31
18.10.2017, 10:14Lektura na 2 minuty

Visceral Games zamknięte, gra na licencji Gwiezdnych Wojen do przeprojektowania

Wiceprezes Electronics Arts Patrick Söderlund ogłosił, że firma zamyka Visceral Games, czyli studio odpowiedzialne za Dead Space’a. Prace nad nową grą w uniwersum Gwiezdnych Wojen przejmie ktoś inny.


Tomasz „Ninho” Lubczyński

Visceral Games zostało założone w 1998 roku pod nazwą EA Redwood Shores. 11 lat później zmieniło nazwę, a najlepiej znane jest z serii Dead Space oraz Battlefielda Hardline. W następstwie wieloletniej umowy podpisanej przez Electronics Arts z Disneyem ekipa Visceral pracowała od 2013 roku nad osadzoną w świecie Gwiezdnych Wojen grą akcji, w której duży nacisk położono na liniową narrację. Rozgrywka miała być prowadzona w stylu serii Uncharted, a rolę reżyserki pełniła przy nim była dyrektor kreatywna studia Naughty Dog Amy Hennig, która wzięła się też za scenariusz do spółki z odtwórcą głównej roli Toddem Stashwickiem. Projektowi bliżej przyjrzeliśmy się TUTAJ, jednak wiele wskazuje na to, że wiele tamtych informacji (o ile nie wszystkie...) trafi do kosza. Patrick Söderlund zapowiedział bowiem spore zmiany w grze:


Podczas rozwoju gry testowaliśmy różne pomysły z graczami, wysłuchiwaliśmy ich uwag dotyczących tego, w co i jak chcieliby grać, a ponadto uważnie przyglądaliśmy się zmianom na rynku. Stało się oczywiste, że jeśli chcemy dostarczyć doświadczenie, do którego gracze będą chcieli wracać przez długi czas, musimy zmienić założenia tytułu. Zachowamy obłędną grafikę i autentyczność uniwersum Gwiezdnych Wojen. Co najważniejsze, chcemy sprawić, by gra była bogatsza i bardziej zróżnicowana, wykorzystać możliwości naszego silnika Frostbite i przeprojektować główne elementy gry tak, by dać odbiorcom gwiezdnowojenną przygodę o większej głębi.


Wygląda na to, że koncepcja "Uncharted w świecie Gwiezdnych Wojen" przestała podobać się Elektronikom. Rzecz jasna oznacza to opóźnienie premiery. Do tej pory tytuł był zapowiadany na rok podatkowy 2019 (czyli okres między kwietniem 2018 a marcem 2019), ale został przesunięty na niesprecyzowany późniejszy termin. Söderlund przyznał, że zmiany oznaczają fatalne wieści dla developerów z Visceral Games:


Prace nad grą przejmie zespół złożony z pracowników EA Worldwide Studios pod przewodnictwem EA Vancouver, które już wcześniej zajmowało się projektem. Visceral Games zostanie zamknięte, jesteśmy w trakcie przesuwania jak największej liczby pracowników studia do innych projektów EA.


Ta ostatnia informacja dotyczy również Amy Hennig, która według serwisu Polygon prowadzi z Electronics Arts rozmowy na temat swojej przyszłości w firmie.


Czytaj dalej

Redaktor
Tomasz „Ninho” Lubczyński

W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.

Profil
Wpisów732

Obserwujących7

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze