4
23.08.2023, 11:30Lektura na 2 minuty

Half-Life 2: Słynny FPS otrzyma remaster RTX

Headcraby nigdy nie wyglądały tak cudownie, jak w nadchodzącym remasterze Half-Life’a 2.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Nvidia lubi działać na nostalgię graczy, współpracując przy odświeżaniu kultowych gier wideo. Oczywiście wszystko jest oparte na autorskich technologiach zielonych. Taką kurację odmładzającą przeszedł między innymi Quake II czy niedawno wydany Portal Prelude

Można więc było się spodziewać, że za jakiś czas będziemy mogli usłyszeć o kolejnych grach poddawanych odświeżeniu, które w głównej mierze opierają się na technologii  śledzenia promieni. Następny pacjent okazał się być grubą rybą. Tym razem padło na Half-Life’a 2, którego nie muszę specjalnie nikomu przedstawiać. Na oficjalnym kanale Nvidii opublikowano trailer, który prezentuje zmiany względem oryginału z 2004 roku.

Za remaster odpowiada studio Orbifold Studios złożone z czterech zespołów, które w przeszłości tworzyło modyfikacje do gry Valve, takie jak Project 17 czy Half-Life 2 VR. Zmiany względem oryginalnej „dwójki” są dość drastyczne. Wszelkie elementy produkcji zostaną stworzone na nowo, więc możemy spodziewać się niezwykłej szczegółowości otoczenia oraz postaci w porównaniu do pierwowzoru.

Wszystko to oczywiście oparte jest tylko i wyłącznie na autorskich technologiach i narzędziach Nvidii. Remaster będzie wspierać ray tracing, ale również znajdzie się miejsce dla DLSS 3, RTX IO i Reflex. Wszystko to tworzone za pomocą Nvidia Remix. Część z tego, co wymieniłem, zadebiutowało razem z odświeżoną wersją Portala, którą wspomniałem już wcześniej. Produkcja jest darmowa dla wszystkich, którzy posiadają oryginalną kopię przygód w Aperture Science.

Zadacie pewnie pytanie: to kiedy premiera? Otóż nie wiadomo. Prace dopiero znajdują się we wczesnej fazie rozwoju, jednak jest to bardzo dobra informacja dla tych, którzy już mają doświadczenie przy modowaniu i chcą wziąć udział w takim przedsięwzięciu. Na oficjalnej stronie projektu możecie aplikować do zespołu odpowiedzialnego za Half-Life 2 RTX: An RTX Remix.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów349

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze