Bethesda przypadkowo ujawniła prywatne dane użytkowników

Pracownicy Bethesdy najpewniej ustawiają się już w kilometrowych kolejkach po swoje rózgi, bo byli w tym roku bardzo, bardzo niegrzeczni. Firma zalicza ostatnio jedną wpadkę za drugą. Fallout 76 okazał się kompletną porażką, kancelaria prawna z Waszyngtonu szykuje pozew zbiorowy w związku z odmowami zwrotu pieniędzy, z którymi spotkali się zawiedzeni jakością gry klienci, a wisienką na torcie była decyzja o dołączeniu do edycji kolekcjonerskiej toreb o znacznie niższej jakości niż obiecywano. Przez chwile wydawało się, że wszystko powoli idzie ku dobremu, bo Bethesda postanowiła jednak naprawić swój błąd i wysłać graczom porządnie wykonane gadżety. Problem w tym, że wymagało to wypełnienia specjalnego formularza zgłoszeniowego.
Tak oto rozpoczyna się kolejny akt dramatu. Okazuje się, że przez pewien czas prywatne dane osób, które skontaktowały się z działem obsługi klienta Bethesdy, były dostępne dla osób nieuprawnionych. Jak donosi serwis Kotaku, w wyniku niesprecyzowanego błędu część użytkowników, którzy wcześniej sami zgłaszali własne problemy, zyskała dostęp do wewnętrznego systemu firmy. W ten sposób miały wyciec między innymi dane adresowe, personalia i dowody zakupu. Jedna z użytkowniczek Twittera zdążyła złapać stosownego screena:
@BethesdaSupport I am receiving other people’s support tickets on my @bethesda account. I have numerous people receipts for power armor set that includes their email & home address and the type of card used. This is not good, right? #Fallout76 pic.twitter.com/KUpGCNfIF0
— Jessie Tracy (@JesscaTracy9) December 5, 2018
W przekazanym za pośrednictwem Twittera oświadczeniu Bethesda potwierdziła całe zajście, zapewniając jednocześnie, że tuż po tym, jak dowiedziała się o problemie, wyłączyła wadliwą stronę, by załatać błąd. Choć teraz jest już on przykrym wspomnieniem, firma bada jego źródło i uspokaja, że choć adresy i dowody zakupu faktycznie trafiły do garści nieuprawnionych osób, numery kart kredytowych oraz hasła są bezpieczne. Klienci, których sprawa dotyczy, w najbliższym czasie mogą spodziewać się stosownych maili.
— Bethesda Support (@BethesdaSupport) December 6, 2018
Czasami aż trudno uwierzyć, jak wiele katastrof może w jednej chwili spaść na jedną firmę – aż strach pomyśleć, co będzie dalej. Jedno wydaje się pewne: Blizzard odetchnął z ulgą, bo dzięki zamieszaniu wokół Bethesdy świat zapomniał na chwilę o nowym Diablo.
Czytaj dalej
36 odpowiedzi do “Bethesda przypadkowo ujawniła prywatne dane użytkowników”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Owszem, słynne torby z kolekcjonerki Fallouta 76 również odegrały w tym rolę.
Potrojny facepalm…
Na prawdę intensywnie kopia sobie grób…|Mój komentarz: X D
Polecę klasykiem (w końcu czas świąt):|Me: Bethesda, what kind of idiots do you have working here?!|B: The finest in the world!
Nie umieją robić gier. Nie umieją dbać o bezpieczeństwo. Nie umieją gadać z klientami. Jak oni do dziada jeszcze się trzymają. A po takiej sytuacji to powinien pójść kolejny pozew. Tak an dobicie.
Biedna ta Bethesda, wpadka za wpadką. Ale ostatnie zdanie mnie rozwaliło. Rzeczywiście przez te cuda związane z 76 zapomniałem o „don’t you have phones?”
@gimemoa Dokładnie. Nie umieją. Ich gry są nudne/drętwe/zbugowane i dostają 9 i 10 co wg mnie jest „chore”. Gry „mniejszych firm” które miałby wady gier bethesdy byłby mniej lub bardziej „gnojone”.
It just works
Bethesda uspokaja, że numery kart kredytowych są bezpieczne. Na miejscu Bethesdy nie byłbym taki spokojny. W Europie mamy RODO i za wyciek danych osobowych sprawę sądową mają jak w banku.
@Popa84|Kingdom Come nie jest „gnojony”.
Eee tam, rozdadzą ponownie 500 Atomów i po sprawie. xD
@gimemoa Bethesda, Ubisoft, Gearbox, Electronic Arts… mam dalej wymieniać? Witaj w dzisiejszej „branży AAA”
@Nezi23 Ubisoft akurat robi dobre gry, moze za dużo z jednej serii ale trzymają poziom. EA także robi dobre gry. A z Gearbox to sinusoida – raz dobrze, raz źle.
@Nezi23|Błagam, zachowujmy jakiś umiar z tymi porównaniami. EA słynie z agresywnej polityki monetyzacji oraz likwidowania podległych studiów nieprzynoszących oczekiwanych wyników finansowych, zaś Ubisoft zaszczepia te same mechaniki we wszystkich produkowanych przez siebie grach bez względu na gatunek tudzież forsuje potencjalnie szkodliwy model gier-usług, ale nie sposób zaprzeczyć, że obie firmy mają w portfolio wiele naprawdę udanych tytułów i, pomimo potknięć, ani jednej katastrofy na miarę Fallouta 76.
