Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGuild Wars 2: Heart of Thorns - już graliśmy!

Monk wtorek, 3 marca 2015, 15:00 Już graliśmy
pc
Guild Wars 2: Heart of Thorns
Guild Wars 2: Heart of Thorns

Trzydzieści miesięcy po premierze sequel Guild Wars nadal cieszy się solidnym zainteresowaniem… a grający ciągle narzekają na co tylko mogą. Czy premiera pierwszego – nareszcie! – dodatku ukróci ich niedolę? Nawet jeśli nie, to może chociaż na chwilę odwróci ich uwagę.

Pierwszy pokaz prasowy Heart of Thorns został zorganizowany pod koniec lutego w Brighton, rzut przemokniętym beretem od kanału La Manche. Po wstępnej prezentacji, będącej streszczeniem styczniowego zapowiedzenia dodatku na PAX South, dziennikarze zasiedli w karnych szeregach przed pecetami. Pierwsza część hands-onu – zapewne to samo demo, które będzie pokazywane na marcowych imprezach dla graczy – pozwoliła nam pobawić się w trybie PvE. Mogliśmy zagrać dowolną profesją, pod warunkiem że był to świeżutki Revenant – OK, inne klasy też były dostępne, ale tylko w niezmienionych wersjach podstawowych. Eksperymentowanie z największą niewiadomą skrytą w Sercu Cierni, budzącymi niemałe emocje specjalizacjami, marketingowcy twórcy zaplanowali na kiedy indziej.

Mordekaiser

Skojarzenie z zakutym w rogate płyty bohaterem z LoL-a samo pcha się do głowy. Revenant jest, upraszczając nieco zawiłości lore GW, ciężkozbrojnym wojownikiem, który znalazł się na tamtym świecie, ale wypluto go z powrotem. Pokaźny młot, który został włożony do rąk mojego herosa, działał niczym broń zasięgowa – cień obucha śmigał w kierunku wrogów i raził tym mocniej, im dalej się znajdowali. Choć w plecaku czekały też maczuga i topór, nie mogłem zmieniać oręża w trakcie walki – zamiast tego Revenant „przełącza się” między dwoma duchami legendarnych istot. Każda z nich użycza mu innego zestawu pięciu zdolności, od leczącej po elitarną. I choć widać, że wnoszą sporo nowego (np. demon Mallyx uderza tym mocniej, im bardziej sam cierpi, a krasnoludzki król zarzuca na przeciwników łańcuchy, skupiając na sobie ich ataki), mina mi zrzedła, gdy usłyszałem, że umiejki przypisane do poszczególnych legend będą niezmienne.

Już dziś psioczy się, że swoboda wyboru zdolności jest w GW2 ograniczona (ktoś pamięta 1319 skilli z GW1?), tu będzie nawet słabiej. Wystarczy, że ujrzysz wywijającego młotem Revenanta przeistoczonego w księcia piekielnego BDSM i od razu wiesz, co czeka cię z jego strony. Pozostaje nadzieja, że legendarnych istot będzie do wyboru więcej, bo revenanciło się szalenie przyjemnie – szczególną satysfakcję czułem, gdy udało mi się celnie trafić skillshotami, np. otwierając pod nogami wrogów zasysającą rozpadlinę i poprawiając… widmową brukowaną drogą, która formuje się przed JW Jalisem Ironhammerem.

Thou shall not mordrem

Być może właśnie dzięki temu, że gra nową profesją sprawiała tyle frajdy, nie przeszkadzało mi, że udostępniona w demie lokacja coś za bardzo przypominała tereny (brązowo-)zielone dodane do gry w drugim sezonie Living World. Z drugiej strony ArenaNet zrobiło już coś podobnego w olbrzymim GW: Nightfall, gdzie został pokazany chyba każdy możliwy rodzaj pustyni znany człowiekowi, a i tak nie sposób było się nudzić. Teraz także twórcy twierdzą, że świat HoT będzie należycie urozmaicony. Mapy mają mieć wielopoziomowy układ i będą się w nich przeplatać wszystkie trzy „piętra” dżungli, co pozwoli i zgubić się wśród cieni rzucanych przez korzenie drzew, i spoglądać na świat sponad ich koron. Udostępniony nam fragment mapy pokazał to wcale nieźle. Był tam główny obszar, na którym rozgrywały się główne dynamic eventy, np. zakładanie ładunków wybuchowych, które miały uszkodzić roślinne Coś przypominające czerwia z Diuny. Można było wspiąć się na niewielki płaskowyż z czekającymi karabinami snajperskimi (jednym strzałem zabijały paskudy, których ręczne wykończenie trwało kilkanaście sekund). Dało się także zbiec po zmurszałych schodach do urokliwej kotlinki z wodospadami i stadem tycich raptorów. Przemieszczanie się było ułatwione dzięki otwieranej na plecach lotni: bez szybowania nigdy nie dostałbym się np. na konar, nad którym błyskało magiczne świecidełko – po dotknięciu odblokowało tzw. Mastery Point, o których za chwilę. Niestety, prędko wykorzystałem skrzydła niezgodnie z przeznaczeniem, tj. opadłem poza trasę wycieczki – okazało się, że nie licząc wspomnianej kotlinki wszystkie obszary leżące poniżej głównego poziomu stanowiły tylko plątaninę ginących w mroku pni, z których nie było powrotu. Trudno oczekiwać, że mapa będzie ciągnęła się w nieskończoność, ale złudzenie swobody prysło. To, że mapa świata nie urosła w stosunku do obecnej, pozostawiając niewiele miejsca na dodanie nowych map, uznaję póki co za objaw niechęci do spoilerów.

Do szybowania potrzebne jest zdobywanie wspomnianych Punktów Mistrzostwa – robocza wersja ekranu, która pozwalała je rozdzielać, zdradziła kilka niespodzianek. Jedna z uniwersalnych ścieżek Mistrzostwa nosiła nazwę „Fractal attunement mastery”, co może zwiastować dalszy rozwój Fraktali (a może po prostu łatwiejsze zdobywanie Agony Resistance?). Druga dotyczyła odblokowywania prekursorów, przedmiotów potrzebnych do wytwarzania legendarnego oręża. Jeśli chodzi o HoT, potwierdziło się, że rasa Itzel, o której twórcy gry już wspominali, stanowi wariant żabopodobnych Hyleków. Wiele wskazuje też na to, że w dodatku znajdą się przedstawiciele „okrutnego plemienia Nuhoch” – kimkolwiek są, najwyraźniej pomogą graczom zmierzyć się z czymś nazywanym chak (?), co w jakiś sposób razi kwasem – dzięki naukom Nuhochów zdolność lecząca zacznie działać niczym zasada. Wreszcie przy ścieżce Mistrzostwa dotyczącej „tajemniczych i dziwnych Exalted, którzy zamieszkują złote miasta” widniał roboczy podtytuł „((Mordremoth's Bane))”. Możliwe, że stanowi to niemały spoiler i zarazem wyjaśnia, kim są budzące niemałe emocje złote istoty z trailera HoT. Swoją drogą, gdy podczas wywiadu spytałem o powrót do gry Mursaatów, Isaiah Cartwright tylko parsknął soczystym śmiechem i kazał czekać do premiery. :(

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 16 marca 2015, 16:51   qualityinmind

czekam z niecierpliwością :)

piątek, 6 marca 2015, 15:25   Monk

Ups, pokaz opuściłem z dość optymistycznym nastawieniem, a tu się okazuje, że z tekstu wylewa się niechęć i szansa na recenzję przepadła, nim zgłosiłem się do jej pisania. Cóż, GW1 uwielbiałem, a "dwójka" moim zdaniem nadal jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym MMO na rynku. Trudno mi jednak nie zachowywać rezerwy, gdy widzę, że ArenaNet w swej chęci robienia wszystkiego opak zachowuje się co najmniej nierozsądnie (content dwutygodniowy). Truizm na weekend: fan != fanboy.

środa, 4 marca 2015, 16:33   cykorr

Weterani odeszli... ciekawe. Weterani zostają, mało odchodzi. A jeśli już to częściej są to sprawy życiowe niż nuda wynikająca z samej gry.

środa, 4 marca 2015, 15:22   alkair4

@KafarPL problem w tym, ze ja nie neguje tego co ty piszesz ;]

środa, 4 marca 2015, 15:18   KafarPL

@alkair4 - zacznijmy od tego że ja nie mówię iż GW2 jest słabe. Mi się gra podobała i grało się fajnie dopóki osiągnąłem punkt w którym nie mam absolutnie nic do roboty w grze. Ja mówię że rozwój tej gry to jedna wielka porażka i tyle. Veterani nie mają tam nic do roboty i zwyczajnie większość z nich odeszła. A tak ogólnie to nie ma sensu prowadzić tej dyskusji, wejdź na forum w temat o GW2 i poczytaj kilkanaście/kilkadziesiąt ostatnich stron - wyjdzie identycznie na to samo jakbyśmy tu rozmawiali

środa, 4 marca 2015, 14:54   alkair4

@gelinor beskitu .. wow w pigułce... w sumie praktycznie kazde znane mi mmo.
@KafarPL mam pytanie, co uważasz powinno mmo dawać? To co wow czyli 1001 sposobów na uzależnienie się od niego?(juz prawie w tym trzecim miesiącu zdobyłem 30 poziom ... musze iść się pouczyć ... ooo ... mój fishing lvl jest za mały ... jeszcze troszke...) Polecam przejrzeć wideo na ten temat.
Grasz, nudzisz się ... wracasz... grasz nudzisz sie wracasz... bo jest po co.

środa, 4 marca 2015, 14:35   gelinor

Jak tam se chcesz.

środa, 4 marca 2015, 14:31   KafarPL

@gelinor - wszystko jest lepsze od tego jak Anet próbowało "rozwijać" tą grę

środa, 4 marca 2015, 14:29   gelinor

Lepiej jest co patch farmić i crafcić cały ekwipunek, bo dodali nowy tier i wszystko co miałeś do tej poru nagle stało sie do [beeep].

środa, 4 marca 2015, 14:19   KafarPL

@alkair4 - ty tak poważnie ? Ile razy można robić bezcelowe nudne eventy wciąż i wciąż od nowa? Ile razy można robić dungeony które kij wie po co w zasadzie są w grze ? Living Story ? Tak, content który zaliczałem przy jednym posiedzeniu w 2-3 godziny. Misje gildyjne ? Patrz wyżej. I tak - mam rację, nic nie ma. Dla osoby która ograła tą grę wzdłuż i wszerz to nie ma absolutnie nic do roboty chyba że kogoś jara robienie tego samego w kółko. To jest MMO które się da przejść i można odłożyć na półkę

O autorze

Monk

Podobne newsy

Guild Wars 2: Path of Fire ze zwiastunem premierowym [WIDEO]

News
wtorek, 19 września 2017

guild-wars-2-path-of-fire-ze-zwiastunem-premierowym-wideo Możemy liczyć na mounty, elitarne specjalizacje, nowe elementy rynsztunku i bossów oraz na dodatkowe lokacje (większe niż tereny sprezentowane w podstawce!).

Komentarzy:
18

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
15

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z