Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[Do przegadania] Jak wyobrażano sobie gry przyszłości w latach 80.?

spikain piątek, 29 sierpnia 2014, 17:00 O grach inaczej

Filmy science-fiction sprzed kilkudziesięciu lat są najlepszym dowodem na to, że przewidzenie przyszłości ogółu rodzaju ludzkiego graniczy z niemożliwością. Jeśli jednak ktoś zna się na konkretnej dziedzinie – na przykład grach – jego prognozy mogą się okazać zaskakująco trafne.

Internet odkrył ostatnio artykuł z lat 80., w którym pada sporo tego typu prognoz dotyczących stanu branży growej w przyszłości (2000 i później). Przejrzyjmy tezy w nim zawarte i zweryfikujmy, na ile się sprawdziły (pomniejszym rozbieżnościom będziemy pobłażać, przyjmując, że przy przewidywaniu rynku tak dynamicznie rozwijającego się nie da się mieć stuprocentowej racji).

  1. W ciągu dziesięciu lat dzisiejsze gry komputerowe będą prawdopodobnie wydawać się bardzo podstawowe i prymitywne. Gry przyszłości będą szybsze i bardziej ekscytujące, z wyjątkowo realistycznymi obrazami.
  2. Gry będą odtwarzane przez komputery sto razy potężniejsze i szybsze niż te, które mamy dzisiaj i zdolne przechowywać miliony informacji. Komputery takie będą powstawały dzięki pakowaniu coraz to bardziej skomplikowanych obwodów w krzemowych czipach.
  3. Gra telewizyjna z bardzo dużą pamięcią będzie mogła odtwarzać szczegółowe obrazy, powiedzmy, Bitwy pod Waterloo albo walki w kosmosie, a gracze będą mogli sterować zdecydowanie większą ilością szczegółów w obrazie niż dzisiaj.
  4. W grach sportowych prawdopodobnie będziecie mogli sterować każdym z członków zespołu indywidualnie. Gry te będą miały też elektronicznie zsyntetyzowane głosy, a sędzia będzie w stanie stwierdzić, kiedy będziecie na spalonym, a kiedy należeć wam się będzie rzut wolny.
  5. Potężne komputery będą mogły stworzyć gry przygodowe nieskończenie bardziej skomplikowane niż te, w które gra się dzisiaj. Graczowi pomagać będzie prawdopodobnie plansza i pionki, dzięki którym zaplanuje i będzie śledził swoje ruchy. [Jeśli chodzi o wirtualną planszę i pionki, to na razie się zgadza]
  6. Handheldy będą nadal miały ekrany LCD, ale prawdopodobnie będą kolorowe i tak samo szczegółowe i realistyczne jak obraz dzisiejszej telewizji.
  7. W roku 2000 będziecie mogli grać z kimś oddalonym o setki mil. Te gry zawierać będą miniaturowe nadajniki i odbiorniki radiowe, które nadawać będą wasze ruchy i odbierać ruchy waszych przeciwników z bardzo małym opóźnieniem. Ruchy przeciwników będą się automatycznie pokazywały na LCD.
  8. Ostateczna Gra będzie superrealistyczną symulacją komputerową, której akcja rozgrywać się będzie wszędzie dookoła w specjalnym pomieszczeniu do gier. Gra ta – może o inwazji kosmicznej albo przygodowa – będzie miała efekty 3D, laserowe oświetlenia i kwadrofoniczny dźwięk. [Zakładamy, że Ostateczna Gra jeszcze nie powstała. Chociaż obrazek wygląda trochę jak Star Citizen, EVE Valkyrie... i sporo innych tytułów]

Z dzisiejszego punktu widzenia niektóre z tych rzeczy wydają się być oczywiste, ale nietrudno domyślić się, że trzy dekady temu gry wyglądały zupełnie inaczej i niektóre z powyższych wniosków – jak chociażby rozgrywkę na odległość – zapewne ciężko było wysnuć. A jak wy wyobrażacie sobie gry za 30, 40 lat?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 1 września 2014, 8:42   KERMI

Uwielbiam takie ciekawostki jak w artykule. @Spikain czy mógłbyś podać z jakiego magazynu/gazety pochodzi przytoczony przez Ciebie artykuł?

poniedziałek, 1 września 2014, 2:51   Rufus

Co do takich klimatów, polecam przeczytać to opowiadanie Asimova: http:pokazywarka.pl/ostatniepytanie/ bardzo dobre i przewrotne :)

niedziela, 31 sierpnia 2014, 22:25   DrJax

@SerwusX
Podobna sytuacja miała też miejsce w anime Zegapain. Ludność praktycznie wymarła, ale serwery utrzymywały ich świadomości i symulowały życie.

niedziela, 31 sierpnia 2014, 2:27   EastClintwood

Przyszłość gier to rozszerzenie odczuwania rozgrywki na wszystkie zmysły.

niedziela, 31 sierpnia 2014, 1:11   SerwusX

@SkrzydlatyGryfek
Hej, a ja nie mam CD-ROMu. :)

niedziela, 31 sierpnia 2014, 1:09   SerwusX

Maszyny staną się powiernikami dusz ludzi, po śmierci umysły zostaną przeniesione do pamięci o pojemności zettabajtów, gdzie będą uwięzione aż do końca świata. Coś jak w I have no mouth and I must scream. Jak już na ziemi nie będzie nikogo, maszyny będą dalej zarządzały umysłami ludzi na swoich dyskach. Aż przez błąd systemu zaczną ich torturować i inne takie.

niedziela, 31 sierpnia 2014, 1:06   SerwusX

Za kilkadziesiąt lat (obym doczekał :P) granie będzie przypominać owe symulatory wspomnień z Cyberpunk 2077. Będziemy siedzieć w odpowiedniej pozycji, podpięci do matrixa, a naszymi poczynaniami będziemy kierować bezpośrednio naszym mózgiem. Sprzęt będzie potrafił odłączyć nas od rzeczywistości i nakierować uwagę na świat wirtualny. Będzie to uzależniające w stopniu tak wysokim, że niektórzy nie będą chcieli z niego wychodzić.
Wtedy też, będę już tak stary zgrzybiały, że zemrę podłączony do takiego cuda. :D

sobota, 30 sierpnia 2014, 20:12   czajniks

Przyszłość gier: grafika lepsza niż realny świat ale fabuła i grywalność beznadziejna. Niestety to już powoli się zaczyna.

sobota, 30 sierpnia 2014, 19:40   Rufus

Pokładam też duże nadzieje w sprzętach typu Oculus, jeśli to wypali, tak jak wszyscy planują, to wywróci branżę do góry nogami i mocno wpłynie na to jak w przyszłości gry będą wyglądały.

sobota, 30 sierpnia 2014, 19:35   Rufus

@SkywalkerPL @k4cz0r Dlaczego zakładacie że nie gram w indyki? Nie macie pojęcia jak bardzo się mylicie ;) Sugeruję tylko że ten proces będzie się bardzo nasilał, powiedzmy sobie szczerze, boom na indyki zaczął się raptem 2-3 lata temu. To nadal nie jest mainstreamowe, ale myślę że mainstreamowe się stanie, albo przynajmniej nowe mechanizmy rozgrywki do mainstreamu zaczną coraz bardziej przenikać. Ta ewolucja będzie dużo bardziej drastyczna, niż to co obserwujemy teraz w indykach.

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z