Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITAnno 2070 - zapowiedź

Hut wtorek, 16 sierpnia 2011, 8:00 Zapowiedź
PC
Anno 2070
Anno 2070

Motorówki i helikoptery, modyfikowana genetycznie żywność, telewizyjna propaganda oraz wiele innych nowości to rzeczywistość, w której fani serii Anno odnajdą się bez problemu. Na własnej skórze sprawdził to martin.

W pierwszej misji kampanii singlowej od szefa korporacji Tycoons otrzymałem zlecenie rozbudowy osady i wyprodukowania materiałów potrzebnych mu do stworzenia elektrowni wodnej. Jako że byłem na usługach frakcji industrialnej, nie musiałem specjalnie przejmować się ochroną środowiska i mogłem stawiać nawet najbardziej niekorzystne dla przyrody struktury. Igranie z naturą ma jednak swoje konsekwencje, czego dowodem była katastrofa, jaka zakończyła ten etap.

Szklane domy Ecos
Kontynuowałem już w trybie gry swobodnej, gdzie lepiej przyjrzałem się drugiej frakcji, czyli Ecos. Jak na serię przystało, zaczynamy, mając statek i poszukując lądu do zasiedlenia. Nowością są unoszące się na morzu gigantyczne Arki. Wykorzystujemy je jako dodatkowy magazyn i centrum handlu z graczami oraz NPC-ami, w nich też prowadzimy część badań oraz kupujemy i przechowujemy artefakty. Te ostatnie mają istotny wpływ na grę – odpowiedni nawóz umożliwi uprawę warzyw na jałowej wyspie, inny przedmiot wzmocni nasze wojska (walka nadal pozostanie jednak w cieniu rozbudowy) albo poprawi ekosystem wyspy.

Efektem przeniesienia akcji w przyszłość są nowe zasoby, jakimi operujemy. Obok żywności i narzędzi pojawiają się tzw. materiały budowlane – wielka płyta, której wytworzenie w specjalnej fabryce wymaga najpierw postawienia kopalni kruszyw. W tej samej części interfejsu – między surowcami a informacjami o populacji, funduszach – znajdują się dwa inne, niezwykle ważne wskaźniki: poziom energii elektrycznej oraz tzw. bilans ekologiczny. Każdy budynek produkcyjny w grze zużywa prąd. Ecos pozyskują go, stawiając elektrownie wiatrowe i wodne, industrialni Tycoons z kolei spalają w tym celu ogromne ilości węgla.

Zabudowania wpływają też na bilans ekologiczny. Ecos łatwiej utrzymać go na dodatnim poziomie, posiadają oni również „oczyszczalnie” powietrza czy sterowiec rozpylający ozon. Bilans ujemny to nagminna sytuacja u Tycoons. Oznacza on niższą wydajność rolnictwa i wymusza produkcję niezdrowej żywności, to z kolei pogarsza stan obywateli itd. Zanieczyszczenie środowiska doprowadza także do wspomnianych na początku katastrof, jak powodzie czy susza.

Innym nieszczęściem będą choćby unoszące się na morzu plamy ropy. Za wycieki odpowiadać będą platformy wiertnicze, z których zejdziemy też pod wodę, by... kontynuować rozbudowę na dnie! Postawimy tam obiekty inżynieryjne do konserwacji ropociągów, stamtąd wydobędziemy też niedostępne gdzie indziej, bardzo luksusowe dobra, np. algi i diamenty, bez których możemy zapomnieć o awansie miasta na najwyższy poziom.

Korporacje i znajomości
Wzorem Anno 1404 i tu występują frakcje wspierające, takie jak Industrials. Ich nieduże miasta złożone z kilku typów budowli mogących awansować maksymalnie o dwa poziomy stawiamy w sąsiedztwie naszej metropolii, by prowadzić w nich zaawansowane badania technologiczne oraz produkcję artefaktów. O ile kampania singlowa 2070 wydała mi się bardzo skupiona na fabule, o tyle w grze swobodnej ważne były interakcje z przywódcami na wpół niezależnych frakcji wspierających oraz NPC-ami z pozostałych korporacji, którzy ze swoich Ark i miast zlecają nam misje, a za zdobyte w ich trakcie punkty „dyplomacji” kupujemy lub wytwarzamy artefakty.

W czasie grania nie odstępowało mnie miłe uczucie, że to „stare, dobre Anno”, tyle że z kilkoma nowościami i w pięknej oprawie, która daleko w tyle pozostawia inne strategie. Anno 2070 wpisuję tym samym na szczyt mojej listy gier do kupienia w tym roku.

Cieszy

  • klimat serii
  • sporo nowości w rozgrywce
  • piękna oprawa

 

Niepokoi

  • wciąż marginalizowana walka 
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 9 września 2011, 19:46   Sebeq412

A ja i tak wolę Anno 1602 :) Ten klimat! Ach!

wtorek, 6 września 2011, 23:01   OskiOski

Seria świetna, a zmarginalizowana walka nie powinna martwić, bo co to by było jakby w 1404 chodziło głównie o budowę wojska i walkę, wszak to gra ekonomiczna a nie typowy rts. Być może to właśnie 2070 będzie powodem dla którego zamiast xboxa zmodernizuje kompa. po teaserze i recenzji zapowiada się miód.

czwartek, 1 września 2011, 14:05   FREEDOM

Obiecuję sobie od kilku lat zacząć się bawić z tą serią. Mam nadzieję, że tym razem się uda.

czwartek, 1 września 2011, 14:04   GRUBYX

shmehr 120zł

środa, 31 sierpnia 2011, 23:28   Khalim

Anno to od zawsze jedna z moich ulubionych serii, a taki skok w przyszłość, to dla niej niesamowity powiew świeżości. Odsłona "2070" zapowiada się na przełomową - mechanizmy dopracowane w poprzednich częściach, wzbogacone o nowe, które niesie ze sobą "przyszłość" zapewnią nam, mam nadzieję, mieszankę wybuchową. Must have !

środa, 31 sierpnia 2011, 22:32   Zbojnik2010

bedzie dobrze za kazdym razem nie zawiedli i tym razem 3eba miec wiare:D

środa, 31 sierpnia 2011, 18:54   Bobmar13

Wkońcu jakaś odmiana mam nadziej że nie na złe.

środa, 31 sierpnia 2011, 17:21   wiedzmin2908

Klimat? Myślicie że został utrzymany? Być może, chociaż liczyłem na Anno 900, albo tak jak pisaliście 1800... Ale 2070 się nie spodziewałem... Ciekaw teraz jestem jak daleko pojadą w przyszłość. Może chcą zrobić małą odskocznię? Przerwę między Annami z przeszłości? Być może po tej odsłonie znowu czeka nas powrót do przeszłości? Pożyjemy-zobaczymy :)

środa, 31 sierpnia 2011, 12:54   shmehr

2011 :)

środa, 31 sierpnia 2011, 12:53   shmehr

Grudzień 2010. W preorderach cena około 175 zł (allegro).

Podobne newsy

Zawartość CD-Action 06/2015

News
piątek, 1 maja 2015

zawartosc-cd-action-062015 5 maja do sprzedaży trafi najnowszy numer CD-Action (06/2015). Choć cena ta sama (15,99 zł), to atrakcji więcej niż norma przewiduje - oprócz 132 stron i 2 DVD z trzema pełnymi wersjami gier (Wolfenstein PL, Anno 2070 PL, Flashout 3D PL) dajemy wam też duży, dwustronny plakat z Wiedźmina 3 (59 x 82 cm, z jednej strony Geralt w poziomie, z drugiej Triss & Yennefer w pionie).

Komentarzy:
213

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z