Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITE3 2013: Wiedźmin 3: Dziki Gon ? o tym, jak Geralt kazał zabić niewinną kobietę (minizapowiedź cdaction.pl)

MQc środa, 12 czerwca 2013, 10:33 Zapowiedź
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Prezentacja nowego Wiedźmina na E3 była długa, konkretna i pełna informacji. Nie wyobrażam sobie dziennikarza, który wyszedłby z niej niezadowolony. Nie wyobrażam sobie też zapowiedzianego RPG, które mogłoby zagrozić tytułowi CD Projekt RED w przyszłym roku. Sam Geralt nie mógłby sobie wyobrazić lepszego zwieńczenia swojej historii.

Pokaz, prowadzony oczywiście po angielsku, głównie dla anglojęzycznych dziennikarzy, rozpoczął się od krótkiego przedstawienia postaci, motywów i zasad świata. Nic nowego, przynajmniej dla Polaków. Po chwili jednak rozpoczął się długi i obfitujący w konkrety gameplay. Po kolei.

Cutscenka. Obserwujemy rzeź wioski – tajemniczy rycerze nie oszczędzają nikogo, tylko palą i mordują. To najpewniej tytułowy Dziki Gon – rycerze zjawy polują na pechowców, którzy stanęli im na drodze.

Technologia

Dwa tygodnie później. Geralt siedzi na koniu. A nawet jedzie – płowe zwierzę porusza się płynnie i dość naturalnie. Niedługo później, korzystając z ładnej pogody, wiedźmin wsiada do niewielkiej łodzi, którą przemieszcza się po rzece ze sporą prędkością. Gdyby jednak i ta była niewystarczająca, w każdej chwili może przenieść się do jednego z wcześniej odwiedzonych checkpointów – praktycznie nie następuje po tym żadne ładowanie, dwie sekundy i znów gramy. Jedno gwizdnięcie później można kontynuować jazdę konną – REDzi postarali się, żeby gracz nie tracił czasu tam, gdzie nie jest to konieczne. A w grze jest tyle do zrobienia, że sztuczne wydłużanie czegokolwiek nie ma najmniejszego sensu.

Fabuła

Gdybym mógł wziąć pada podczas prezentacji, ten sam niedługi fragment przechodziłbym chyba ze cztery godziny. Co krok Geralta ktoś zaczepiał, chciał porozmawiać lub zlecić mu jakąś dodatkową misję. Twórcy jednak w większości przypadków nie odpowiadali na zaczepki, tylko parli dalej, by pokazać jak najpełniejszy obraz rozgrywki. Zdecydowali się tylko pomóc jednemu osaczonemu wieśniakowi – wiedźmin nie odniósł bezpośredniej korzyści, ale kto wie, jakie przyjaźnie przydadzą się w przyszłości. Mroczną stronę gry zaobserwować mogliśmy nieco później. Wioskę atakuje potwór – leszy (jeden z ponad 80 gatunków, jakie napotkamy w grze). Zabicie go to jedno, ale niestety bestia naznaczyła jakąś osobę w wiosce, co oznacza, że nie można jej do końca zabić, bo na pewno się odrodzi. Owo naznaczenie odbyło się bez wiedzy i zgody dziewczyny, którą to spotkało – jedynie Geralt był w stanie zauważyć na niej ślady bestii, korzystając ze swojego zmysłu (przydatnego też do szukania śladów itp.). Najwyraźniej jednak zmyć tej skazy nie dało się inaczej, niż zabijając dziewczynę. Tego już jednak Geralt nie zrobił, zlecił to w wiosce…

Wrogowie

Walka z leszym w prezentowanej wersji gry nie była zbyt dopracowana (sam do końca nie wiem, czemu wróg padł, bo Geralt go zanadto nie zranił), czego nie można powiedzieć o drugiej. Wiedźmin atakowany przez stwora potrafiącego czarować tak, że całe pole widzenia staje się czarne, a praktycznie jedynym widocznym punktem jest świecące oko potwora – to było coś, co naprawdę zapada w pamięć. Tym bardziej że na pokazie nie walczono z bossami – przeciwnicy byli potężni, ale „zwyczajni”, natrafimy na nich więcej niż raz. Nic dziwnego – skoro twórcy deklarują, że Dziki Gon dostarczy co najmniej 100 godzin rozgrywki…

Dużo o wrogach można dowiedzieć się korzystając ze wspomnianego zmysłu wiedźmińskiego. Przykładowo patrząc na zwłoki wilka można określić, co go zabiło i jak bardzo jest potężne. Podczas przeglądania śladów Geralt komentuje, mówiąc np., że nie ma sensu parować ataków, bo te są zbyt potężne. Wszystkie te informacje później dostępne są też oczywiście w dzienniku. Jeśli ktoś nie lubi tam zaglądać, będzie miał cięższy (i krótszy) żywot.

Walka

Tu trudno mi powiedzieć coś definitywnego, bo aby dowiedzieć się, czym się różni system walki od poprzednika, trzeba by mieć pada lub klawiaturę/myszkę w rękach i sprawdzić samemu. Na pewno wiedźmin przyspieszył – jego ciosy są płynniejsze i błyskawiczne. Używa też bardzo często znaków, nie stroni także od efektownych finiszerów. Z drugiej strony: mam wrażenie, że cierpi na „asasyńską chorobę”, czyli wrogów, którzy starają się nie atakować jednocześnie i dawać oponentowi czas na wytchnienie.

Co jeszcze?

Wielu rzeczy nie pokazano, ale możemy wierzyć na słowo, że w grze pojawi się zaawansowany system craftingu – będzie można tworzyć zbroje i miecze. Wprowadzono nowy system handlu, w którym ceny za poszczególne przedmioty będą się różniły w zależności od miejsca (wiadomo – po ryby nad wodę, po dziczyznę do lasu itp.). Sam świat stał się bardziej otwarty – nie ma już żadnych sztucznych barier, można pójść w każde miejsce, gdzie tylko się chce. Pory dnia będą ważnym elementem taktycznym (lepiej nie atakować wilkołaków w nocy, kiedy są najpotężniejsze), podobnie jak dynamiczna pogoda.

Podsumowanie

Wszystko to sprawia, że na ostatnią już część wiedźmińskiej sagi czekam z jeszcze większą niecierpliwością niż dotychczas. Nie muszę mówić, że do tematu jeszcze nieraz na łamach pisma i na WWW powrócimy. Choćby w kolejnym numerze czekać będzie zapowiedź enkiego. :)

 

Tekst powstał na Asus VivoTab.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: E3 2013, RPG, CD Projekt RED, CD Projekt,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 18 czerwca 2013, 23:03   Pabllio

@HellKiller Dziecinnej gierki!? Prostoty fabuły!?
@osidiablo LINIOWYCH HISTORII!?
EJ NO LUDZIE BEZ JAJ.

wtorek, 18 czerwca 2013, 15:24   HellKiller

Rozwalają mnie czasem te "profesjonalne" komentarze pod artykułami
@DUSTDEVIL tak się głupio składa, że Wiedźmin jest szanowaną serią na całym świecie, patrz np. pytanie do BioWare czy ich Dragon Age nie boi się konkurencji ze strony Wiedźmina. Porównywanie dziecinnej gierki jaką jest Assasin&039;s Creed z Wiedźminem, mija się z celem, ze względu na prostotę całej mechaniki gry, samej fabuły, gameplayu. I nie nie jestem fanboyem Wiedźmina, II nie przeszedłem z braku czasu :/

wtorek, 18 czerwca 2013, 11:55   Smuggler

@ itachi12 - a wiesz co to jest "etyka dziennikarska" i jakies poczucie odpowiedzialnosci itd?

poniedziałek, 17 czerwca 2013, 20:53   Apolinio

Popieram @itachi12 szkoda, że nawet tym głupim telefonem nie nagrali.... :(

niedziela, 16 czerwca 2013, 21:58   Grimfather

Co wynika z tego artykułu? Że dobrze ogląda się zapowiedzi i jeszcze lepiej pisze na Asus VivoTab, yo.

sobota, 15 czerwca 2013, 21:10   itachi12

Naprawdę w sieci nie ma ani jednego gameplayu!!!!! Niewieżę że nikt nie nagrał nawet telefonem :(

sobota, 15 czerwca 2013, 14:49   Painkiller3214

Ciesze sie niesamowicie ,ze rodacy potrafili zrobic tak wspaniala gre ! Kupuje na bank .
Co do wymagan ... bedzie trzeba zmienic grafe radek 7850 sapphire na pewno nie uciagnie tego na maxa . Co doradzacie ? Tak do 1200 zeta

sobota, 15 czerwca 2013, 13:32   bruczko

@DUSTDEVIL Chyba jedyna referencja do assasynów w serii gier z wiedźmina to był mały easter egg w dwójce, gdzie znajdujemy martwego assasyna w sianie (Geralt dowala jeszcze tekstem "Ta. Nigdy się nie uczą")

sobota, 15 czerwca 2013, 4:53   djkojot

Ja niestety na moim PC w 2 ledwo grać mogłem ale i tak nie przeszedłem... ;/

piątek, 14 czerwca 2013, 13:34   FREEDOM

W tym przypadku to raczej Ezio może być podróbą Geralta.

O autorze

Maciej 'MQc' Kuc
Robię co w mojej mocy, by pismo i strona WWW były jak najciekawsze, pełniaki jak najlepsze, a pastwiska najzieleńsze.

Podobne newsy

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z