzie naszym celem jest zadbanie o rozrost Dębu Wieków. Inwestowanie w niego zasobów gwarantuje elfom rozmaite bonusy (przede wszystkim – lepszy porządek w prowincjach), zaś jego rozkwit (do piątego poziomu) jest wręcz warunkiem zwycięstwa. By jednak korona pokryła się bujnym listowiem, a pąki przeobraziły się w kwiaty – potrzeba surowca, jaki gromadzić będą tylko elfy. Bursztynu. Zasób wykorzystamy także do rozbudowy miast czy wykupu jednostek, a zdobędziemy go nie w sopockich sklepach z suwenirami, ale przez podbój. Gra leśnymi elfami ma być bowiem bardzo konfrontacyjna.

Mariaż Total Wara z Warhammerem zaowocował jeszcze jedną nowinką: żadna z frakcji nie mogła przejąć kompletu miast na mapie (krasnoludy wymieniały się aglomeracjami z zielonoskórymi, Imperium zaś – z wampirami). Tymczasem leśne elfy taką możliwość mają... choć po zajęciu grodu są w stanie postawić w jego murach jedynie posterunek, gdzie werbują kolejne oddziały, odpoczywają lub drenują krainę z surowców. Słowem: nie są w swoich podbojach ograniczeni, ale żadnej ze zdobytych miejscówek nie potrafią należycie rozwinąć.

