Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITgamescom ?13: Lords of the Fallen - wrażenia z pokazu

Mr. MiH niedziela, 25 sierpnia 2013, 10:02 Zapowiedź
Lords of the Fallen
Lords of the Fallen

„Polskie Dark Souls”. Określenie to padło z ust kilku dziennikarzy, z którymi miałem okazję rozmawiać po pokazie Lords of the Fallen. Nie rozumiem tylko dlaczego część z nich mówiła tak, jakby to była zła rzecz. CI Games szykuje niezłą niespodziankę, a porównania do najlepszych wydają się jak najbardziej na miejscu.

Demo rozpoczęło się od zameldowania dwójki bohaterów (w tym głównego – Harkyna) w bliżej niezidentyfikowanym kolosalnym zamczysku, którego dotychczasowi bywalcy leżeli rozsmarowani po wszystkich ścianach. Jak wytłumaczyli twórcy, sporą część historii przyjdzie nam poznać z samej eksploracji, gdzie właśnie tego typu opuszczone miejsca bitew czy zdemolowane lokacje będą nam ujawniać swoją mroczną przeszłość. Oczywiście nie jest to symulator inspektora BHP, tak więc długo nie trzeba było czekać na zmaterializowanie się jakiegoś przerośniętego bydlaka, pragnącego przerobić herosów na świeżą warstwę tapety. Tu też ujawnioną jedną z ważniejszy dla mnie informacji – prawie każde starcie wyciśnie z nas strużki nerwowego potu, zamiast dawać pastwić się nad krzykliwym mięsem armatnim.

Czyli wzorem perełki From Software także tutaj taktyczna szermierka będzie esencją walki. Zademonstrował to już pierwszy twardziel, który wymusił na graczu podchody, błyskawiczne unikanie razów i szukania tej jednej luki żeby zrobić mu z głowy puzzle przy użyciu młota bojowego. Sytuacja powtarzała się z każdym napotkanym zabijaką – niezależnie od typu broni czy używanych zdolności, gra ani razu nie sprawiła wrażenia tępego symulatora drwala w amoku. Co więcej, te „bojowe szachy” nabrały rumieńców gdy tylko pojawił się jeden z czekających na nas bossów.

O tak, przerośnięci i potężni szefowie niejednokrotnie napsują nam krwi w Lords of the Fallen. Będziemy musieli zdrowo nakombinować się żeby odkryć odpowiednią metodę na skarcenie drani, przy czym każdy z nich ma mieć trzy stadia, aktywujące się wraz ze stopniowym ukatrupianiem bydlaka. Przykładowo na pokazie ujrzeliśmy ciężko uzbrojonego demona z mieczem i tarczą, którego początkowo nie dało się nawet zadrapać bez ostrożnego lawirowania pod jego atakami. Ostatecznie dziad na resztce życiowych oparów został pozbawiony większości zbroi i osłony, przez co jak oszalały zaczął gonić bohatera wywijając na wszystkie strony ognistym mieczem. Bossowie mają pojawiać się we wszystkich rozmiarach i poziomach krwiożerczej psychopatii, zatem ciężko będzie mówić o monotonii.

Skoro o potyczkach mowa, to warto przyjrzeć się samej postaci oraz jej rozwojowi. Gracz na starcie zdecyduje którą z pośród trzech dostępnych klas wybierze dla Harkyna (kleryk, wojownik, łotrzyk). Wybór ten ma mieć kluczowe znaczenie dla stylu całej naszej gry, gdyż poszczególne profesje mają swoje własne zestawy mocy, jak chociażby tworzenie klonów do atakowania tudzież chłonięcia ciosów. Dodatkowo dobór broni jest kompletnie niezależny od tego elementu, zatem pasujące nam umiejętności będziemy mogli łączyć z dowolnym orężem, zgodnie z własnymi preferencjami rzeźniczymi. W kwestii samego ekwipunku ponoć czeka nas nie lada zaskoczenie, gdyż twórcy szykują tu jakiś znakomity system wykuwania sprzętu. Niestety, chwilowo nie byli oni w stanie zdradzić zbyt wielu szczegółów (chcą jeszcze wszystko doszlifować), ale będzie dużo zabawy z nadawaniem broni unikalnych połączeń mocy i efektów, które dodadzą starciom dodatkowego smaku.

Co tu więcej można rzec – CI Games póki co zaprezentowało naprawdę solidny i pozytywnie zaskakujący kawałek „strategicznego” wymachiwania kozikiem. Już teraz wygląda to ładnie, a system okładania się po mordach ma mieć dość głębi żeby niejednego maniaka wessać na grube godziny. Rzekomo ma też być przystępniej od „Mrocznych Dusz”, przez co należy rozumieć brak odzierania graczy ze wszystkich punktów, wiary w siebie samego czy też woli do dalszego grania. I wiecie co? Ja też mogę powiedzieć, że powstaje nam tu „Polskie Dark Souls”. Ale mówię to z dumą, bo jest to komplement na który twórcy sobie zasłużyli. Bo w końcu czemu From Software ma mieć monopol na sieczkę-fantasy, w której poślizgnięcie czy niekontrolowane ADHD zamienia nas w świeżo puszkowane mięso?
 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Gamescom 2013, RPG, Deck13, PEŁNA WERSJA (PC) W CDA 04/2016, City Interactive,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 23:53   McGrave

Fajnie by było gdyby wyszło lepsze niż obiekt porównań, zwłaszcza że to nie powinno być aż tak trudne - kopiujemy co najlepsze i usuwamy co złe i już jest gites. Jak jeszcze własne dobre pomysły by doszły no to by był hicior...

poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 10:28   Kricz

Za... dużo... porównań. Stylistyka... tego tekstu... krzyczy nam w twarz... jaki to autor jest... elokwentny. Can&039;t take it... anymore.

niedziela, 25 sierpnia 2013, 21:32   Idanraell

@Vultar : Artykuł, można by rzec, niczym z dawnego CDAction...
I skąd tu wynaleźć pieniądze na te wszystkie polskie wspaniałości...

niedziela, 25 sierpnia 2013, 14:33   Vultar

Genialnie napisany artykuł, zabawny, przyjemny w odbiorze i... bez błędów.
No, no, Mr. MiH. Kawał dobrej roboty. Nieczęsto zdarza się to na tej stronie.
Oby tak dalej.

niedziela, 25 sierpnia 2013, 11:58   Abyss

Pozostaje mieć nadzieje, że gra nie pozostawi po sobie rozczarowania takiego jak dotychczasowe produkcje CI i że Tomek Gop wie co robi.

niedziela, 25 sierpnia 2013, 11:57   loccothan

ahh CUdzik

niedziela, 25 sierpnia 2013, 11:44   Skate

Trailer CGI był odrzucający, te informacje zapowiadają się natomiast nieźle.
Mam nadzieję tylko, że gra nie będzie kalką Dark Souls, bo to by jej tylko źle wyszło.

niedziela, 25 sierpnia 2013, 11:03   Gwynbleidd11

mam tylko nadzieje, ze Harkyn w wersji maga nie bedzie wygladal tak jak wiekszosc magow w wiekszosci erpegach czyt. jakas jajowata czapka, sukienka i inne pierdoly...

niedziela, 25 sierpnia 2013, 10:25   Maniutek7

Zapowiada sie dobrze,pewnie nie zagram(za slaby komp :/) ale jestem strasznie ciekaw co z tego wyjdzie,trzymam kciuki ;)

Podobne newsy

Artykuły

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z