Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITE3 2013: Ryse: Son of Rome - już graliśmy

Gem wtorek, 11 czerwca 2013, 16:48 Zapowiedź
Ryse: Son of Rome
Ryse: Son of Rome

Pierwszym tytułem, który miałem okazję ograć na tegorocznych E3, okazał się dawny Codename Kingdoms, czyli Ryse, od wczoraj znany jako Ryse: Son of Rome

Tworzony przez Cryteka na wyłączność Xboksa One tytuł ma być niewymagającą Kinecta brutalną naparzanką w realiach starożytnego Rzymu. Bohaterem Ryse jest kierowany przez gracza generał Marius Titus, który w wersji prezentowanej na targach dowodzi inwazją legionów na opanowane przez barbarzyńców nadmorskie fortyfikacje.

Po ukończeniu tego niedługiego dema wnioski miałem dwa. Po pierwsze: pad nowego Xboksa One rzeczywiście może się podobać - jest lepszy, niż uznany kontroler Xboksa 360. Po drugie, ważniejsze jednak Ryse: Syn Rzymu to niekoniecznie ta nowa jakość, jakiej oczekiwałem po grach "następnej generacji". Ryse ma większy rozmach i ładniejsze tekstury, ale w gruncie rzeczy to wciąż liniowa, napędzana skryptami zręcznościówka, w którą zagrać wprawdzie można, ale wcale nie trzeba.

Zwłaszcza, że system walki jest w Ryse bardzo prosty i bazuje w dużej mierze na QTE aktywujących brutalne, ale powtarzalne finiszery. W praktyce wystarczy wyczuć, kiedy uderzać, a kiedy blokować - wszystko inne, w tym filmowe sekwencje formowania żółwia - osłaniania się przed strzałami - sprowadzają się do wciśnięcia jednego przycisku.

A jakby tego było mało wystarczy chwilę popatrzeć z boku, by dostrzec cięcia w animacji pracy nóg postaci, słaby efekt dymu, czy ogromną powtarzalność finiszerów. Okazuje się, że wbrew oczekiwaniom dyscyplina wśród barbarzyńców była tak duża, że nie tylko atakowali, ale i ginęli identycznie - nawet skopywani z murów zawsze robili to z jednego miejsca. Koniec końców jak na razie Ryse: Son of Rome nie jest moim "trzeba zagrać", jak Forza Motorsport 5 czy Titanfall.

 

Tekst powstał na Asus VivoTab.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: E3 2013, akcja, Crytek, Microsoft Game Studios,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 24 czerwca 2013, 15:58   Aximand

A już miałem nadzieję na na pierwszoosobowe ROME :&092; Te wszystkie skrypty i atmosfera bitewnego chaosu są świetne ale walka to porażka, prawie jak w typowym slasherze.

sobota, 15 czerwca 2013, 14:08   Krax

yyy w tagach jest x360 czy mi się wydaje?
"ma być niewymagającą Kinecta" - z tym tak ja wiedźmin 3, czyli jednak wymaga. obsługa będzie odbywała się także przy użyciu głosu. haha komentarze mnie zabijają:P lol
proszę konkurencja się lepiej postarała:
ps4
http:polygamia.pl/Polygamia/1,107163,14086586,E3__Gralismy_juz_na_PlayStation_4___w_Knack__Driveclub_.html?bo=1
xbox one
http:polygamia.pl/Polygamia/1,107163,14092377,E3__Gralismy_juz_na_Xbox_One___w_Ryse__Project_Spark_.html?bo=1

czwartek, 13 czerwca 2013, 21:03   velvetekk

Tylko mi się ta segmentówka jakaś taka kanciata wydaje?

środa, 12 czerwca 2013, 14:13   Abyss

Crytek. Czego oczekiwaliście? GoWa?

środa, 12 czerwca 2013, 10:31   Sergi

Od początku była mowa o kontrolowaniu za pomocą Kinecta, więc nie spodziewałem się bardzo skomplikowanego gameplayu i ogromnych możliwości. Ale jednak oczekiwałem czegoś innego niż to.

wtorek, 11 czerwca 2013, 20:45   asrudy

No cóż. XO traci jeden exclusive...

wtorek, 11 czerwca 2013, 19:51   Luk1989

Nie podoba mi się ta gra, na pierwszych trailerach miało to być w pełni wykorzystywana gra przez Kinecta , teraz to zręcznościówka, klimat fajny, ale jak na next gen to słabo. Jak to fajnie VideoGamerTv w swojej wersji konf. nazwali bohatera " Quickus Timeus Eventus " pasuje jak ulał : )

wtorek, 11 czerwca 2013, 18:48   Blik

Porażka roku.

wtorek, 11 czerwca 2013, 17:05   Demilisz

Jak to celnie podsumowali na gramie: Mam na PC to samo tylko w większej skali. Nazywa się Total War.

wtorek, 11 czerwca 2013, 16:59   GGrzebyk

To jest po prostu Infinity Blade przeniesiony na konsole. :) Nic nowego.

O autorze

Gem

Podobne newsy

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z