Blizzard odetchnął z ulgą – No faktycznie, bo banda rozwrzeszczanych dzieciaków które zobaczyły ze fira robi grę której o nich nie chcą to prawdziwa katastrofa pierwszego świata 🙂
Shaddon chyba zapomniałeś AC Unity 🙂
Mi akurat AC Unity sie bardzo podobalo. Jezeli chodzi o umiejscowienie i sposob poruszania sie bohatera to dla mnie jeden z najlepszych asasynow. Graficznie też błyszcząca ta część ale bugi i optymalizacja zrobiła swoje.
Bethesda wygląda teraz jak taki typ, który się napruł i zgrywał Casanovę przed spotkaniami na ulicy pannami, po czym zwymiotował, poślizgnął się na własnych wymiocinach i rąbnął na glebę prosto pod nogi przechodzącego policjanta, a z kieszeni wypadła mu torebka z prochami. Śmiać się teraz z Bethesdy to już niepotrzebne okrucieństwo… ale co tam. HAHAHAHAHA!
@Laschlo,|Zapewne właśnie te bugi i optymalizację @dabro90 miał na myśli. Punktem stycznym obydwu historii jest również reakcja Ubisoftu na narzekanie społeczności na optymalizację, gdzie, bodajże ich CEO, powiedział, że jak masz problem z frameratem w grze, co to za problem zmienić komputer na lepszy :)|Boże, zaledwie 4 lata minęły od premiery AC:Unity, a jak wiele się w Ubisofcie zmieniło na lepsze. Teraz, wśród wielkich tego rynku, to jedna z najbardziej przyjaznych graczom firm.
Należy dodać jeszcze, że influencerzy dostali dobrej jakości, materiałowe plecaki za darmo. To też wnerwiło ludzi, szczególnie tych co dostali worki na śmieci.
To spisek Blizzarda xD
Oj tam od razu przypadkiem, sprzedali po prostu dane klientów aby dorobić do kiepskiej sprzedaży Buggouta76.
@NSonata Failout 76 😉
Trzy razy strzelić sobie w stopę to trzeba umieć. Ciężki miesiąc ma Bethesda, no ale trzeba przyznać, że sobie zasłużyła. ZeniMax też…
Bethesda|strzał w stopę : check|strzał w kolano:check |co następne ?! Seppuku?
Activison i Ubisoft maja niezly ubaw z EA i Bethesdy [ciach]
@Victarion|Tak, tak, zwłaszcza Activision, które najpierw zainwestowało górę pieniędzy w miotane kontrowersjami Destiny 2, by po serii drastycznych przecen zacząć rozdawać grę za darmo. Wyobrażam sobie jak Kotick musiał dosłownie zwijać się ze śmiechu po ogłoszeniu, że „Destiny 2 nie spełniło założeń sprzedażowych spółki”, bo będący ostatnią deską ratunku dodatek kurzy się na sklepowych półkach. O, a te spadające notowania giełdowe! A afera wokół Diablo Immortal! Istna karuzela śmiechu!
„Czasami aż trudno uwierzyć, jak wiele katastrof może w jednej chwili spaść na jedną firmę „|O tak, bo oni, to takie bidulki są, sami sobie tego nie zrobili, nie. To „zły los” ;)|Nie, nie strach pomyśleć: ja się nie mogę doczekać 🙂
Nie ma dnia, by Bethesda czegoś nie spieprzyła.
Ojej czyżby polityka bylejakości wreszcie zaczęła zbierać żniwo.
co za niedorobiona firma, jeez
XD
Katastrofa jest wtedy, gdy się nie ma na coś wpływu. Bethesda sama zapracowała na swoje problemy, więc trudno tu mówić o złym losie. Sami się „chwalili”, że ich gra będzie miała wiele błędów, co swoją drogą może być argumentem przeciwko zbiorowemu pozwowi, bo gracze wiedzieli na co się piszą kupując ich grę. Nikt graczy nie zapewniał, że gra będzie bezbłędna, wręcz przeciwnie, zostali ostrzeżeni. A jak ktoś kupuje zepsuty produkt, o czym wie, to jest to jego wina.
To jak umieszczenie przedmiotu na Allegro w dziale uszkodzonych. Kupujesz na własną odpowiedzialność.
@alistair80 co innego przyznać, że gry w takim formacie mają przeważnie wiele bugów i ich produkcje nie są wyjątkiem a wydać grę za pełną cenę, mówić, że działa kiedy praktycznie nie działa, bo ciągle coś wywala, wiesza się i crashuje ;o
No cóż, najwyraźniej te ich bugi tak weszły im w krew, że zaczynają je także popełniać w realu. Fallout 76 w sklepach ostro cenowo spadł na pysk, hehe. Tym panom już można podziękować, tes vi, o ile wyjdzie, będzie gniotem. Lepsze dlc, a właściwie dodatki do tej pory robią modderzy do Skyrima. Kurde, ten Gothic z nowymi lokacjami i oryginalnymi aktorami mogą dla mnie wydać jako grę, gdyby mogli, i spokojnie bym kupił. „Amatorzy” dziś robią lepsze RPGi niż ci tak zwani AAAowcy.