19
28.11.2024, 09:15Lektura na 2 minuty

Elon Musk zamierza zbawić gry wideo. Pomoże mu w tym studio tworzące sztuczną inteligencję

Chciałoby się rzec „Make Video Games Great Again”, ale bardziej na język się ciśnie „God save the video games”.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

O tym, że Elon Musk jest „zapalonym graczem”, wiemy już od jakiegoś czasu. W ciągu ostatnich miesięcy szczególnie upodobał sobie Diablo 4, które wedle jego relacji oraz nagrań ma być dla najbogatszego człowieka na świecie prościzną. Na początku listopada przekonywał, że jest jednym z topowych graczy produkcji, a przed kilkoma dniami postanowił dać na to pierwsze dowody.

Być może godziny spędzone nie tylko w Sanktuarium, ale chociażby i w Elden Ringu, gdzie stworzył najgorszą możliwą konfigurację, sprawiły, że Elon Musk doszedł do wniosku, iż branża gier jest zepsuta i trzeba ją naprawić. W połowie października multimiliarder wykrzyczał zmodyfikowane hasło swojego przyjaciela, Donalda Trumpa, który zresztą oddał w jego panowanie nowy instytut, nazywający się w skrócie… DOGE.

Swoją myśl rozwinął wczoraj, również za pośrednictwem własnej platformy. Jego zdaniem problemem branży jest zbyt duży udział ogromnych korporacji w produkcji gier wideo – większość znaczących studiów jest wykupiona właśnie przez takie podmioty. Jak zatem Elon Musk chciałby rozwiązać problem? Wprowadzając na rynek kolejną wielką korporację. To nie żart.

Za tworzenie gier wideo pod nazwiskiem multimiliardera prawdopodobnie weźmie się firma xAI, która powstała w marcu ubiegłego roku, a jej flagowym produktem obecnie jest Grok. To alternatywa dla Chatu GPT od OpenAI, dostępna jedynie dla użytkowników premium X-a. Zresztą Elon Musk aktualnie znajduje się na ścieżce sądowej z konkurencją, a niedawno do grona oponentów dopisał także Microsoft.

Czy i na jakich zasadach xAI będzie tworzyć gry wideo? Tego Elon Musk nie był w stanie światu zdradzić. Patrząc na dotychczasowy profil działalności xAI, można spodziewać się ogromnego udziału sztucznej inteligencji w procesie produkcyjnym, daleko wykraczającego poza dotychczasowe ramy wykorzystania tej technologii. Wystarczy powiedzieć, że logo DOGE, o którym wspomniałem wcześniej, czyli instytucji blisko współpracującej w przyszłości z rządem Stanów Zjednoczonych, zostało wygenerowane właśnie przez AI.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów680

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze