4
1.03.2024, 11:30Lektura na 2 minuty

Polakom nie podobają się poczynania Netfliksa. Do UOKiK posypały się skargi

Rodacy narzekają nie tylko na niedawno wprowadzoną opłatę za współdzielenie konta, lecz także na szereg innych niedogodności wynikających z działania Netfliksa.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Mimo tego, że statystyki i rosnące zyski serwisu zdają się potwierdzać fakt, iż wprowadzenie ograniczeń we współdzieleniu kont na Netfliksie było dobrym posunięciem z biznesowego punktu widzenia, nie wszyscy są z tego stanu rzeczy zadowoleni. Jak podaje serwis Wirtualne Media, do rodzimego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął szereg skarg na amerykańskiego giganta streamingowego.


Netflix się nie przejmuje

Wedle uzyskanych przez wspomniany portal informacji, od połowy ubiegłego roku do UOKiK wpłynęło około 20 skarg na Netfliksa. Co więcej, znaczna część z nich nie dotyczyła wprowadzenia opłaty za udostępnianie swojego konta osobom spoza gospodarstwa domowego – na to w ciągu miesiąca uwagę zwróciły dwie osoby. Pozostałe tyczyły się m.in. pobierania opłat z tytułu abonamentu pomimo anulowania członkostwa, niemożliwości usunięcia bieżącej metody płatności, a nawet... braku polskiego dubbingu w niektórych filmach dostępnych w naszym kraju.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił skontaktować się z Netfliksem i rozwiać wszelkie nieścisłości, aczkolwiek amerykańska korporacja postanowiła milczeć i nie udzieliła odpowiedzi na żadne z otrzymanych pytań. Mimo to UOKiK postanowił się nie poddawać i ponownie wystąpił z prośbą o wyjaśnienia.


Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie.


Departament komunikacji UOKiK dla serwisu Wirtualne Media

Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że na przestrzeni ostatnich miesięcy UOKiK postanowił zakasać rękawy i zabrać się za robienie porządków w segmencie wszelkiej maści usług subskrypcyjnych, które to, od czasu do czasu, miały w zwyczaju podnosić swoje ceny bez uprzedniego poinformowania o tym użytkowników. Dzięki interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapis umożliwiający taki proceder zniknął m.in. z regulaminu Amazona.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów878

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze