2
16.04.2024, 12:00Lektura na 1 minutę

YouTube się nie poddaje i wkracza na kolejny etap walki z adblockami

Tym razem Google ma zamiar nieco uprzykrzyć życie użytkownikom aplikacji mobilnych blokujących reklamy w YouTubie.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Rozpoczęta w ubiegłym roku przez niezwykle popularny serwis wojna z adblockami trwa w najlepsze i nie zanosi się, aby YouTube miał zamiar w najbliższym czasie poddać się i przestać forsować swój plan premium. Wedle najnowszych informacji, Google zabiera się za aplikacje stron trzecich umożliwiające wyświetlanie materiałów z YouTube'a z pominięciem reklam.


Oglądajcie te reklamy

Wedle korporacji, działanie takie stanowi naruszenie warunków świadczenia usług. Gigant z Mountain View ogłosił, że ma zamiar podjąć odpowiednie działania wobec wszelkich aplikacji umożliwiających obejście reklam, jako że ich obecność „pomaga wspierać twórców i pozwala miliardom ludzi na całym świecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego”.

Oczywiście nie zabrakło wzmianki o tym, że przedstawiciele platformy rozumieją, że niektórzy użytkownicy chcieliby cieszyć się nią bez potrzeby oglądania trwających nierzadko kilka minut bloków reklamowych. Jako remedium na tę bolączkę zaproponowano opłacenie abonamentu YouTube Premium, który obecnie kosztuje 25,99 zł/miesiąc.

Warto zwrócić także uwagę na to, że YouTube eksperymentuje z nowym wyglądem serwisu, który to, swoją drogą, raczej mało komu przypadł do gustu.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze