1
24.01.2024, 10:45Lektura na 3 minuty

Netflix: Prawdopodobna podwyżka ceny abonamentu i pożegnanie taniego planu

Inwestorzy z pewnością będą zadowoleni, użytkownicy platformy już niekoniecznie.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Wedle przechwałek Netfliksa, czwarty kwartał 2023 roku należał do jednego z najlepszych i najbardziej dochodowych okresów w historii firmy. Jak się okazuje, wprowadzenie zakazu współdzielenia kont na dłuższą metę nie odbiło się negatywnie na dochodach firmy. Jakby tego było mało, firma planuje ekspansję w wielu innych sektorach, wliczając w to grę w chmurze. Nie ma co jednak liczyć na to, że wszystkie nowości będą po prostu trafiały do istniejących pakietów bez podnoszenia przy tym ich ceny. Jak powiedział jeden z dyrektorów:


Wraz z inwestowaniem i rozwojem Netfliksa, będziemy okazjonalnie prosić naszych użytkowników o wysupłanie pieniędzy na dodatkową opłatę, która odzwierciedli te ulepszenia.


Nie zabrakło przy tym przechwałek na temat wzrostu bazy użytkowników, a ta w trakcie końcówki ubiegłego roku poszerzyła się o przeszło 13 milionów subskrybentów, tym samym przebijając pułap 247 milionów abonentów na całym świecie. W dostępnym w serwisie YouTube filmie zawierającym przekaz dla inwestorów Netfliksa współzarządzający przedsiębiorstwem Greg Peters pochwalił się, że na plan zawierający reklamy skusiły się na ten moment 23 miliony użytkowników.

Netflix jest do tego stopnia uradowany z sukcesu wspomnianego planu z reklamami, że postanowił wycofać najtańszą opcję ich pozbawioną w wybranych krajach. Na pierwszy ogień pójdą Kanada oraz Wielka Brytania, a kosztujący do tej 11,99 dolarów abonament Basic przestanie być w nich dostępny w drugiej połowie bieżącego roku. 


W czwartym kwartale 2023 roku, podobnie jak i w poprzednim kwartale, liczba subskrybentów reklam wzrosła o niemal 70% kwartał do kwartału, dzięki udoskonaleniu naszej oferty (np. w zakresie pobierania) oraz stopniowemu wycofywaniu planu podstawowego dla nowych i powracających subskrybentów na naszych rynkach reklam. Plan z reklamami stanowi obecnie 40% wszystkich rejestracji w Netflix na naszych rynkach reklamowych i zamierzamy wycofać nasz plan podstawowy w niektórych krajach reklamowych, zaczynając od Kanady i Wielkiej Brytanii w drugim kwartale.


Oświadczenie Netfliksa dla inwestorów

Niespodzianką dla niektórych za to może być fakt, ze Netflix stał się posiadaczem praw do transmisji WWE Monday Night Raw. Wykupienie licencji na okres 10 lat nie należało do najtańszych, jako że firma musiała wyłożyć na nią bez liku 5 miliardów dolarów. Warto napomknąć także o tym, że serwis streamingowy zapowiedział dwa seriale na podstawie popularnych serii gier wideo: Tomb Raider i Devil May Cry. Wedle krążących po sieci pogłosek, Netflix planuje także kupno licencji na dokonanie autorskiej adaptacji Baldur's Gate'a.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów791

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze