13
12.04.2024, 14:00Lektura na 2 minuty

Tales of Kenzera: ZAU – Afrofuturystyczna metroidvania porusza podejściem do żałoby

Dzięki gościnności EA mogliśmy wziąć udział w prezentacji nadchodzącego Tales of Kenzera: ZAU produkcji Surgent Studios.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Tales of Kenzera to tytuł Surgent Studios. Założycielem firmy i pomysłodawcą gry jest Abubakar Salim, aktor głosowy, którego możecie kojarzyć m.in. z głosu Bayeka w Assassin’s Creed Origins. 

Historia opowiada o młodym szamanie Zau, który w celu odzyskania duszy swojego zmarłego ojca zawiera układ z Kalungą, bogiem śmierci. Jest to w pełni autorski projekt Abubakara Salima, który zainspirowany opowieściami swojego zmarłego ojca postanowił przenieść je do świata gier. Tematyką przewodnią jest pytanie, ile jesteśmy w stanie poświęcić, aby przywrócić zmarłych bliskich z powrotem? 

Salim opowiadał, że zdecydował się na metroidvanię, ponieważ najlepiej pasuje do przekazania poczucia straty. Według niego w tym rodzaju gier jesteśmy wrzuceni do świata, na który nigdy nie jesteśmy w stanie się przygotować, ale im dłużej w nim jesteśmy, tym bardziej przyzwyczajamy się do przebywania w tej przestrzeni.

Ackeem Durrant, dyrektor artystyczny Surgent Studios, zapytany o to, dlaczego gra o stracie jest tak kolorowa, odpowiedział, że inspirował się kulturą Bantu. Według Durranta w naszym zachodnim rozumieniu żałoba kojarzy się głównie z kolorem czarnym, jednak wśród Bantu organizuje się kolorowe ceremonie pełne tańca i celebrowania życia tych, którzy odeszli. Kolorystyka poszczególnych poziomów odgrywa ogromną rolę, symbolizując m.in. złość, poczucie niesprawiedliwości czy finalnie akceptację straty. 

Później na scenę wkroczył Zi Peters, główny designer Tales of Kenzera: ZAU. Mogliśmy przyjrzeć się m.in. jak będzie wyglądać walka w grze. Zau w swoim ekwipunku będzie miał dwie maski – słoneczną i księżycową. Każda z nich odpowiada za inny styl walki. Księżycowa to walka dystansowa, a słoneczna w bliskim zwarciu. Zagadki środowiskowe zostały skonstruowane w taki sposób, aby gracz po chwili dynamicznej walki czy trudnego momentu eksploracji mógł na chwilę odpocząć i wyciszyć się w celu poradzenia sobie z problemem.

5
zdjęć

Nainita Desai, główna kompozytorka, inspirowała się wschodnioafrykańską muzyką tradycyjną, łącząc ją z afrofuturystycznymi inspiracjami. Nagrania orkiestry miały miejsce w słynnym studiu Abbey Road.

Tales of Kenzera: ZAU będzie miało swoją premierę 23 kwietnia na PC, PlayStation 5, Xboksach Series X|S oraz na Nintendo Switchach. 

Naszą recenzję przeczytacie 22 kwietnia. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo filozoficznej pulpy, szczególnie w wykonaniu swojego imiennika zza oceanu oraz bada brytyjską inwazję komiksową lat 90.

Profil
Wpisów391

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze