1
24.08.2023, 16:30Lektura na 2 minuty

Sukces Netfliksa w USA. Zablokowanie dzielenia się hasłem opłaciło się

Wygląda na to, że ograniczając możliwość udostępniania haseł, Netflix wiedział, co robi.


Antoni „Darkling” Antoszek

Gdy Netflix zapowiedział, że zablokuje możliwość dzielenia się hasłem przez użytkowników, na firmę posypały się gromy krytyki i proroctwa wieszczące platformie rychły upadek. Okazuje się jednak, że decyzja biznesowa korporacji mogła być dużo bardziej przemyślana, niż na początku się wydawało.

Choć w kwietniu informowaliśmy, że z platformy zrezygnowało ponad milion osób w Hiszpanii, to późniejsze doniesienia z USA wskazywały raczej na to, że użytkowników przybywa – przez dwa dni od wprowadzenia aktualizacji na Netfliksie zarejestrowano się dwieście tysięcy nowych kont. Nowe wyniki finansowe platformy opublikowane przez Antennę, a cytowane przez Reutersa, zdają się potwierdzać, że zakaz współdzielenia kont faktycznie dobrze wpłynął na zyski firmy.


Więcej tanich subskrypcji

Zyski Netfliksa wzrosły bowiem o 1,7%. Choć przyrost subskrybujących w lipcu spadł o 25,7% względem rekordowego czerwca (kiedy rejestracje – na skutek likwidacji dzielenia się hasłami – podwoiły się), wciąż oznacza to, bagatela, 2,6 milionów nowych kont ze Stanów Zjednoczonych w samym lipcu. Jest to liczba znacznie większa niż w dotychczasowych sprawozdaniach finansowych. Trzeba jednak pamiętać, że wyniki z czerwca wyniosły aż 3,5 miliona nowych użytkowników ze Stanów. Warto zobaczyć te informacje na wykresie:

Nowe konta na Netlfliksie
źródło: Antenna

23% z amerykańskich kont, które zarejestrowały się na Netfliksie w lipcu, wybrało tańszą subskrypcję, w której trzeba liczyć się z reklamami. To najwięcej użytkowników, którzy podjęli taką decyzję, od listopada, kiedy to plan został wdrożony na platformie. Oznacza to również wzrost tanich subskrypcji o 4% względem czerwca. Plan uwzględniający reklamy kosztuje w Stanach Zjednoczonych 7 dolarów miesięcznie. Co ciekawe, w miarę niezmienna jest zaś liczba kont, które decydują się na najdroższą subskrypcję premium – co miesiąc waha się ona między 28% a 30% (ze spadkiem – do 26% - w listopadzie 2022 r.).

Zgodzicie się, że Netflix podjął dobrą decyzję?


Czytaj dalej

Redaktor
Antoni „Darkling” Antoszek

Moim ulubionym zajęciem związanym z grami jest notoryczne umieranie w Dead Cells. Interesują mnie nowe technologie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszystko, co było na ich temat do powiedzenia, napisał już Philip K. Dick. Lubię robić kawę, filozofować i obserwować swojego kota.

Profil
Wpisów187

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze