Twórcy Baldur’s Gate’a 3 wsparli zbiórkę na Blasphemous i nie chcieli nic w zamian

O tym, że Larian Studios to absolutne złotka w ponurym świecie branży growej, nie trzeba nikomu przypominać. Świadczy o tym m.in. podejście Swena Vincke, szefa studia, który nie zamierza zwalniać pracowników ani zastępować niczego sztuczną inteligencją. Przypomnijmy też, że jeden z oddziałów firmy otworzy się za niedługo w naszej stolicy.
Możecie kojarzyć grę Blasphemous, czyli tworzoną w stylu retro platformówkę hack’n’slash, której twórcy (The Game Kitchen) zbierali pieniądze na Kickstarterze. Enrique Colinet, level designer tytułu, zdradził ostatnio na portalu X (dawniej Twitterze), że jednym z największych wspierających było Larian Studios.
Twórcy Baldur’s Gate’a 3 wsparli produkcję czterocyfrową kwotą, nigdy nie domagając się nagród. Kto jak kto, ale Lariani doskonale wiedzą, jak ważne jest wsparcie niezależnych twórców. W 2013 sami rozpoczęli kampanię, mającą na celu wypuszczenie Divinity: Original Sin, z którego później wykiełkowały zeszłoroczne przygody na Wybrzeżu Mieczy.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Twórcy Baldur’s Gate’a 3 wsparli zbiórkę na Blasphemous i nie chcieli nic w zamian”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie dziwi mnie to wcale, bo kto jak kto, ale Sven akurat doskonale rozumie specyfikę branży gier i rozrywki wirtualnej. A specyfika tej branży jest taka, że niektóre posunięcia, które w każdej innej branży byłyby przysłowiowym wyrzucaniem pieniędzy w błoto, tutaj przynoszą zysk niewspółmierny do poniesionych kosztów. Gracze nie raz nie dwa udowadniali swoimi portfelami, że potrafią docenić pro-ludzką postawę firm z gamedevu. A Vincke genialnie się odnajduje w tych realiach i chyba jest obecnie najlepszym graczem w budowaniu pozytywnego pijaru.