Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDark Souls II - już graliśmy

Gem czwartek, 13 czerwca 2013, 0:25 Zapowiedź
Dark Souls II
Dark Souls II

Przyznam się do czegoś, co w towarzystwie zawodowych graczy jakoś ostanio nie uchodzi. Nie jestem specjalistą od Demon's Souls ani Dark Souls. Odpaliłem je wprawdzie zaraz po premierze i nawet pograłem chwilę czy trzy, ale nie mogę pochwalić się litrami potu wpompowanymi w trening. Los jednak sprawił, że na E3 dane mi było położyć ręce na konsolowej wersji Dark Souls II - z PS3 - i mam ochotę na dużo więcej.

Wszystko dlatego, że chyba w końcu pojąłem, o co w tym cho. Że Dark Souls, jakkolwiek bezlitosne dla graczy, pozostaje fair. W nich nie ma mowy o oszustwach - reguły są zabójczo jasne od początku do końca. W Dark Souls II popełniasz błąd i płacisz za to. Przyznaję - nie było mi łatwo przstawić się na ten tryb działania, przyjąć, że nie mogę przebić się przez wszystko i wszystkich, że czasem warto podać tyły i przemyśleć całą strategię. Musiałem w trakcie spotkań z grupami przeciwników nauczyć się bezustannie zmieniać pozycję, wykorzystywać układ pomieszczeń do wypracowania przewagi taktycznej. Musiałem uświadomić sobie, że wrogowie nie atakują pojedynczo, nie czekają potulnie w kolejce na zadanie ciosu. Że w starciach z nimi trzeba wykorzystać sekundę sposobności i natychmiat uciekać poza zasięg wroga. W przeciwnym razie trafienie okupisz gradem ciosów, spod którego ciężko będzie uciec nawet przy użyciu bezcennych przewrotek. 

Naturalnie moje boje tak czy owak skończyły się przed czasem - w zawstydzająco krótkim starciu z bossem kończącym demo E3. Był nim srebrzysty rycerz z lustrzaną tarczą - ten sam, który występuje w nowym zwiastunie gry i nie tylko potrafi zabić jednym ciosem, ale także sam jest na nie praktycznie niewrażliwy, mając w dodatku obstawę z mniejszych mobów. Na pocieszenie mam jednak to, że zdaniem obecnego przy rzezi przedstawiciela Namco Bandai, żaden z próbujących przede mną także nie był w stanie go pokonać. Przyznał też, że w czasie ich własnych testów padł dopiero po, uwaga, całym dniu prób. Dark Souls II będzie wymagające, ale sprawiedliwe i trud odpłaci ogromną satyfakcją. I dlatego wiem już, że pierwszą gra, jaką odpalę po powrocie z E3 do domu, będzie Dark Souls. A w marcu 2014 znów dane mi będzie zmierzyć się z lustrzanym rycerzem i spuścić mu manto, jakiego nigdy nie zapomnę. 
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: E3 2013, RPG/akcja, From Software, Namco Bandai,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 19 czerwca 2013, 13:44   Holy.Death

Gra jest wymagająca, miejscami trudna, miejscami śmiesznie prosta. Komuś może nie odpowiadać to, że postawiono przed nim wyzwanie, które wymaga większego wysiłku, ale należy to uszanować (każdy ma prawo do swojej opinii) i nie określać go od razu mianem idioty. Równie dobrze mógłbym określić mianem idiotów wszystkich, którzy grają w gry, bo to przecież bezproduktywna strata czasu... Pewna doza zrozumienia - niekoniecznie szacunku - powinna być. Idioci to idioci, ale nie każdy kogo uważasz za idiotę nim jest

środa, 19 czerwca 2013, 13:39   Holy.Death

Ponieważ nie każdy, kto odbił się od gry jest idiotą. Ponadto sami twórcy Dark Souls przyznali, że lokalizacja Firelink Shrine sprawiała, że część graczy się myliła i szła na Cmentarz. Sam tak zrobiłem, ale stwierdziłem, że spróbuję pójść w inną stronę i od razu było lepiej. Wciąż wymagająco, ale bez uczucia, że toczę nieuczciwą walkę ze znacznie przepakowanymi (jak ma moją postać) wrogami. Dla początkującego gracza Cmentarz to mordęga, więc nie ma co się dziwić, że powstał mit "gry dla masochistów".

wtorek, 18 czerwca 2013, 14:15   Holy.Death

Radziłbym uważać z tym szafowaniem terminem "idiota". Dark Souls nie jest grą trudną (raczej wymagającą), ale wymaga nie tylko odpowiedniego podejścia (np. samozaparcia) i pomyślunku, ale także odrobiny zręczności. Mit o poziomie trudności wynika nie tylko z przyzwyczajenia do prostszych produkcji (właśnie samograjów), ale także z tego, że... Firelink Shrine zostało fatalnie umiejscowione, a wiele funkcji jest stosunkowo słabo opisane (bądź wcale) i gracz musi się sam domyślać, o co chodzi.

poniedziałek, 17 czerwca 2013, 11:48   Antimasterplan

Dane będzie nie tylko Panu, Panie Gem &039;-) a srebrzysty rycerz spuści na manto, jakiego nigdy nie zapomnimy...

sobota, 15 czerwca 2013, 2:59   FREEDOM

Hm, ostatnio nie mam czasu, żeby hardcorowo w coś łupać, ale może się skuszę jak to wyjdzie.

sobota, 15 czerwca 2013, 0:35   Elenthar

@m4dm4x w coopie to spacerek ;p Też grałem na Dark Mode Wiedźmina ale ten tryb był strasznie widocznie wciśnięty na siłę, ta trudność była bardzo sztuczna polegająca głównie na sporym zwiększeniu dmg zadawanego przez przeciwników (czysta zabawa w cyferki...). I w ostatniej walce ze smokiem doszło do tego absurdu że praktycznie nie ważne jaką postać wypracowałeś przez całą grę - i tak 1 hit dead ;p DaS był projektowany od początku do końca w jednym poziomie trudności i jest dzięki temu dużo bardziej wyważony

piątek, 14 czerwca 2013, 22:39   m4dm4x

Przeszedłem Dark Souls i szczerze powiedziawszy mit o "strasznym" poziomie trudności jest przesadzony. Jeżeli ogarniesz rozwój swojej postaci i rozglądasz się za wskazówkami to trudno nie jest. W dodatku w coopie robi się już dziecinnie prosto. Wiedźmin 2 Dark Mode jest trudniejsze.

O autorze

Gem

Podobne newsy

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z