Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

EA: FUT wygenerował o 70% większe dochody niż przed rokiem, rekordy The Sims 4 i Apex Legends

Witold piątek, 31 lipca 2020, 14:17 News

Miniony kwartał był dla wydawcy niezwykle udany, co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Destrukcyjna dla większości gałęzi gospodarki pandemia koronawirusa z branżą gier obeszła się wyjątkowo łaskie – by nie powiedzieć wręcz, że się jej przysłużyła. Rekordowe przychody oraz popularność poszczególnych tytułów z nawiązka wynagradzają opóźnienia premier i utrudnienia w produkcji sprzętu. Doskonałym tego zobrazowaniem jest raport finansowy Electronic Arts za pierwszy kwartał roku finansowego 2021 (kwiecień-czerwiec 2020).

Jak pochwalił się wydawca, przychody w tym okresie sięgnęły aż 1,46 miliarda dolarów (w tym aż 1,1 miliarda z samych usług), o 21% więcej niż w analogicznym okresie 2019. Dochód netto spadł za to z 1,42 miliarda do 356 milionów – wynika to m.in. z tego, iż w zeszłym roku EA przeniosło do Szwajcarii prawa do części swoich marek, a także kilku innych spraw związanych z podatkami.

Za świetne rezultaty firmy w tym czasie odpowiada jednak szereg czynników. Jednym z nich jest powrót gier wydawcy na Steama, co pozwoliło The Sims 4 pobić swój rekord aktywnych użytkowników. Ostatecznie gra przekroczyła 30 milionów graczy na wszystkich platformach. Dla Apex Legends również był to udany czas: battle royale Respawna wygenerowało w minionym kwartale największe przychody od czasu swojego debiutu. Elektronikom pomogły także premiery remasterów Burnout Paradise i Command & Conquer – rok temu w tym okresie nie wydano żadnego nowego tytułu.

Tradycyjnie jednak prawdziwą gwiazdą pozostaje FIFA i jej Ultimate Team. W porównaniu z 2019 tryb ten może się pochwalić przychodami wyższymi o 70%, zyskując 7 milionów nowych graczy. Madden NFL 20 także pozostaje popularny – w ostatnim kwartale sięgnęło po niego o 140% użytkowników więcej niż po jego poprzednika rok wcześniej.

Wyniki te sprawiły, że Electronic Arts zmieniło swoje prognozy dotyczące przychodów w roku finansowym 2021 z 5,5 miliarda dolarów na 5,63 miliarda dolarów. Jednocześnie jednak zmniejszono oczekiwanie względem dochodu netto: teraz jest to 869 milionów dolarów w porównaniu z wcześniejszymi 978 milionami.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Electronic Arts,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 2 sierpnia 2020, 17:00   w1ntermu7e
Jestem ciekaw ile zysku przynosi SWTOR
piątek, 31 lipca 2020, 23:10   Karatakus
Czyli rak który toczy serię FIFA od około 2-3 lat będzie się tylko rozwijał. Karty we wszystkich możliwych kolorach, wydawane z byle jakiej okazji, a gameplay pełen bugów.
piątek, 31 lipca 2020, 20:03   kondiq91
Do tego zawodnicy wbijają expa za rozegrane mecze i awansują na kolejne poziomy doświadczenia, co zwiększa im staty. Są też karty do dodawania losowych traitów, a same składy zyskują zgranie grając ze sobą i nie ma ograniczeń co do mieszania graczy, a jedynie ich zaznajomienie z taktyką, więc faktycznie idzie złożyć skład marzeń. No i jest mnóstwo legend, z których mam już 6 sztuk po 70 godzinach gry (z czego część godzin w singlu w Euro 2020 Polską). W fifie w życiu szans na legendę nie miałem.
piątek, 31 lipca 2020, 19:59   kondiq91
Do tego gameplay w PESie nie jest taki oskryptowany jak w fifie, tu nic się nie dzieje samo. Przez to w każdym meczu trafi się jedna czy dwie śmieszne sytuacje ze względu na silnik fizyczny, ale ta gra daje po prostu fun, w przeciwieństwie do wku... zdenerwowania w fifie. No i aż za łatwo zbudować dobry skład, bo już po 15 godzinach gry miałem prawie cały 90+ nie wydając nic na monety, a jedynie wykorzystując te za przechodzenie tutorialów i granie w różne tryby. Każdy ma dobry skład, więc liczy się skill.
piątek, 31 lipca 2020, 19:57   kondiq91
Moją ostatnią Fifą była 18 bo nudna się zaczęła robić. W te nowsze grałem chwilę w ramach okresu próbnego i stwierdziłem że to nie dla mnie (a moja pierwsza fifa to 2002). Kupiliśmy za to ze znajomym PESa 2020 za jakieś 50 zł na promocji i gramy cały czas od ponad miesiąca. W analogicznym do FUT trybie myClub jest opcja grania coopa, gdzie losuje najlepsze karty ze składów graczy z party (można grać w dwie lub trzy osoby) i tworzy z tego jedną drużynę, którą ustawia party leader z dostępnych graczy.
piątek, 31 lipca 2020, 15:34   b00ger
@Ninho Dokładnie. Nie kupiłem ani jednej paczki, a mam składy z pięciu najlepszych lig na poziomie 92 - 94 ogólnej oceny. I wiem, że EA robi Fify tylko dla kasy, a graczy mają gdzieś, ale co poradzić jak FUT to zwyczajnie świetny tryb. Fifę 21 też kupię, chociaż już teraz wiem że to będzie tylko aktualizacja składów. To gra usługa - jak w WoWie nie kupię nowego dodatku co dwa lata, to też się nie pobawię za dobrze w starym contencie.
piątek, 31 lipca 2020, 15:34   Dyzio19
Wydawanie kasy na fifapoints mija się z jakimkolwiek celem. Tym bardziej, że w tym roku niemal codziennie była szansa, by zdobyć paczki bez płacenia.
piątek, 31 lipca 2020, 15:22   DEO
ludzie to idioci...
piątek, 31 lipca 2020, 14:44   Ninho
Ja tam rozumiem ludzi, którzy co roku kupują nową Fifę. Bo zazwyczaj grają tylko w nią i nic więcej. Nie rozumiem tych, którzy wydają pieniądze dodatkowo na Fifa Pointsy, by otwierać paczki.
piątek, 31 lipca 2020, 14:34   KarczekWieprzowy
Yhe Yhe kupiym se nowo fife hehe bo lubiym fife, fifo jes dobro hehe lubiym kazdo fife kazdo fifo jes nowo i fajno i jesce se kupiym karty zebyk byl lepsy yhe yhe bo mom piniondze biydoki nie to co wy

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Electronic Arts: Grupa inwestycyjna wzywa do obniżenia nagród dla kierownictwa firmy

News
czwartek, 9 lipca 2020

electronic-arts-grupa-inwestycyjna-wzywa-do-obnizenia-nagrod-dla-kierownictwa-firmy Jej zdaniem ich wysokość i częstotliwość nie mają odzwierciedlenia w wynikach finansowych wydawcy.

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z