Star Wars Jedi: Survivor – Nowy patch poprawia m.in. optymalizację na PC
Respawn Entertainment po raz kolejny opublikowało łatkę poprawiającą optymalizację gry. Najważniejsze zmiany dotyczą wydania na PC.
Gdy jedni podczas majówki odpoczywali i oddawali się przyjemnościom, studio Respawn stawało na głowie, aby doprowadzić do lepszego stanu swoją najnowszą grę. Star Wars Jedi: Survivor miał premierę 28 kwietnia, a 9 maja wyszedł już czwarty patch.
Chcielibyśmy podzielić się z Wami szczegółami patcha, który ukaże się na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S 9 maja oraz na komputerach PC później w tym tygodniu.
Najważniejsze działania dotyczą wersji na PC, do której gracze mieli najwięcej uwag. Pisaliśmy o znikających elementach zakupionych w preorderze. Deweloper z początku nie wprowadzał wielu zmian, a gracze byli zmuszeni do korzystania z pracy modderów.
Zaktualizowano więc zachowanie okluzji, zagospodarowanie zasobów w celu poprawy wydajności w trakcie poruszania się bohatera i poprawiono wydajność dla niektórych efektów graficznych oraz pracy bez ray tracingu.
Dodatkowo zespół obecnie pracuje nad licznymi błędami, które zostaną naprawione w przyszłych aktualizacjach. Wśród najbliższych planów znajdują się: poprawa wydajności na nowszych procesorach i7 oraz i9 i ogólne poprawki wydajności zwiększające wykorzystanie mocy obliczeniowej CPU i GPU oraz redukujące czas bezczynności, zarówno z ray tracingiem, jak i bez niego.
W aktualizacji na PS5 naprawiono dodatkowo niedopasowanie wartości HDR, które powodowały, że ustawienia HDR były wyświetlane nieprawidłowo.
Szczegóły aktualizacji na wszystkie platformy:
- Naprawiono różne błędy zapisu gry.
- Naprawiono problem ze strumieniowaniem danych, powodujący, że niektóre scenariusze kończyły się czarnym ekranem.
- Naprawiono problem, w którym jeden z otworów wentylacyjnych nie aktywował się poprawnie w Kamiennych Iglicach.
- Naprawiono ślady miecza świetlnego, które nie były wyświetlane poprawnie w niektórych scenariuszach.
- Naprawiono dźwięk we fragmentach narracyjnych, w których muzyka nie zachowywała się poprawnie.
- Naprawiono sytuację, w której gracz mógł wejść w stan blokady progresji w Lucrehulku.
- Naprawiono windę, aby zapobiec możliwości wypadnięcia przez nią przez gracza i wejścia w stan blokady progresji.
- Naprawiono błąd, przez który Rayvis stawał się niepokonany.
- Naprawiono problem z animacją, który psuł sekwencję narracyjną w późnej fazie gry.
- Naprawiono błąd kolizji, w wyniku którego gracze mogli utknąć wewnątrz Komnaty Medytacyjnej.
- Dodano informację wyjaśniającą, że niektóre ze zdolności BD-1 nie są dostępne podczas walki.
- Poprawiono przewijanie tekstu.
- Wprowadzono poprawki w tłumaczeniu.
- Różne poprawki błędów, które powodowały zawieszenie się gry.
- Liczne poprawki błędów.
W planach są dalsze patche gry na wszystkie platformy, o których będziemy informowali na bieżąco.
Mimo mieszanych opinii na Steamie przez liczne błędy na PC, Jedi: Survivor cieszy się ogromną popularnością. Jest najczęściej kupowaną grą na platformie w minionym tygodniu, a swoją popularnością przebiła poprzedniczkę, Fallen Order. Dodatkowy hype na grę wywołują viralowe filmy, jak choćby ten polskiego streamera, który walczył z jednym bossem przez 29 godzin.
Dajcie znać w sekcji komentarzy, jak gra funkcjonuje po tym patchu!
Piłkarski męczennik kibicujący Manchesterowi United i Wiśle Kraków. Na szczęście gry działają kojąco, prawda? Lubię strategie i przygodówki. Cierpię na syndrom jeszcze jednej tury. Sprzęt nie gra roli (That's what HE said).