Gry wideo w USA z największą sprzedażą w historii
Wpływ pandemii na branżę gier wideo jest złożoną kwestią, którą trudno jednoznacznie ocenić. Kolejne produkcje zaliczają mniejsze lub większe opóźnienia, a najwięksi wydawcy już teraz ostrzegają, że niektóre hity planowane na końcówkę 2020 mogą pojawić się dopiero w przyszłym roku. Także produkcja sprzętu otrzymała potężny cios, przez co zagrożony jest nawet debiut konsol następnej generacji. Z drugiej strony liczby związane ze sprzedażą mówią same za siebie.
Powszechna izolacja sprzyja bowiem growym zakupom lepiej niż cokolwiek w historii, dzięki czemu najnowsze Animal Crossing osiągnęło astronomiczną sprzedaż. Według raportu analizującej amerykański rynek NPD Group miniony kwartał tego roku był pod względem wydatków klientów najlepszym pierwszym kwartałem w historii USA. Osiągnęły one od stycznia do marca wartość 10,86 miliarda dolarów, co jest wzrostem o 9% względem 2019. Sama sprzedaż zawartości do gier także zwyżkowała – sięgnęła rekordowej kwoty 9,58 miliarda dolarów (11% więcej niż przed rokiem).
Wśród ogółem najlepiej radzących sobie tytułów na tamtejszym rynku znaleźć można takie tytuły jak Animal Crossing: New Horizons, Call of Duty: Modern Warfare, DOOM Eternal, Dragon Ball Z: Kakarot, Fortnite, Grand Theft Auto V, Minecraft, MLB The Show 20 czy NBA 2K20. Wśród urządzeń niepodzielnie rządził Switch, co pozwoliło sprzedaży całego segmentu sprzętowego wzrosnąć o 2% względem 2019 (w sumie 773 miliony dolarów). Peryferia i akcesoria także znalazły więcej nabywców niż przed rokiem – o 1% (łącznie 503 miliony dolarów).
Czytaj dalej
-
Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych...
-
Autorzy Vampire Survivors współtworzą grę w uniwersum Warhammera. Zobacz pierwszy...
-
Turowy system walki do Pillars of Eternity jest już tuż...
-
Spektakularna porażka Concorda stała się przedmiotem debat w brytyjskim parlamencie....
2 odpowiedzi do “Gry wideo w USA z największą sprzedażą w historii”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Powodem oczywiście pandemia.
No ale jak to? Więcej ludzi gra w gry ostatnio i nie ma wzrostu agresji?? Implssible!