16.11.2023, 19:00Lektura na 2 minuty

Główny scenarzysta Mass Effectów w chińskim NetEase. Poprowadzi nowe studio

Mac Walters pełnił ważną (a często najważniejszą) rolę przy pisaniu scenariuszy wszystkich części.

W styczniu pisaliśmy, że BioWare traci bardzo ważnego pracownika po 19 latach. Teraz Mac Walters, który pracował nad wszystkimi kultowymi produkcjami studia, wraca do gry.


Chińskie NetEase w akcji

Walters obejmie przywództwo w nowym studiu chińskiej firmy NetEase: Worlds Untold. Obok niego znajdują się równie uznane nazwiska związane m.in. z udźwiękowieniem Halo czy Metal Gear Solid, pracy nad Dragon Age i The Sims czy... tworzenia symulacji w Tesli.

Zwłaszcza ważne w tym kontekście wydaje się zatrudnienie Ramila Sungi. To artysta koncepcyjny BioWare. Także spędził w studiu 20 lat i kierował wizją wszystkich Mass Effectów. Studio jako całość ma się skupić na przygodowych grach akcji. Co więcej, pracuje w pełni zdalnie, chętnych z Polski jednak ostrzegamy, że opiera się na strefie czasowej Kanady.

NetEase to jeden z chińskich gigantów, który od lat aktywnie inwestuje w ściąganie ważnych zachodnich nazwisk lub wspieranie ich projektów. Lista jest imponująca. Twórca obu części Watch Dogs. Projektant Control. Reżyser Wiedźmina 3. Weteran wielkich MMO. I wiele, wiele więcej. (O tym zjawisku przeczytacie więcej w felietonie Papkina). Następne lata powinny przynieść koniec cyklów produkcyjnych i owoce tych wszystkich agresywnych przejęć.


Legenda Mass Effecta

Z kim mamy tu dokładnie do czynienia? Mac Walters pełnił niezwykle ważną rolę przy pisaniu scenariuszy do całej trylogii Mass Effect. W pierwszej części był tzw. senior writerem, następnie awansował na naczelnego. Potem pracował nad Anthemem czy Andromedą jako specjalista od narracji czy wizji artystycznej. Jego karierę w BioWare zwieńczyła produkcja Dragon Age: Dreadwolfa. Na jego miejsce wskoczył z powrotem weteran serii.


A co słychać w BioWare?

Przypomnijmy, że studio mierzy się ostatnio z cięciami etatów. Produkcja Dreadwolfa jest jednak niezagrożona. Mowa jest nawet o premierze w 2024. Ciekawskich może zainteresować wyciek z alfy w 2022, który ukazuje już wstępny kierunek, w jakim podąża ta gra. 


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze