Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITRecenzja - World of Warcraft: Cataclysm

CD-Action piątek, 17 grudnia 2010, 13:55 Recenzja
pc
World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft: Cataclysm to oficjalnie najlepiej sprzedająca się gra na PC. Co o tym zadecydowało? Jak wygląda Azeroth po wielkim Kataklizmie? Sprawdzał dla was gem. Testował w lewo i w prawo, a nawet w dół i w górę. I ma już ostateczny werdykt. Recenzja cdaction.pl!

World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft: Cataclysm
wersja testowana: PC, j. angielski
wydawca: LEM
oficjalna cena: 129,00 zł

Znacie bajkę o pięknej katastrofie, o cudownym kataklizmie? Znacie? No to uważajcie: Cataclysm – trzeci dodatek do nieodmiennie obłędnego World of Warcraft – w ciągu pierwszych 24 godzin sprzedał się w liczbie 3,3 miliona kopii. Pobił tym samym rekord... poprzedniego dodatku do WoW-a o tytule Wrath of the Lich King – który wypchnął ze sklepów „zaledwie” 2,8 miliona.

O czym to świadczy? Po pierwsze, że kryzys to mit – ludzie mają kasę i chcą grać na PC. Po drugie – wśród nich wielu jest graczy chcących grać w WoW-a. I po trzecie, najważniejsze – ci potworni wygłodnieli po rocznej diecie z Icecrown Citadel. Przypomnijmy: premierę Cataclysmu poprzedzał wielomiesięczny okres stagnacji i braku nowych treści, co w połączeniu z niewysokim poziomem trudności sprawiło, że hale domeny króla licza zdążyły opatrzyć się nawet największym fanom arcydzieła Blizzarda. Dla nich Cataclysm to nie tyle koniec świata, co okazja by nowo uzależnić się od WoW-a. Będą w szoku – gra, jaką zastaną po powrocie różni się znacząco od tego, co zapamiętali z przeszłości.

Deathwing Niszczyciel

Cataclysm dopisuje kolejny rozdział do historii World of Warcraft. W skrócie: pokonanie króla licza Arthasa (niski poziom trudności sprawił, że zrobiła to, i to wielokrotnie, jakaś połowa graczy) nie oznaczało wcale początku ery pokoju w Azeroth. Przeciwnie – zło wykorzystało moment, kiedy bohaterowie skupili się na północnym kontynencie świata i... zaatakowało świat stary – krainy z podstawki. Te przez całe lata służyły jedynie jako wstęp do Outlandów i Northrendu i jakościowo ustępowały poziomowi dodatków. Były tez ponoć niezbyt przyjazne dla nowych graczy (ponoć aż 7 z 10 zaczynających przestawało grać na pierwszych poziomach) i na pewno uciążliwe dla tworzących kolejne postacie.

Atak zła – w tym przypadku smoka Deathwinga zwanego też Niszczycielem – zmienił stare dobre Azeroth na Azeroth nowe i lepsze (także dlatego, nawiasem mówiąc, że w końcu można w nim latać!). Większość krain zmieniła przy tym swój kształt, wygląd i charakter – te największe, jak Barrens podzielone zostały na dwie krainy – te puste, jak Azshara czy Desolace – wypełniły się okazjami do zdobywania punktów doświadczenia. Pojawiły się dziesiątki i setki nowych, zwykle powiązanych ze sobą fabularnie questów, interfejs zaś wiedzie od jednego do drugiego jak GPS. Sporo przy tym jest zleceń innych niż „wybij, przynieś, pozamiataj” wymagających choćby użycia pojazdów, czy kreatywnego wykorzystania przedmiotów. Innymi słowy: w starym świecie WoW-a jest teraz ciekawiej niż w Northrendzie króla licza.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 30 grudnia 2010, 1:12   Maksimus

akurat w WotLK na początku heroiki też były trudne: spójrzcie na Halls of Lighting. Tylko że po 3.1 i 3.2 wszyscy mieli tak dobry sprzęt że zrobiło się prosto... no i ja się żęgnam wracam do gry.

sobota, 25 grudnia 2010, 11:06   NecroDaniel

Chryste, pogratulować ignorantom. Abonament do WoWa kosztuje 33zł miesięcznie, a nie 50zł. Chcecie, sprawdźcie na keye.pl

czwartek, 23 grudnia 2010, 0:47   Edge

Po pierwsze prepaid nie jest taki drogi bo kosztuje gdzies 75 zł na 2 miesiace. Jeżeli chodzi o sam dodatek to naprawdę panowie z blizza się postarali nowy świat , nowe questy , i przedewszystkim wznieśli poprzeczkę względem poziomu trudności co naprawdę mi się bardzo podoba. Teraz zwykłe instancje jak i wersje heroickowe są prawdziwym wyzwaniem a nie to co było w lish kingu. obecnie mów warrior tank ma 153 K HP

środa, 22 grudnia 2010, 22:00   GolecWTF

No gdyby jeszcze tak płacić 20, 25 no max 30zł to bym się skusił bo generalnie WoW fajnie się prezentuje, ale 50zł na miesiąc!? Płaciłbym tyle gdybym miał pewność, że codziennie będę grać przez jakieś 4h, a to raczej niewykonalne(no tylko w weekend ;P)

poniedziałek, 20 grudnia 2010, 12:23   kask323

WoW to fajna gra ale żeby płacić 50zł miesięcznie to trochę za dużo. A niedługo Guild Wars 2<:

niedziela, 19 grudnia 2010, 22:41   Kern3l

"zbyt szybkie levelowanie" - nareszcie!!!I tak wilkołaki są największym motywatorem do powrotu, podlane sosem szybkiego levelowania, może wreszcie wyleveluję jakiegoś rogala do maxa ;] Nareszcie 1-max to nie jest poświęcanie życia grze.

niedziela, 19 grudnia 2010, 19:37   oferaid

Twilight Mountains? o rly? a nie Twilight Hightlands?

niedziela, 19 grudnia 2010, 18:19   Qantum

Walka Deathwinga z Alekstraszą prawdopodobnie w Twilight Highlands

O autorze

CD-Action

Podobne newsy

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
23

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z