Qn'ik - Pomóżmy naszym... browarom
wtorek, 1 lipca 2008, 10:13
Kawał czasu temu zachwycałem się (z lekką dozą goryczy) specjalistami od marketingu pracującymi dla korporacji Apple, którym udało się zaangażować do promocji nawet papieża. Tymczasem w Polsce mamy ludzi utalentowanych przynajmniej w nie mniejszym stopniu. O co chodzi? Oczywiście o akcję wywieszania flag na oknach i balkonach. Byłby to bardzo miły akcent, któremu należałoby tylko przyklasnąć, gdyby nie jeden element - zdecydowana większość kibiców nie wywieszała flag, ale biało-czerwoną reklamę jednego z browarów. Na wszelki wypadek przypomnę, że flaga Polski ma kształt położonego na dłuższym boku prostokąta, którego dolną połowę zajmuje kolor czerwony, górną biały. Wizerunek biało-czerwonej piłki z logosem browaru na dole to nie jest flaga. Logo Coca-Coli również nie jest flagą, choć ma te same barwy. Akcja z hasłem 'Wywieśmy flagi - pomóżmy naszym' udała się w stu procentach. Szkoda tylko, że agencja reklamowa nie dodała na końcu słowa 'sprzedawcom'.
Przy okazji: może warto byłoby zainwestować wielkie pieniądze przeznaczone na reklamy na tworzenie ośrodków szkoleniowych? Choćby z barem u boku, w którym ojcowie mogliby popijając piwo obserwować, jak ich dzieci coraz lepiej dryblują i strzelają na bramkę?