2 dyrektorów opuszcza studio tworzące MindsEye na tydzień przed premierą. Build a Rocket Boy w tarapatach
Fani, którzy się jeszcze ostali, głęboko zmartwieni.
MindsEye, gra weterana Rockstara mająca ukazać się 10 czerwca tego roku, nie porwała graczy ostatnim zwiastunem. Mówiąc wprost, tytuł ten wygląda trochę jak „GTA w domu”. Nie powinnam jednak tak mówić, a przynajmniej nie za darmo, gdyż Mark Gerhard – CEO studia – wyraził niedawno opinię, że każdy krytyk MindsEye jest na 100% opłacony przez Rockstara. Wszystko to wystarczyło, by wywołać wokół gry kontrowersje, ale nic chyba nie było aż tak martwiące jak to, że na siedem dni przed premierą Build a Rocket Boy opuściły dwie osoby na stanowiskach dyrektorskich.
CLO firmy, czyli dyrektor do spraw prawnych, Riley Graebner, w poście na LinkedInie potwierdza swoje odejście. Wymienia osiągnięcia ekipy prawniczej i dziękuje byłym już kolegom i koleżankom.
Po trzech i pół roku kończę współpracę z BARB. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć. Przez ten czas podwoiliśmy rozmiar firmy do poziomu ponad 450 pracowników. Wypuściliśmy wiele produktów na cały świat. Zbudowaliśmy drużynę prawniczą i infrastrukturę live ops od zera, pracując nad systematyzacją i automatyzacją.
Z kolei CFO Build a Rocket Boy (dyrektor do spraw finansowych), Paul Bland, nie ogłosił końca pracy w żadnym poście, ale zaktualizował swój profil na LinkedInie, zaznaczając odejście z firmy w czerwcu. Co ciekawe, ukrył też swoje nazwisko i zdjęcie profilowe na tej platformie.
Czasem każde studio zalicza wpadki, ale coś takiego to w większości przypadków jednak powód do zmartwień. I rzeczywiście – ci, którzy dotąd nadal dumnie nazywali się fanami MindsEye, nie przyjęli tych wieści pozytywnie. W końcu odejście od studia na tydzień przed premierą gry, wobec której twórcy mają tak wielkie plany, raczej nie świadczy o przesadnej wierze w jej sukces, prawda?
Na rozwianie wątpliwości co do jakości MindsEye nie musimy czekać już długo. Jeśli okaże się, że to gra roku, krytycy będą musieli schować ego do kieszeni i pogratulować studiu Build a Rocket Boy sukcesu pomimo przeciwności. Jeśli odwrotnie… przynajmniej się pośmiejemy.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.