Nowości w Starym Świecie rokują nadzwyczaj dobrze – leśne elfy dodają do rozgrywki dodatkowy powab i są od innych frakcji fundamentalnie wręcz różne. Szkoda natomiast, że w rozmowie developerzy dali dementi pogłoskom o dodaniu do totalwarowego Warhammera... floty. Powód jest prozaiczny – Man O' War to zupełnie inna licencja, a w dodatku rozbudowanie gry o bitwy morskie "wymagałoby masy środków, czasu, wysiłku i ludzi". Miejmy zatem nadzieję, że "środki, czas, wysiłek i ludzie" zostaną przy Realm of the Wood Elves spożytkowane równie dobrze, co przy innych dodatkach. Czy rzeczywiście się tak stanie - przekonamy się już 8 grudnia.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 20 listopada 2016, 18:07   stefciok
Odkąd mody Radiousa przestały działać na nowych wersjach gry, przestałem w Warhammera grać. A szkoda bo z tymi modami gra była super. A teraz? imperium ma z 3-4 jednostki piechoty, wampiry nic ciekawego nie mają. Wogóle o kant d*** tą nową część potłuc. Serdecznie olewam jakiś tam dodatek z krasnoludami bo i tak go nie kupię. J**** DLC i tyle w temacie. Kupujcie dalej te badziewia to będzie tylko gorzej
sobota, 19 listopada 2016, 9:32   kiogu1
który będzie opierał się na Bogach chaosu. Chaos ogres się nie pojawią bo w grze nie ma modeli ogrów i nie będzie do momentu pojawienia się 13 dlc (ogre kingdoms) Gdyby CA udostępniło do modingu model ogrów na 2 lata przed wyjściem dlc, szybko powstał by odpowiedni mod i po 2 latach nikt by nie czekał na nowe dlc. Reszta raczej trafi do chaos deamos.
sobota, 19 listopada 2016, 9:28   kiogu1
Tu masz brakujące jednostki do CW
Chaos Ogres
Hellstriders of Slaanesh
Chaos Warshrine (unit & mount)
Chimera
Skullcrushers
Slaughterbrute
Mutalith Vortex Beast
Najprawdopodobniej zostaną dodane w 3 dodatku. Bądźmy szczerzy - wszystko to są demony, które od początku miały trafić do roster Deamon of Chaos nie warior of chaos. Kawaleria slenesha to jedyna jednostka która ma jakiś sens ale znowu - jest to jednostka związana ze slenesha więc pojawi się w 3 dodatku
sobota, 19 listopada 2016, 9:13   kiogu1
Czego brakuje wojownikom chaosu? Jednej jednostki kawalerii? Imperium nie ma wszystkich jednostek - to akurat prawda. Tylko widzisz Imperium ma najwięcej jednostek w tabletopie. W samej grze i tak mają więcej jednostek niż inne frakcje.
Co do twojej tezy to sorry ale to trochę śmieszne. Nie zdajesz sobie sprawy ile czasu zajmuje obróbka graficzna animacje, testy itp. Ca miało problemy z wydaniem gry w terminie, a ty piszesz, że mieli wszystko gotowe w dniu premiery? To trochę bez sensu nie?
sobota, 19 listopada 2016, 1:16   ares354
A skąd Wy wszyscy możecie wiedzieć ile z tych rzeczy które dostaliście w DLC było gotowych w dniu premiery, a CA, SEGA wycięła to z gry i teraz wam rzuca ochłap, gadając że ciężko na tym pracowali...Imperium wciąż jeszcze nie ma wszystkich jednostek w sobie. Do tego by Chaos był kompletny brakuje dużo...
piątek, 18 listopada 2016, 18:10   kiogu1
Czy wolałbym zapłacić 70 zł za wszystko? Wolałbym. Ale to niemożliwe. Przy warhammerze mam przegrane prawie 400h (tak twierdzi steam) czyli więcej niż przy niżej wymienionych książkach.
piątek, 18 listopada 2016, 18:05   kiogu1
Tak samo było z każdą częścią totalwar po 2 medievalu. Nie jest to wina CA tylko Segi i Gameworkshop.
Mówiło się, że przed warhammerem rozważano dwa inne uniwersa ale to właśnie licencja na starego warhammera była najbardziej opłacalna (najtańsza?) Mimo to ca robi dobrą robotę, oddając klimat starego świata, o animacjach i gameplayu nie wspomnę. Co do opłacalności to tak było zawsze. Na sagę wiedźmina wydałem w sumie 320 zł, Na endera 200, Harry potter to 280, Saga maowanego człowieka 320, a to nie koniec.
piątek, 18 listopada 2016, 16:50   Shaddon
@kiogu1
Oj, ale możemy sobie tak odbijać piłeczkę do jutra. Ważne jest to, że na pół roku po premierze gra zdołała już obrosnąć w DLC o łącznej cenie niemal 250 złotych. I choć to niemal dwukrotność ceny nowej gry powstającej przez ładnych kilka lat ogromnym nakładem pracy i kosztów, chłopcy z CA jęczą, że muszą dłubać kilka tygodni nad czymś, co później SEGA rzuci na rynek za kilkanaście dolarów. Naprawdę nie dostrzegasz w tym wszystkim niczego złego?
piątek, 18 listopada 2016, 15:47   kiogu1
Ludzie tego ie zauważyli. Nikt nie narzekał w shogunie 2 czy empire, że ma 20 identycznych frakcji. Że dodatki do nich to zwykle parę nowych jednostek a reszta to re-skin. Czy widziałeś trailer? Jednostki z kompletnie nowymi animacjami, 2 nowe lore of magic, nowa mechanikaa w kampanii, to dlc jest o poziom wyżej od większości dodatków do total war. Przegrywa jedynie ze zmierzchem samurajów.
piątek, 18 listopada 2016, 15:40   kiogu1
No tak, bo to zbrodnia zrobić darmowy dodatek do płatnego, nie? Co do beastman to brakuje im tylko 4 jednostek. Tak, słownie 4.
Chaosowi od początku brakowało niewiele a wood eles mają kompletny roster.
Bo widzisz, mówisz o zmianacha, ale co dodawał dodatek do 2 medievala? Kilka frakcji? Nie, raczej stare frakcje ze zmienionymi teksturami, kilkoma nowymi jednostkami i mapą. Elfy to coś nowego w stosunku do warhammera i ogólnie total war.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Artykuły

W dyskusji o kale nie mogło zabraknąć Edmunda McMillena.

Komentarzy:
0

Myśl na dziś: ucz się na błędach ludzi, którzy słuchają twoich dobrych rad.

Komentarzy:
4

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z