Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[Już graliśmy] XCOM 2

Smuggler sobota, 30 stycznia 2016, 18:00 Już graliśmy
PC

Jeśli jest coś, co wkurza mnie w sequelach gier, to moment, w którym okazuje się, że wszystkie moje wysiłki z poprzedniej części poszły się… relaksować, bo scenarzyści kontynuacji wybrali tę ścieżkę rozwoju, którą ja olałem.

Doprowadziłem do zwycięstwa Starej Republiki w KotOR? Nic to, w drugiej części i tak Sithowie górą. Pokonałem Ufoli w XCOM Enemy Within? Co tam, w kolejnej odsłonie oni i tak panują na Ziemi.

?Jasne, jestem świadom że takie rozwiązanie jest gameplayowo znacznie lepsze i nośniejsze niż „no dobra, przegrali ale znów powracają, tylko silniejsi(*)”, więc po chwilowej irytacji, machnąłem ręką i zacząłem ogarniać sytuację. A ta jest taka sobie – w 20 lat później Ufole kontrolują społeczeństwo, wspomagani przez uległy rząd światowy i jego zbrojne ramię, czyli organizację Advent. A dawni bohaterowie to teraz „terroryści” . Ot, pozbawiona znaczenia grupka frustratów popierana przez kwiczące niedobitki oderwanego od koryta dawnego establishmentu. Tak przynajmniej mówią o nich w telewizji.

Jak wszyscy bojownicy o wolność/partyzanci/terroryści (wybierzcie sobie, co wam pasuje), nasi ludkowie muszą sobie radzić z niedostatkami funduszy oraz ogromną przewagą wrogą, stąd stosują taktykę punktowych uderzeń w wybrane cele, metodą „hit & run”. Atakują w przyczajce (zawsze na początku oddział jest w trybie „overwatch”, aż do momentu. gdy wróg go nie dojrzy), a kiedy sytuacja robi się beznadziejna, mogą wezwać pojazd ewakuacyjny i odpuścić sobie frontalne starcia z przeważającymi siłami wroga. (Swoją drogą pewien słynny pojazd latający służy teraz za mobilne centrum dowodzenia i czasem może być przechwycony i zmuszony do awaryjnego lądowania przez rządowe czy ufolskie pojazdy, co kończy się - dosłownie – generalną „obroną Częstochowy” w naszym wykonaniu).

Naturalnie poza walkami będzie też zarządzanie bazą – którą nawiasem mówiąc jest zdobyczne duże UFO – z klasycznym dla cyklu prowadzeniem badań, tworzeniem nowych broni i pancerzy, szkoleniem żołnierzy itd. W szczegóły nie będę się zagłębiał, żeby nie spoilerować szczegółów gry, której premiera jest już na dniach. Ale to ostatnie – czyli szkolenie - powinno was ucieszyć, bo teraz będzie można samemu przypisać rekrutowi odpowiednią specjalizację. (Jakże wkurzało mnie w poprzednim XCOM-ie, gdy 4 kolejnych świeżaków okazywało się np. grenadierami, a ja desperacko potrzebowałem snajpera!). Specjalizacji zresztą nieco przybyło (a niektóre ewoluowały), do tego możemy sobie naszych ludzi dużo bardziej niż poprzednio „kastomizować" – tak ich wygląd, jak i posiadany ekwipunek. A najlepsze, że broń można będzie w końcu modyfikować, naturalnie na miarę posiadanych surowców i technologii.

Sama walka wygląda podobnie jak poprzednio – czyli poruszamy się w turach, licząc punkty akcji, szukając osłon (na dużo bardziej zróżnicowanych mapach), planując akcje i licząc na wsparcie współtowarzyszy. Bo w pojedynkę będzie ciężko, gdyż wrogowie bardzo mocno wyewoluowali i są dużo groźniejsi niż poprzednio. Teraz byle szarak będzie wyzwaniem. Ale że porządne ciachnięcie maczetą w bezpośrednim zwarciu jest zawsze skuteczne, nie lekceważcie tej dostępnej dla niektórych specjalizacji broni białej. Serio. Aha! Nie zapomnijcie by skrupulatnie zbierać wszystko, co Ufole i Advenciarze po sobie zostawią. Bo teraz każdy zdobyczny magazynek i artefakt jest cenny. Poza tym dostrzegam i doceniam poprawki w AI naszych współtowarzyszy – kogo nie wpieniało, gdy wszyscy kolejno walili „z przyczajki” w już martwego wroga, marnując nas czas i swoją amunicję? Teraz są wyraźnie mądrzejsi.

Żeby nie dzielić włosa na czworo, powiem tak: jeśli narzekałeś na uproszczenia w poprzednim XCOM-ie – będziesz dalej na to narzekał (**), bo choć sporo się zmieniło, to nie na tyle by mówić o zupełnie nowej jakości. Nadal starutki jak świat Enemy Unknown jest o rząd wielkości lepszy. Ale jeśli mimo rozmaitych uproszczeń poprzednia część dała ci sporo satysfakcji – możesz z optymizmem patrzyć w bardzo już niedaleką przyszłość.

(*) pozdrawiam scenarzystów kontynuacji Dnia Niepodległości.

?(**) choć jest światełko w tunelu, bo Firaxis nawiązało oficjalną współpracę z autorami modów – w tym genialnego Long War – zatem jest spora szansa, że będziesz mógł bezproblemowo „dokomplikować” nimi grę. Moduł Long War zalecam zresztą sobie ściągnąć i zainstalować do pierwszej części, gdyż wraz z nim jest to naprawdę inna – trudniejsza i bardziej złożona – gra. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 1 lutego 2016, 21:25   Ad-M

Boje się tylko, że niewydanie gry na konsolach sprawi, ze gra sprzeda się słabo. Już nie mówiąc, ze jest to dziwne w momencie gdy poprzednia cześć miała świetne sterowanie przystosowane do pada.

poniedziałek, 1 lutego 2016, 11:50   Orion28

Czyli znów pseudo-strategia dla cymbałów z adhd pokroju AngryJoe i mu podobnych, zdychaj Firaxis. @@@Czuj sie zmoderowany bezterminowo za kolejn agresywny i obrazliwy post [smg]@@@

poniedziałek, 1 lutego 2016, 11:30   Adorianu

@DrInfected W sequelu będą ci sami kosmici,zwyczajnie wracają po zemstę.Był już trailer filmu.

niedziela, 31 stycznia 2016, 10:49   Smuggler

Czesc poprawiono, czesc nie.

sobota, 30 stycznia 2016, 23:06   silvver

@Smuggler a jak tam błędy z pierwszy xcoma, czyli takie kwiatki jak strzelanie przez np kawałki gruzu czy elementy otoczenia? (tzn animacja wygląda tak jakby strzelali przez obiekty) - bo nawet w materiałach promocyjnych się to pokazało :D

sobota, 30 stycznia 2016, 22:47   Smuggler

...nieczytanie WAZNYCH szczegolow w opisach gier, o ktorych nie chcesz nic wiedziec ale chcesz poczytac jakies konkretne informacje (bo inaczej placz "NIC sie z tego tekstu nie dowiedzialem, do bani te wasze teksty". Ale jesli chcesz nie czytac tekstow na tym forum, to jestem w stanie ci to ulatwic w sposob dosc oczywisty.

sobota, 30 stycznia 2016, 22:46   Smuggler

@ Pc MasterRace - wejdz do opisu gry, ktorej szczegolow nie chcesz poznac. Przeczytaj. Marudz, ze poznales WAZNE szczegoly -np. o tym, ze wygralo UFO, co juz od dawna bylo wiadome, bo trabiono o tym takze w zapowiedziach. Ale jak chcesz to moge ci zdradzic duzo wiecej, chocby to co dzieje sie w tutorialu, co juz samo w sobie jest zaskoczeniem albo szczegoly wspolpracy ziemian i UFO, zebys mial sensowne powody do marudzenia. W razie czego polecam ostre szpikulce wsadzone w oczy, to znacznie ulatwia...

sobota, 30 stycznia 2016, 22:34   bohater8

@DrInfected: Jestem bardzo ciekawy, jak oni to liczyli. Ja na ten przyklad nigdy nie widzialem porazki, bo jak widzialem ze juz nie da sie uratowac sytuacji to po prostu zaczynalem od nowa :P

sobota, 30 stycznia 2016, 21:52   Sveniu

Podoba mi się pierwszy akapit i to jest główny problem, który mam z najnowszymi filmowymi Gwiezdnymi Wojnami.

sobota, 30 stycznia 2016, 21:52   DrInfected

Co do sequela Dnia Niepodległości - ponoć to zupełnie inny napastnik, przed którym kosmici z oryginału uciekali ;D / Jeśli chodzi o sam wybór scenarzystów - to jak najbardziej sensowne, biorąc pod uwagę, że według danych od nich ponad 90% ukończonych, nieporzuconych kampanii (wliczając te na "Easy") skończyło się porażką gracza/XCOM.

O autorze

Smuggler

Podobne newsy

Darmowy weekend z XCOM 2 i Cities: Skylines [WIDEO]

News
piątek, 22 marca 2019

darmowy-weekend-z-xcom-2-i-cities-skylines-wideo Czas ruszyć głową.

Komentarzy:
0

Artykuły

Dawno, dawno temu w naszej galaktyce, w czasach, gdy kieszonkowe kalkulatory z wyświetlaczem LCD zdawały się nam szczytem technogadżeciarstwa, młody i obiecujący reżyser George Lucas stworzył „Gwiezdne wojny”. I odtąd nasz świat nie był już taki sam. W 40 lat później nadal czujemy dreszcze, słysząc temat przewodni filmu...

Komentarzy:
6

Myśl na dziś: Dorosnąć – to zrozumieć, dlaczego Shrek chciał, żeby wszyscy zostawili go w spokoju.
 

Komentarzy:
0

Czy erpeg akcji z otwartym światem w uniwersum Dragon Balla wiernie odwzorowujący wydarzenia z serialowego pierwowzoru i pełen nawiązań do wydarzeń oraz postaci z anime może zachęcić kogoś, kto z ową kreskówką ma niewiele wspólnego? Okazuje się, że tak.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
11

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z