Myśleliście, że Dark Souls jest trudne? Bloodborne będzie miało losowo generowane lokacje [UPDATE: Zagraj przed premierą!]
W opisie czytamy:
Podziemia Yharnam, rozległe ruiny zbudowane na kilku poziomach. Są strasznie stare, być może zrobione przez ludzi, zgodnie z ich przeznaczeniem. Wydają się stanowić grobowiec, a może po prostu miejsce, w którym coś odpoczywa.
A teraz ta interesująca część:
Mówi się, że ruiny te zmieniają wygląd, zależnie od osoby, która na nie patrzy…
Jeżeli nie jest to tylko legenda, która stanowić będzie po prostu część bloodborne’owego lore’u – a umówmy się, raczej nie jest – to najprawdopodobniej podziemia Yharnam wyglądać będą inaczej dla każdego z nas. I jeżeli miałbym pokazywać palcami na konkretne zabiegi twórców gier z całego świata, wskazałbym poziomy generowane losowo. W produkcji From Software miałyby one sens – z góry zaprojektowanych lokacji nauczyć się można na pamięć, a element losowości wytrącałby graczowi taką przewagę z rąk.
Jeżeli nadal macie wątpliwości: producent Sony Computer Entertainment, Masaaki Yamagiwa, dał do zrozumienia, że opis Yharnam należy traktować poważnie, mówiąc, że ruiny te wprowadzą „nowy element gry”.
[UPDATE]
Jeżeli chcecie zagrać w Bloodborne przed premierą, to w strefach PlayStation EXTRA Live w galeriach handlowych w kilku miejscach w Polsce będziecie mogli to zrobić. Rozpiska wygląda następująco:

Na wstępie uspokajam: oczywiście nie chodzi o wszystkie lokacje. Tak naprawdę nie wiadomo, czy chodzi o jakąkolwiek, choć prawdopodobnie tak powinniśmy rozumieć opis jednej z nich. Chodzi o tajemnicze podziemia Yharnam, skrywające najpewniej jakiś prastary grobowiec.
A może to nie będzie pełna losowość lokacji tylko jedna wersja dostępna z kilku z góry już zaprojektowanych. W Dark Souls było Anor Londo i Dark Anor Londo, dostępne w zależności od naszych poczynań. Tutaj też możliwe, że jedna z wersji lokacji będzie aktywna na podstawie tego co dokonaliśmy.
W produkcji From Software losowo generowane lokacje nie miałyby właśnie sensu, gdyż jedną z największych zalet ich gier są właśnie świetnie zaprojektowane, dopieszczone i przemyślane lokacje. Należy tylko trzymać kciuki żeby ta losowość to nie były proceduralnie generowane miejscówki, tylko losowo dobierane 'gotowce’, pojedynczo poskładane przez ekipę.
@Naars Tylko jeśli i słowo „każdy” wziąć na poważnie to robienie tylu mapek dla… tak po prawdzie niczego, to byłoby nie warte pieniędzy… A że w produkcjach FS ważna jest konstrukcja map… cóż… po prawdzie to jest gra Sony, nie FS. 😛 @JOK3R To już bardziej możliwe… 😉
Czy oni nie wiedzą, jak ważne jest wykonanie levelu ? I co ? Chcą to chcą zamiast tego dać nam papkę z losowo generowanych klocków/ modułów ? Jestem na nie…
Moim zdaniem spikain nieco nadinterpretuje ów opis, ale pożyjemy, zobaczymy…
Przecież to plotka, domysł. Forma tytułu jest taka prawdopodbnie dla sztucznej ,,sensacji”
Dajcie spokój z takimi grami. Dragon Age oceniacie nisko, a to badziewie dostaje 10. Kupiłem na steamie i wcale grać nie mogłem (bo mnie kościotrupy zabijały). Gracie od nie wiem jak dawna(zawodowo) i normalne gry są dla was mierne. Nie mam tyle czasu by siedzieć i pykać bez przerwy w te wasze wyzwania. Lubię gry fabularne takie jak Dragon Age i Mass Effekty. No i ten Skirim – co z tego że ładny jak płytki. A i jeszcze Fifa 2015 mi odpowiada a PES NIE!!! Gdyby nie demo….
@Naars Ilekroć w jakiejś produkcji spotykam kanały, jaskinie, katakumby czy las to widze pole do generacji losowej. Nie inaczej jest w Soulsach: ani bagna ani Głębia ani tym bardziej Katakumby, ba nawet Undead Burg, nie ucierpiały by w ogóle na takim zabiegu. |BTW Nie przesadzajmy z tym „świetnym zaprojektowaniem” np Dark Souls: ani technicznie ani konstrukcyjnie, nie ma tam nic czego bym nie widział n razy u konkurencji.
Hm… Mi się pomysł podoba. Lubię piłować gry wiele razy i to dodało by trochę świeżości do wielokrotnie zwiedzonych podziemi.
jeszcze trochę i zrobi się nam z tego Rogal XD
WOWO zagram w to! Jednak dobrze, że przeprowadziłem się do Krakowa.
Nie rozumiem narzekań, przecież (jeżeli okaże się to prawdą ofc) chodzi o jeden poziom, a nie zmianę designu całej gry, jak dla mnie jest to spoko pomysł, zobaczymy tylko jak będzie z wykonaniem.
Ktoś wie, o której to będzie?
a gdzie Uć 3;
A gdzie Galeria Jurajska w Częstochowie! Wydali na nią 80 milionów i nie mogę nawet sobie tam zagrać w Bloodborne?
Losowo generowane lokacje? Nie ważne, co najmniej jedna osoba w redakcji (tak, właśnie TA) przy okazji recenzji mimo wszystko będzie się zachwycać ich „genialnym” designem i ogólnie na długie miesiące przed premierą wiadomo, że o ocenie innej jak 10/10 +znaczek jakości +kandydat na grę dziesięciolecia nie może być mowy. A gdyby znów nie dało się w to to grać przez absolutnie tragiczne sterowanie i jeszcze gorszą pracę kamery, to przymkniemy na to oko, w recenzji „arcydzieła” nie ma miejsca na bzdury.
mnie ciekawi jedno. czy ktoś wie czy gra będzie miała polskie napisy? Czy będzie spolszczona ? Tak jak Dark Souls ?
@ixi1992 Raczej tak. To nie jest jakiś niskobudżetowy indyk, a premiera PS4 w Polsce już była.
Mam nadzieję że to będzie coś więcej niż tylko lepsza grafika i jakie drobne pierdółki bo jednak DSom sporo brakuje do ideału…
Grałem dziś w Coda, FC4 i Bloodborne. O ile te dwa pierwsze tytuły są średnie, a CoD bardzo mocno średni to Bloodborne mnie poskładał. Gra jest po prostu G E N I A L N A, pod każdym możliwym względem, a najbardziej podoba mi się klimat, świat i postaci. Czekam, czekam i czekam, dla mnie już teraz 10/10!
Wie ktoś w jakich godzinach będzie można grać? Od otwarcia do zamknięcia galerii?
@Aaroniero tak do 22 spokojnie masz czas.